تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1400 - 9:36
کد خبر : 122295

تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روز عید قربان

تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روز عید قربان

مولوی غلام حیدر فاروقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ما در همه نماز جمعه‌های گذشته تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را برای حفظ سلامت مردم کرده‌ایم و توصیه ما برای برگزاری مراسم عید قربان نیز همین است. امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند بیان‌کرد: به واسطه همین رعایت‌ها

مولوی غلام حیدر فاروقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ما در همه نماز جمعه‌های گذشته تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را برای حفظ سلامت مردم کرده‌ایم و توصیه ما برای برگزاری مراسم عید قربان نیز همین است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند بیان‌کرد: به واسطه همین رعایت‌ها تا کنون موردی نداشته‌ایم که فردی به واسطه حضور در مسجد و شرکت در نماز جمعه به کرونا مبتلاء شده باشد.

مولوی فاروقی گفت: البته نمی‌توان به طور کامل مراسم‌های دینی و مذهبی را تعطیل کرد چرا که از نظر اهل سنت برگزاری نماز عید قربان فرض و واجب است اما زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی همواره مورد توصیه و تأکید بوده است.

وی اظهارکرد: یکی از توصیه‌ها برای پیشگیری از بیماری کرونا برگزاری مراسم و نماز عیدین و جمعه در فضای باز است که در این زمینه ما همواره درخواست برای اختصاص یک قطعه زمین برای مصلی و برگزاری نماز عیدین از قبل داشته‌ایم که امیدواریم در این زمینه مساعدت شود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: به واسطه رعایت پروتکل‌ها در نماز عید اهل سنت در بیرجند عده‌ای در فضای مسجد و برخی دیگر نیز در خیابان اطراف نماز را اقامه خواهند کرد.

مولوی فاروقی یادآور شد: البته تأکید بر رعایت پروتکل‌ها نباید فقط مخصوص مراسم دینی باشد بلکه در همه جا چه پارک‌ها و سینماها و … نیز این مسائل توسط متولیان امر جدی گرفته شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد