تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مرداد 1400 - 14:30
کد خبر : 123378

حضور انبوه جمعیت در مراسم تشییع اموات/ آرامستان گناوه مدیریت شود

حضور انبوه جمعیت در مراسم تشییع اموات/ آرامستان گناوه مدیریت شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: دهه امامت و ولایت امسال با سالروز اقامه اولین نماز جمعه به عنوان یکی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: دهه امامت و ولایت امسال با سالروز اقامه اولین نماز جمعه به عنوان یکی از مهمترین قرارگاه‌های فرهنگی بصیرت افزایی و وحدت آفرین در کشور مقارن شده است که در سال ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) اقامه شد و یکی از برکات و نعمت‌های انقلاب اسلامی است.

امام جمعه گناوه با اشاره به تاریخ نماز جمعه در اسلام و ایران افزود: دین مبین اسلام بر سه تجمع مهم سالانه، هفتگی و روزانه برای مسلمانان تاکید کرده است که کنگره عظیم حج به عنوان اجتماع سالانه، نماز جمعه اجتماع هفتگی، نماز جماعت روزانه این سه اجتماع مهم هستند.

وی گفت: نماز جمعه، پایگاه وحدت آفرین است و رکن اصلی این نماز امام جمعه است و به تعبیر فرمایش رهبری مسئولان انقلاب در سراسر کشور ائمه جمعه هستند.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: ائمه جمعه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی و رابط میان حاکمیت و مردم و به عنوان مبلغان و مروجان دین هستند.

وی ادامه داد: یک مروج و مبلغ و هدایت گر دینی باید همه اقشار مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را در نظر داشته باشد و مادام که حضور پررنگ مردم در پایگاه‌ها و قرارگاه‌های اعتقادی و دینی و بصیرت افزایی و وحدت آفرین تداوم داشته باشد سنگری در برابر دشمنان نظام و خنثی کردن توطئه‌های آنها خواهد شد.

کنار مردم هستیم

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه پایگاه هدایت و رهبری مردم در سراسر کشور است و امام جمعه باید محور وحدت مردم باشد تصریح کرد: امام جمعه همچون پدری مهربان نسبت به همه مردم باشد و شأن امام جمعه بالاتر آن است که به تعبیر امامین انقلاب خود را در تنگنای جناح‌های سیاسی قرار دهد.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: اگر امام جمعه فراجناحی باشد و فراجناحی بیاندیشد قطعاً می‌تواند نقش مهمی در جذب مردم به سوی پایگاه‌های اعتقادی داشته باشد و لذا به تعبیر فرمایش رهبری ائمه جمعه باید در همه شهرها نسبت به همه گروه‌ها و جناح‌ها توجه داشته باشد و گرایش به یک طرف نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سراسر کشور در ۵ مرداد «همیشه مردمی، همیشه انقلابی» تعیین شده است افزود: همیشه انقلابی بودن یعنی اینکه انسان همیشه همراه و در راه انقلاب و همراه مردم و مردمی باشد زیرا بسیاری از افراد که اول انقلابی بودند اما انقلابی نماندند و از قطار انقلاب پیاده شدند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: تاریخ تشیع با این امر که روحانیت تشییع همیشه همراه و غمخوار مردم و ملجا و پناه آنها بوده عجین شده است امروز نیز ائمه جمعه باید عجین، همراه و همگام و مشکل گشای مردم باشند.

وی بیان کرد: امروز هم مردم به دفاتر ائمه جمعه در سراسر کشور برای حل مشکلات خود مراجعه می‌کنند و باید ما مردمی و در کنار مردم و دردمند آنها باشیم و احساس و درک از شرایط مردم داشته باشیم.

حضور انبوه جمعیت در مراسم تشییع اموات/ آرامستان گناوه مدیریت شود

امام جمعه گناوه گفت: یک امام جمعه اگر بتواند مشکلات مردم را رصد کند تبدیل به آسیب نمی‌شود و می‌توان از تنش‌ها، آسیب‌های زیادی جلوگیری کرد و از سو استفاده دشمنان جلوگیری می‌کند لذا همیشه انقلابی و همیشه مردمی می‌تواند مشکلات ما را حل کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی از همراهی و تعامل خوب مسئولان شهرستان و ستاد نماز جمعه شهرستان تقدیر کرد.

امام جمعه گناوه با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان گفت: از بدو شیوع کرونا تا کنون کادر درمانی و پزشکی و بهداشت و کمک‌های مردم و خیرین ادامه دارد و همه در حال تلاش برای مقابله با این ویروس هستند و نباید زحمات آنها را هدر داد و به فرموده رهبر معظم انقلاب اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: متأسفانه در سطح شهرستان شاهد برگزاری مراسم تشییع اموات با جمعیت زیاد هستیم و لازم است آرامستان ها و امامزاده مدیریت شود.

وی گفت: در آرامستان و امامزاده باید از خانواده‌ها تعهد گرفته شود که تعداد جمعیت زیاد نباشد، درب‌های آرامستان و امامزاده بسته و از برگزاری چند تشییع جنازه به طور همزمان جلوگیری شود و ماشین‌هایی هم که در هنگام تشییع پارک می‌شوند جریمه شوند تا یک ابزار برای جلوگیری از جمعیت شود.

امام جمعه گناوه یادآور شد: در حالی که نصب بنر اموات و تیراندازی در تشییع جنازه‌ها بر اساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی ممنوع شده بود دوباره برخی از افراد در سطح شهر این کار را انجام می‌دهند که باید جلوگیری شود و آوردن آلات موسیقی در تشییع جنازه‌ها باید ممنوع شود.

وی گفت: استفاده از واکسن یکی از راه‌های قطع زنجیره انتقال و کاهش ابتلاء به کرونا است و از همه مردم درخواست می‌کنیم که در طرح واکسیناسیون مشارکت کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد