تاریخ انتشار : جمعه 25 تیر 1400 - 17:38
کد خبر : 121621

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه ۲۵ تیرماه چه گفتند؟

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه ۲۵ تیرماه چه گفتند؟

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۲۵ تیرماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد. امام جمعه بیله سوار: تسریع در بحث منطقه آزاد تجاری خواسته مردم بیله سوار است حجت الاسلام جابر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۲۵ تیرماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

امام جمعه بیله سوار: تسریع در بحث منطقه آزاد تجاری خواسته مردم بیله سوار است

حجت الاسلام جابر عزیزی، امام جمعه شهرستان بیله سوار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، اظهار کرد: تنها خواسته مردم بیله سوار تسریع بحث منطقه آزاد تجاری است.

وی به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: عظمت و جایگاه شورای نگهبان به گونه‌ای است که همیشه و در همه زمان از سوی دشمنان خارجی و معاندین داخلی سیل تخریب‌ها به سوی آنها نشانه می‌رود و این نشان دهنده جسارت و عظمت قابل تحسین این نهاد مقدس است.

امام جمعه شهرستان نیر: مسؤولان به مشکلات آب روستاهای نیر توجه جدی داشته باشند

حجت الاسلام آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به عید قربان اشاره کرد و بیان داشت: عید قربان، عید بندگی و مبارزه با نفس و شکستن بت‌های نفس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین سیره  عملی و رفتاری امام باقر(ع) نیز اشاره کرد و گفت: زندگی و سیره امام باقر(ع) برای مسلمانان الگوی متحد شدن است.

امام جمعه شهرستان نیر تصریح کرد: امام باقر(ع) پرچمدار اتحاد امت اسلامی بود و توانست با آموزه‌های اسلام ناب محمدی،کادر علمی و معنوی از همه سیلقه‌ها و تفکرات برای امت اسلام تربیت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نقش ویژه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و تصریح کرد: شورای نگهبان نهاد راهبردی نظام اسلامی بوده و حساس‌ترین دستگاه قانونی جمهوری اسلامی در مجموعه سازمان قانونی کشور است.

نعمتی با بیان اینکه امروز صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام برعهده شورای نگهبان است، تاکید کرد: تضعیف و توهین به شورای نگهبان، در واقع  تضعیف نظام اسلامی و جمهوریت نظام است.

وی به آغاز به کار  دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: در دولت پیش رو منتظر تحول گفتمان خدمت به مردم هستیم، تحقق دولت اسلامی و دولت عدالت‌خواه و مردم‌دار مورد انتظار مردم است.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به بیان مشکلات روستاهای این  شهرستان پرداخت و گفت: روستای مجید آباد، متاسفانه بر اثر بی‌تدبیری با مشکل کم‌آبی مواجه است، به‌طوری‌که منازل بالادست روستا از آب شرب بی‌بهره هستند.

وی از مسؤولانی که قول تامین آب شرب داده بودند خواست تا با ورود مسؤولانه به این موضوع مهم، مشکلات آب شرب شهرستان  و روستاهای منطقه را حل و فصل کنند.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر: زکات نوعی آزمایش خداوند و همدردی با افراد ضعیف جامعه است

حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه مشگین شهر اظهارکرد: پرداخت زکات نوعی سپاسگزاری از پروردگار عالم است.

وی با  با بیان برخی آیات، روایات واحادیث اسلامی در مورد اهمیت پرداخت زکات گفت: پرداخت زکات ذخیره‌ای برای آخرت است و موجب تزکیه روح، روان و جسم آدمی می‌شود.

خطیب جمعه مشگین‌شهر افزود: زکات نوعی آزمایش خداوند و همدردی با افراد ضعیف جامعه است و بر اساس آموزه‌های دینی موجب رشد ثروت و افزایش رزق و روزی و برکت اموال خواهد شد.

وی با گرامیداشت فرارسیدن عید قربان گفت: عید قربان عید عبودیت و بندگی و زیباترین نمونه تعبد و بندگی پروردگار عالم است. 

باوقار در ادامه با اشاره به نشست سازمان بدنام منافقین با حضور برخی از سیاستمداران اروپایی و آمریکایی از رفتار دوگانه غرب در موضوع حقوق بشر انتقاد کرد.

او با اشاره به ترور بیش از ۱۷ هزار نفر از افراد بیگناه توسط منافقین اظهارکرد: این نشست بار دیگر ماهیت ضدمردمی استکبار جهانی و ادعای دروغین حقوق بشر توسط مدعیان جهانی را بیش از پیش آشکار کرد.

امام جمعه شهرستان خلخال: قوه قضائیه به مشکلات کارخانه سیمان خلخال ورود پیدا کند/ شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است

حجت الاسلام کریم اسدی، خطیب نماز جمعه خلخال با اشاره به مشکلات کارخانه سیمان و اینکه تاکنون این سرمایه گذاری در خلخال انجام نشده و جزو مطالبات مردم شهرستان خلخال است خواستار ورود جدی قوه قضائیه به پرونده کارخانه سیمان شهرستان خلخال برای احقاق حقوق مردم شهرستان خلخال و بریده شدن دست سرمایه‌گذاران متخلف از شهرستان خلخال شد.

امام جمعه خلخال به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است و اگر نبود تدابیر ارزشمند این شورا، اکنون چیزی از کشور نمانده بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال با تبریک روزبهزیستی و سالروز تشکیل این نهاد از خدمات شایسته این نهاد در دستگیری از نیازمندان و محرومین جامعه ومددجویان قدردانی کرد.

اسدی به روز عرفه و مناسبت‌های پیش روز اشاره کرد و  سالروز شهادت پیک حضرت امام حسین (ع) حضرت مسلم ابن عقیل را تسلیت گفت.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز: حفظ حجاب و عفاف از وصایای شهیدان گرانقدر است/ در عید قربان نیازمندان فراموش نشود

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اصلاندوز با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان و گرامیداشت هفته حجاب و عفاف به آثار بدحجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: حفظ حجاب و عفاف از وصایای شهیدان گرانقدر است.

وی به نقشه‌های شوم دشمنان و استکبار برای نهاد خانواده ایران اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: شکستن نهاد خانواده که بدحجابی هم از علل آن است، استکبار همواره نسبت به تحقق آن شبانه روزی تلاش می‌کند.

امام جمعه اصلاندوز حجاب و عفاف را گوهر زنان و دختران دانست و تصریح کرد: خداوند حجاب و پوشش را برای زن مایه مصؤنیت از آفات و حفظ حریم قرار داده و پوشیدگی زنان در برابر نامحرم مایه اعتلای شخصیت آنان است.

 اسدزاده همچنین با تبریک عید سعید قربان هدف از قربانی کردن در روز عید قربان را ذبح هوای نفس و تکبر دانست و تصریح کرد: نماز عید قربان نشان‌دهنده وحدت و یگانگی مسلمانان در جهان اسلام است.

وی از افراد توانمند و خیرین شهرستان اصلاندوز خواست برای کمک به نیازمندان در این روز عزیز بشتابند.

خطیب جمعه اصلاندوز همچنین با تبریک هفته بهزیستی از تلاش‌ها و اقدامات مسؤول و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان اصلاندوز در یاری رساندن به معلولین و نیازمندان شهرستان قدردانی کرد.

اسدزاده با اظهار نگرانی از هجوم سگ‌های ولگرد در سطح شهر اصلاندوز گفت: پرسه سگ‌های مریض و ولگرد در خیابان‌ها باعث سلب آرامش مردم شده و همچنین احتمال بروز بیماری را برای انسان افزایش می‌دهد که لازم است هر چه سریعتر شهرداری و مسؤولان مربوطه به‌فکر مهار این سگ‌ها باشند.

وی در پایان از زحمات فرمانده و بسیج سازندگی ناحیه عشایری اصلاندوز در راستای اقدامات محرومیت‌زدایی از قبیل نهضت آبرسانی سیار به روستاها تقدیر و تشکر کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد