تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1400 - 19:14
کد خبر : 118120

دولت اقدام و اصلاح به دنبال بروز و ظهور ظرفیت‌های داخلی است

دولت اقدام و اصلاح به دنبال بروز و ظهور ظرفیت‌های داخلی است

علیرضا زاکانی عصر امروز (۲۳ خردادماه) در گفت‌وگو با مردم استان زنجان که از شبکه استانی اشراق پخش شد، با یادآوری اینکه امروز با انتخاباتی روبه‌رو هستیم که نقش سازنده‌ای در آینده کشور دارد، افزود: اهمیت این انتخابات زمانی آشکار می‌شود که بدانیم بالغ بر ۸۵ درصد منابع کشور در دست رئیس‌جمهور است. وی با

علیرضا زاکانی عصر امروز (۲۳ خردادماه) در گفت‌وگو با مردم استان زنجان که از شبکه استانی اشراق پخش شد، با یادآوری اینکه امروز با انتخاباتی روبه‌رو هستیم که نقش سازنده‌ای در آینده کشور دارد، افزود: اهمیت این انتخابات زمانی آشکار می‌شود که بدانیم بالغ بر ۸۵ درصد منابع کشور در دست رئیس‌جمهور است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شرایط امروز کشور، زیبنده ملت ایران اسلامی نیست، تصریح کرد: ایران اسلامی ظرفیت‌های زیادی دارد که باید بهتر از این‌ها از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. امروز باید از ظرفیت‌هایی چون اسلام، تمدن ایرانی با پیشینه چند هزار ساله، اقوام مختلف، مذاهب و اقلیت‌ها هستیم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، زیرا همه این موارد را برای خود فرصت بزرگی می‌دانیم.

این فعال سیاسی، با ابراز تاسف از اینکه جای تعجب دارد که با این همه ظرفیت، بی‌دقتی کرده و نتوانسته‌ایم اقدامی شایسته برای کشور انجام دهیم، ادامه داد: بدون شک حاصل این همه بی‌دقتی و استفاده نکردن از ظرفیت‌ها، فقر، فساد و تورم است که در گرده و معیشت مردم سنگینی می‌کند، به همین خاطر باید این تعارض را حل کنیم و برای این کار نیز حتماً باید شاهد حضور مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

وی با بیان اینکه راهی که تا به امروز توسط دولت طی شده، اشتباه بوده است، اظهار کرد: تحریم یک استراتژی قوی از سوی دشمن برای برخورد با ملت ایران است. به هر حال دشمن، دشمنی خود را کرده و در این راه مضایقه نمی‌کند اما ما باید عقل را در امور خود حاکم کنیم تا راه درستی را که شایسته ملت ایران است، انتخاب کنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بی‌شماری در کشور داریم و باید با تکیه بر این ظرفیت‌ها، مشکلات مردم را حل کنیم، بیان کرد: متاسفانه با تورم موجود نمی‌توان انتظار داشت که رمقی برای مردم باقی بماند. امروز با شرایط به وجود آمده، نباید انتظار لبخند از مردم داشته باشیم، بنابراین باید این رویکرد را تغییر داده و طرحی نو دراندازیم که این طرح نیز استفاده از پتانسیل‌های داخلی است.

وی با بیان اینکه ما دولت اقدام و اصلاح هستیم نه دولت حرف و شعار، عنوان کرد: دولت اقدام و اصلاح یعنی با اقدام فکورانه، دقیق و اصلاح امور می‌توان مسیری را انتخاب کرد که ظرفیت‌های داخلی به ظهور و بروز برسد، به همین خاطر به دنبال این هستیم که زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر میزان بالای استقلال را برای کشور، با استفاده از ظرفیت‌های داخلی فراهم کنیم.

زاکانی شرایط امروز را ظلم به جوانان، زنان، اقوام و آحاد ملت ایران دانست و با اشاره به اینکه همه این شرایط به دلیل آن است که کشور بر مدار عقلانیت توسط دولت اداره نمی‌شود، اضافه کرد: بدون شک ما در این مسیر نیازمند آن هستیم که همه ابعاد را ببنیم؛ چرا که نمی‌توان کشور را تک‌بعدی ساخت، به همین خاطر برای رسیدن به این مهم چند رویکرد را مدنظر داریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز فشار اقتصادی زیادی بر مردم وارد می‌شود، گفت: اساس کار دولت اقدام و اصلاح بر جهش تولید گذاشته شده و این مهم اولویت دولت آینده است. جهش تولید از یک فوریت بالا برخوردار بوده و در کنار جهش تولید به دنبال این هستیم که کشور را بر مدار شایستگی در کنار توجه به تمرکززدایی اداره کنیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه قرار نیست عده‌ای در پایتخت نشسته و برای همه کشور تصمیم بگیرند، افزود: سهم اعتبارات مستقیم استان‌ها ۱۰ درصد است و برای ۹۰ درصد این اعتبارات، خارج از استان تصمیم گرفته می‌شود. از طرفی برای ۷۸ درصد از اعتبارات نیز که اعتبارات ملی و ملی – استانی است، از قبل تعیین تکلیف شده است.

وی با یادآوری اینکه امروز موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی، مسئله جدی است، تصریح کرد: مبارزه با سستی‌ها در بدنه دولت یک امر جدی است، به همین خاطر گام اول دولت اقدام و اصلاح، اصلاح بدنه دولت است که معتقدیم دولت باید چابک شود.

زاکانی در ادامه به ظرفیت‌های استان زنجان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: استان زنجان در موقعیت خاص جغرافیایی قرار داشته و ظرفیت‌های خوبی برای پیشرفت دارد اما متاسفانه این استان از کم‌آبی، ضعف سرمایه‌گذاری و کیفیت نامناسب جاده‌ها رنج می‌برد. علاوه بر این استان زنجان با مشکل نبود صنایع تکمیلی مواجه بوده و علی‌رغم برخورداری از جاذبه‌های گردشگری ویژه، از وجود زیرساخت‌های مناسب در این بخش بی‌بهره است.

وی با بیان اینکه توان فکری و عملی بالایی در استان وجود دارد که امثال شهید شهریاری را از این خطه به ایران اسلامی هدیه داده است، خاطرنشان کرد: دوری از اشرافی‌گری، ما را شرایطی که امروز دچار آن شده‌ایم، نجات می‌دهد و این همان روحیه شهید شهریاری بود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد