تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 - 15:52
کد خبر : 122878

هدایتگی فکری و سیاسی مردم در نماز جمعه انجام می‌شود

هدایتگی فکری و سیاسی مردم در نماز جمعه انجام می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر فارسان با اشاره به پنج مرداد سالروز، اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب، گفت: پایگاه نماز جمعه، در نظام اسلامی بسیار ارزشمند و پراهمیت است.  خطیب نماز جمعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر فارسان با اشاره به پنج مرداد سالروز، اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب، گفت: پایگاه نماز جمعه، در نظام اسلامی بسیار ارزشمند و پراهمیت است. 

خطیب نماز جمعه فارسان ادامه داد: نماز جمعه هدایتگری فکری، معنوی و سیاسی جامعه را به عهده دارد همچنین در نماز جمعه دین و سیاست عینیت پیدا می‌کند.

وی افزود: در این پایگاه باشکوه و اجتماع معنوی سیاسی، باید همه جریانات سیاسی که اصول و مبانی انقلاب و قانون اساسی را قبول دارند حاضر باشند.

ملک‌پور با اشاره به اینکه نماز جمعه جای جناح‌بازی و تَحزُّب نیست، گفت: امام‌جمعه هم جناحی نیست و نباید وابسته به جریانی باشد والا نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

امام جمعه فارسان در ادامه با اشاره به عیدغدیرخم، افزود: زنده نگه‏داشتن این عید نه براى این است که چراغانى، مولودی‌خوانی و مداحى بشود، این‏ها خوب است اما موضوع این نیست.

وی اضافه کرد: بلکه مسئله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست.

ملک‌پور عنوان کرد: غدیر را با خطبه غدیر می‌شناسیم، خطبه غدیر، یادگار واقعه غدیر است اما متأسفانه مهجور مانده و کمتر به آن اهمیت داده می‌شود و بر همه ما لازم است به هر وسیله که می‌توانیم آن را از غربت درآوریم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد