تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1400 - 15:17
کد خبر : 122195

اقامه نماز ظهر در مسجد نُمره همزمان با روز عرفه+عکس و فیلم

اقامه نماز ظهر در مسجد نُمره همزمان با روز عرفه+عکس و فیلم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مسجد نُمره از مساجدی است که غرب عرفات در وادی عُرَنه قرار دارد و زائران حج تمتع در روز عرفه با اقتدا کردن از سنت پیامبر اعظم (ص) نماز ظهر و عصر خود را

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مسجد نُمره از مساجدی است که غرب عرفات در وادی عُرَنه قرار دارد و زائران حج تمتع در روز عرفه با اقتدا کردن از سنت پیامبر اعظم (ص) نماز ظهر و عصر خود را در این مکان مقدس اقامه می‌کنند.

 

اقامه نماز ظهر روز عرفه در مسجد نُمره

بر همین اساس، امسال نیز با توجه به شرایط کرونا و پذیرش ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان برای انجام مناسک حج تمتع، زائران از چادرهای عرفات به سوی مسجد نُمره حرکت کرده و نماز ظهر خود را در این مسجد به جای آوردند.

مسجد نمره نیز از روز قبل آماده میزبانی از زائران خانه خدا شده بود و علاوه بر پهن کردن فرش‌های جدید، سیستم تهویه و خنک کننده قوی نیز در آنجا نصب شده است.و همچنین قالیچه‌هایی در بخش‌هایی از این مسجد با حفظ فاصله اجتماعی قرار داده شده است.

زائران خانه خدا که چند روز دیگر حاجی می‌شوند، پس از اقامه نماز در مسجد نُمره، برای انجام مناسک حج در روز عرفه و دعا و استغفار، به صحرای عرفات بازمی‌گردند. وقوف در عرفات از ارکان حج به شمار می‌رود و زائران باید در این مکان بمانند.

در ادامه تصاویری از برپایی نماز جماعت مسجد نُمره را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد