تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1396 - 5:07
کد خبر : 11997

همایش آشنایی با آسیب‌های مصرف کالاهای قاچاق در کرج برگزار می‌شود

همایش آشنایی با آسیب‌های مصرف کالاهای قاچاق در کرج برگزار می‌شود

احمد خیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با همکاری معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج و شبکه بهداشت، همایش آشنایی با آسیب‌های مصرف کالاهای قاچاق و روش‌های تشخیص محصولاتِ مجوز دار از کالاهای تقلبی، برگزار می‌شود. وی با اشاره به برگزاری این همایش و نقش آن در بالا بردن آگاهی

احمد خیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با همکاری معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج و شبکه بهداشت، همایش آشنایی با آسیب‌های مصرف کالاهای قاچاق و روش‌های تشخیص محصولاتِ مجوز دار از کالاهای تقلبی، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این همایش و نقش آن در بالا بردن آگاهی شهروندان، گفت: معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با همکاری شبکه بهداشت، همایش آشنایی با آسیب‌های مصرف کالاهای سلامت‌محور، قاچاق را برگزار می‌کند که مهم‌ترین هدف آن افزایش آگاهی شهروندان درباره کالای قاچاق و آسیب‌های استفاده از آن است.

خیری افزود: روش‌های تشخیص محصولاتِ دارای مجوز از کالاهای قاچاق و تقلبی یکی دیگر از محورهایی است که در این همایش به آن پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به شیوعِ پدیده قاچاق و تضعیف تولیدات داخلی و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان، یادآور شد: به‌طورقطع در این چرخه معیوب، این مصرف‌کنندگان داخلی هستند که با خرید این کالاها متضرر می‌شوند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری کرج گفت: مشکل دیگر واردات کالاهای غیراستاندارد و قاچاق نبود نظارت کافی بر روی آن‌هاست، کالاهای قاچاق به دلیل نبود ضوابط استاندارد ملی و بهداشتی، جامعه را در مقابل ورود کالاهای زیان‌آور، خطرناک، پرتو زا قرار می‌دهد که این مهم موجب  زیان‌های فراوانی به بهداشت و سلامت جامعه می‌شود.

خیری با تأکید بر اینکه کالاهای قاچاق باهدف کسب سود بیشتر وارد می‌شوند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل کالاهای تقلبی و غیراستانداردی که باقیمت اندکی عرضه می‌شوند، مطلوبیت زیادی برای واردات دارند.

وی افزود: محصولات غذایی و آرایشی بهداشتی ازجمله کالاهایی هستند که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند که به‌صورت مستقیم هم با سلامت و بهداشت جامعه در ارتباط هستند.

به گفته خیری، همایش آشنایی با آسیب‌های مصرف کالاهای قاچاق  دوشنبه بیستم شهریورماه در مرکز علمی آسمان‌نما و رصدخانه خواجه‌نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد