تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تیر 1400 - 10:48
کد خبر : 120183

سالانه ۱۷ هزار نفر از آموزش‌های فنی حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند/ایجاد کارآفرینی و ایجاد اشتغال مصداق کارآفرینی است

سالانه ۱۷ هزار نفر از آموزش‌های فنی حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند/ایجاد کارآفرینی و ایجاد اشتغال مصداق کارآفرینی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی در شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان اظهار داشت: سالانه در ۱۴۰ آموزشگاه آزاد استان به ۶ هزار کارآموز آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود. مدیرکل آموزش فنی و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی در شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان اظهار داشت: سالانه در ۱۴۰ آموزشگاه آزاد استان به ۶ هزار کارآموز آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: سالانه ۱۷ هزار نفر کارآموز در بخش دولتی از آموزش‌های این سازمان بهره‌مند می‌شوند‌‌.

وی مهارت‌آموزی و ایجاد شغل برای جوانان بیکار را یکی از وظایف اصلی فنی و حرفه‌ای بیان کرد و با بیان اینکه کسب مهارت منجر به بالارفتن اعتماد به نفس در افراد می‌شود، افزود: آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارت‌آموزی زمانی مفید و اثربخش است که منجر به تاثیر در رفتار کارآفرینان شود.

احمدی یادآور شد: بسیاری تخصص‌ها و مهارت‌ها اگر با تذهیب همراه نباشد کارایی و اثربخشی مطلوبی نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: در این راستا و با هدف فرهنگ‌سازی در جامعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در مسیر درست ارائه آموزش‌های اسلامی در محیط کار ضروری است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه را یکی از مصادیق معروفات دانست و گفت: ترویج آموزه‌های دین اسلام و فرهنگ اسلامی در کنار کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به اثربخشی فعالیت‌ها در محیط کار و جامعه کمک می‌کند.

وی یادآور شد: ایجاد کارآفرینی برای جوانان جویای کار و ایجاد اشتغال برای آنها مصداق امر به معروف است.

الله‌مرادی تاکید کرد: در این راستا این سازمان با هدف ترغیب و‌ تشویق  جوانان به مهارت‌آموزی برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های شورای فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر در کنار کارگاه‌های مهارت‌آموزی، ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ اقامه نماز و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی را از برنامه‌های فرهنگی این اداره‌کل برشمرد.

مدیرکل آموزش‌ فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان فضای مجازی و سایبر را تهدید جدی برای جوانان دانست و گفت: در این راستا با رویکرد کاهش آسیب‌های فضای مجازی آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی لازم ارائه خواهد شد.

وی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی را دو عنصر اصلی و اساسی دانست و گفت: نهادینه‌شدن فرهنگ امر به معروف در جامعه سبب می‌شود افراد اصلح در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

احمدی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در کنار برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به صورت جدی مورد توجه قرار دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد