تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1396 - 7:01
کد خبر : 11867

کاهش ۲۲ درصدی طلاق در استان یزد / ثبت یک طلاق به ازای هر ۷ ازدواج

کاهش ۲۲ درصدی طلاق در استان یزد /  ثبت یک طلاق به ازای هر ۷ ازدواج

علی شریعت پناه در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از کاهش ۲۲ درصدی طلاق در استان یزد خبرداد و گفت: کنترل رشد آسیب اجتماعی طلاق و کاهش ثبت آن در استان مرهون هماهنگی، مشارکت و تلاش جمعی ادارات متولی در قالب تشکیل مرکز تحکیم بنیان خانواده محقق شده است. وی

کاهش ۲۲ درصدی طلاق در استان یزد /  ثبت یک طلاق به ازای هر 7 ازدواجعلی شریعت پناه در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از کاهش ۲۲ درصدی طلاق در استان یزد خبرداد و گفت: کنترل رشد آسیب اجتماعی طلاق و کاهش ثبت آن در استان مرهون هماهنگی، مشارکت و تلاش جمعی ادارات متولی در قالب تشکیل مرکز تحکیم بنیان خانواده محقق شده است.

وی تصریح کرد: در سه‌ماهه اول سال ۱۳۹۵ یک مورد ثبت طلاق به ازای هر ۶ ازدواج صورت گرفته و ثبت‌شده، اما در سه‌ماهه ابتدای سال جاری به ازای هر ۷ ازدواج صورت گرفته یک مورد ثبت طلاق در دفاتر مذکور ثبت‌شده است که این مسئله نشانگر به ثمر نشستن تلاش‌ها در مراکز تحکیم بنیان خانواده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در سه‌ماهه اول سال ۱۳۹۵ میزان طلاق ثبت‌شده در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق استان ۴۰۱ مورد بوده که این آمار در سه‌ماهه اول سال جاری به ۳۰۱ مورد کاهش پیداکرده است.

وی گفت: ۲۵ درصد تا ۳۰ درصد از درخواست‌های طلاق در یزد مربوط به زوج‌های غیربومی است.

شریعت پناه به وصول ۸۹۳ فقره پرونده در سه‌ماهه نخست سال جاری در حوزه خانواده به دادگستری استان اشاره کرد و بیان داشت: تمام این پرونده‌ها قبل از رسیدگی قضایی به معاونت اجتماعی دادگستری یزد جهت اجرای کارگاه طرح آینه (سبک زندگی اسلامی ایرانی ویژه زوجین متقاضی طلاق) ارجاع شده است.

وی افزود: خوشبختانه از تعداد ۸۹۳ فقره پرونده‌ای که در ابتدا جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی به این معاونت ارجاع داده‌شده، تعداد ۹۲ فقره بعد از اتمام کلاس‌ها به سازش منتهی شده و زوجین تقاضای بازگشت به زندگی مشترک را داشته‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، خاطر نشان کرد: بحث پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق، یک بحث عمیق و ریشه‌ای است مستلزم برنامه ریزی دقیق و کار جمعی منضبط و مستمر است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد