تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 - 15:09
کد خبر : 117524

آزادی بیان به سبک تریبون آزاد/ داوطلبان شورای شهر پیش دستی کردند

آزادی بیان به سبک تریبون آزاد/ داوطلبان شورای شهر پیش دستی کردند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر – گروه استان‌ها: زمان برای انتخاب فردی اصلح و مقبول در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به شماره افتاده است و همه ستادهای داوطلبان ریاست جمهوری علاوه بر تبلیغ داوطلبان مورد نظر خود در تکاپوی دعوت مردم به مشارکت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر – گروه استان‌ها: زمان برای انتخاب فردی اصلح و مقبول در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به شماره افتاده است و همه ستادهای داوطلبان ریاست جمهوری علاوه بر تبلیغ داوطلبان مورد نظر خود در تکاپوی دعوت مردم به مشارکت حداکثری هستند تا حتی در صورت نارضایتی به وضع موجود، با رأی خود نسبت به آن اعتراض کنند زیرا سکوت را علامت رضایت می‌دانند.

از سویی دیگر گپ و گفت‌های مجازی این روزها به فضای واقعی هم کشانده شده و در مسیرهای پر رفت و آمد و در بستری مانند چهارباغ عباسی اصفهان تریبون آزاد در اختیار مردم قرار داده می‌شود. همه اقشار جامعه، کارگر و کارمند، مرد و زن درد دل‌ها و نقطه نظرات خود را در مورد داوطلبان بیان می‌کنند و جالب‌تر اینکه دهه هشتادی‌ها که این دوره از انتخابات رأی اولی هستند، در پشت این تریبون‌ها نشان دادند که به خوبی مباحث سیاسی و انتخابات را دنبال می‌کنند و داوطلبی را اصلح می‌دانند که کارنامه عملکرد قابل ارائه‌ای داشته باشد. با اینکه برخی از آنها تیپ و ظاهر متفاوتی دارند اما دیدگاه‌های عمیقی نسبت به اداره کشور و اشتغال جوانان داشتند که نباید منتظر دولت بمانند و آتش به اختیار عمل کنند.

آزادی بیان به سبک تریبون آزاد

اینجا آزادی بیان با تریبون آزاد خارج از چهارچوب در بین مردم و جوانان درست در تاریخی‌ترین نقطه شهر اصفهان یعنی چهارباغ عباسی متبلور شده است و هر کسی با هر دیدگاهی، مخالف و یا موافق در خصوص مسائل نظام و داوطلبان ریاست جمهوری و یا حتی رأی دادن و ندادن سخن می‌گفت. یکی از بانوان تولید کننده از بسته شدن کارگاه تولید لباسش و بیکار شدن کارگران می‌گفت: «آقازاده‌ها جنس چینی وارد کشور می‌کنند در صورتی که کشورمان پارچه و لباس تولید می‌کند.» که البته باید دید تنها کسی که به وضوح در این مملکت پرچم حمایت از تولید داخل را به دست گرفته چه کسی است.

انتقاد به زمان نخستین مناظره

پس از نخستین مناظره و انتقاداتی که به آن شد، این بار دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در نامه‌ای به رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی از زمان برگزاری مناظره در وقت نماز گله کرد و در توییتی نوشت: ایران عزیز، شیعه خانه امام عصر ارواحنا فدا است، آموزه‌های دین از اینجا باید به دنیا مخابره شود، امام حسین (ع) جنگ را به خاطر نماز تعطیل کردند، چرا مناظره برای نماز تعطیل نشود؟!

انتظار می‌رود که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به این مقوله توجه لازم را داشته باشد که در هنگام اذان برنامه مناظره پایان یابد و یا حداقل موقع اذان به اندازه اقامه نماز اول وقت برای داوطلبان ریاست جمهوری برنامه متوقف شود.

آزادی بیان به سبک تریبون آزاد/ داوطلبان شورای شهر پیش دستی کردند

اطمینان‌بخشی به مردم با دستورالعمل‌های بهداشتی

شرایط کرونا در زمان تبلیغات و انتخابات نیز بهانه‌ای برای برخی از افراد شده تا این رویداد بزرگ و سرنوشت‌ساز را تحت‌الشعاع قرار دهند که با وجود فراهم کردن فضاهای باز و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از آن به عنوان ابزاری برای عدم حضور استفاده کنند. اما معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان معتقد است که باید شرایط بهداشتی در انتخابات ۱۴۰۰ برای مردم اطمینان بخش باشد و به دلیل اینکه مردم بیشتر از نظر ذهنی و روانی تحت تأثیر قرار دارند، بنابراین باید اغناسازی و اطمینان بخشی لازم به آنها درباره رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شعبه‌های اخذ رأی صورت گیرد.

حیدر قاسمی با اشاره به جلوگیری از بهانه شیوع کرونا در برگزاری پُر شور انتخابات ۱۴۰۰ گفت: امروزه مخالفان و معاندان نظام به اجماع دوگانه درباره رأی دادن و رأی ندادن رسیده‌اند و می‌کوشند مشارکت در انتخابات را تضعیف و مردم را مأیوس و نااُمید کنند.

تأثیر تبلیغات بصری و افزایش تعداد شعب اخذ رأی

رئیس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان با اشاره به اهمیت و جایگاه تبلیغات محیطی در انتخابات، خاطرنشان کرد: تبلیغات بصری با جمله‌های کوتاه اثرگذاری زیادی دارد و لازم است از این ظرفیت در فضاهای شهری استفاده شود.

قاسمی تعداد عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات در استان اصفهان را بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: تعداد شعبه‌های اخذ رأی نسبت به دوره گذشته انتخابات که سه هزار و ۱۸۰ شعبه بود، افزایش یافت و در سال جاری حدود سه هزار و ۵۰۰ شعبه پیش‌بینی شد.

سفر حجت الاسلام رئیسی به اصفهان

زمزمه‌های سفرهای داوطلبان ریاست جمهوری در بین استان‌ها آغاز شده و دوشنبه هفته آینده اصفهان میزبان حجت الاسلام رئیسی خواهد بود. رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در استان اصفهان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه این خبر را داد و گفت: یک مدیر ارشدی که در جایگاه ریاست قرار می‌گیرد باید باکفایت باشد که این موضوع در رفتار آنان گواه است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌هایی که رئیس جمهور دارد وظیفه توزیع منابع کشور است. رئیس جمهوری که ضد فساد است منابع را با برنامه‌ریزی مناسب انجام می‌دهد تا همه چیز سر جای خودش قرار گیرد.

سید رضا مرتضوی با بیان اینکه برخی افراد در دولت خود همه چیز را به برجام گره می‌زدند، گفت: امروز دولت نمی‌خواهد مردم پای صندوق رأی بیایند چراکه شاهد هستیم در این مدت نزدیک به انتخابات نه تنها هزینه‌ها بالا رفته بلکه اتفاقات مختلف دیگر نیز برای نارضایتی مردم رخ داده است.

پیش‌دستی داوطلبان شورای شهر با ارسال پیامک

«در صورت تمایل همکاری خود را با ستاد آقای فلان برای انتخابات شورای شهر با ارسال عدد یک اعلام بفرماید». از دو روز گذشته با مشخص شدن لیست نهایی پیشنهادی اعضای شورای شهر توسط مجمع نیروهای انقلاب اصفهان و قرارگاه‌های انتخاباتی، داوطلبان شورای شهر اقدام به جذب افراد برای فعالیت در ستادها تبلیغاتی خود کرده‌اند که با ارسال پیامک آن را به شهروندان اصفهانی اطلاع دادند. در واقع برخی از داوطلبان در دو روز باقی مانده تا شروع تبلیغات پیش‌دستی کرده و اینگونه فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کردند.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان نیز در خصوص تبلیغات داوطلبان مورد تأیید این مجمع گفته است که باید تبلیغات با هماهنگی ستاد انتخاباتی مجمع انجام شود و با اشاره به لیست نهایی ادامه داد: پس از انتخاب نهایی افراد لیست شورای شهر، با منتخبان لیست با حضور اعضا شورای عالی جلسه‌ای برگزار شد و نقطه نظرات و تذکراتی از سوی من به عنوان دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان و اعضا شورای عالی مجمع به افراد توضیح داده شد.

هماهنگی تبلیغات با ستاد مجمع

حجت الاسلام علیرضا باطنی با بیان آنکه میثاق نامه‌ای در میان ۱۳ نفر اعضا لیست منتخب شورای شهر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان به امضا رسید، گفت: پرمحتوای میثاق‌نامه به مواردی چون انجام فعالیت‌ها به صورت جمعی، هماهنگی تبلیغات از طریق ستاد انتخاباتی مجمع و عدم انتشار اسامی افراد در لیستی غیر از لیست مجمع نیروهای انقلاب اشاره شده است و در صورتی که نام افراد در لیست تشکل‌های سیاسی دیگر قرار گرفته باشد باید به آن معترض شوند که البته انتشار اسامی افراد لیست‌های صنفی، شغلی و محلی کماکان موردی ندارد.

وی با بیان آنکه ستادی که پیرامون مباحث تبلیغات انتخابات در مجمع نیروهای انقلاب اصفهان ایجاد شده بود، گفت: با تبیین ویژگی‌های اعضا لیست مجمع نیروهای انقلاب اصفهان مردم شریف اصفهان آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد و امیدواریم که به ما اعتماد کنند و در انتخابات شوراها لیست مجمع نیروهای انقلاب را انتخاب و رأی دهند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد