تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1396 - 4:59
کد خبر : 12043

تنها ۱۵درصد از عوارض ورود وخروج کالا سهم منطقه آزاد است

تنها ۱۵درصد از عوارض ورود وخروج کالا سهم منطقه آزاد است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا- عبدالرحیم کردی بابیان اینکه کنترل گیت های منطقه آزاد وظیفه دستگاه‌های نظارتی است، افزود: در معنای اقتصادی قاچاق در مناطق آزاد مفهومی ندارد. وی در ادامه با با اشاره به برخی حاشیه سازی ها درباره ورود کالای قاچاق به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا- عبدالرحیم کردی بابیان اینکه کنترل گیت های منطقه آزاد وظیفه دستگاه‌های نظارتی است، افزود: در معنای اقتصادی قاچاق در مناطق آزاد مفهومی ندارد.

وی در ادامه با با اشاره به برخی حاشیه سازی ها درباره ورود کالای قاچاق به منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ورود و خروج کالا در سطح منطقه آزاد به دو صورت کالای همراه مسافر وکالای تجاری انجام می شود.

وی افزود: در سطح منطقه آزاد تنها کالاهای ممنوعه شرعی و ساخت رژیم صهیونیستی منع دارد و هیچ کالای خارجی در سطح منطقه مفهوم قاچاق پیدا نمی کند.

به گفته کردی بر طبق قانون درمبادی و گیت های خروجی منطقه آزاد گمرک و نیروی انتظامی مستقر هستند و منطقه آزاد وظیفه کنترل مبادی را ندارد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: کالاهای ورودی به منطقه از سوی دستگاه‌های نظارتی کنترل و سپس در انبارهای منطقه آزاد و تحت نظارت گمرک دپو می شوند.

وی با اشاره به فنس ۴۶کیلومتری منطقه آزاد چابهار و کنترل آن از سوی دستگاه‌های امنیتی خاطرنشان کرد: تنها راه قاچاق در منطقه، کالای همراه مسافر است که باتوجه به اینکه ورود وخروج آن هم مقدار مشخص و تعیین شده ای دارد و توسط گمرک کنترل می شود بنابراین عملا راه قاچاق کالا بسته است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد