تاریخ انتشار : یکشنبه 30 دی 1397 - 6:43
کد خبر : 50489

مسئولین جمهوری اسلامی دستگیری «مرضیه‌هاشمی» را در کنوانسیون‌های بین‌المللی پیگیری کنند

مسئولین جمهوری اسلامی دستگیری «مرضیه‌هاشمی»  را در کنوانسیون‌های بین‌المللی پیگیری کنند

مسعود اخوان فر، کارشناس حقوق بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی در آمریکا گفت: دستگیری مرضیه هاشمی چهره دیگری از حقوق بشر آمریکا را به نمایش گذاشت. وی با بیان اینکه لازم به ذکر است که این بانوی مسلمان متعهد دارای تابعیت آمریکایی

مسعود اخوان فر، کارشناس حقوق بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی در آمریکا گفت: دستگیری مرضیه هاشمی چهره دیگری از حقوق بشر آمریکا را به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه لازم به ذکر است که این بانوی مسلمان متعهد دارای تابعیت آمریکایی بوده و سال‌ها پیش مسلمان شده گفت:، اما ظاهرا در حقوق بشر آمریکایی داشتن دین اسلام جزو جرایمی است که در این کشور مجاز نمی‌باشد البته به استثنای اسلام آمریکایی.

اخوان فر با اشاره به آفریقایی تبار بودن خانم هاشمی گفت: با این شرایط وی دارای حقوقی در قانون اساسی آمریکاست که علاوه بر این حقوق، حقوق بین الملل و موازین حقوق بشری نیز از خانم هاشمی حمایت می‌کند.

این کارشناس حقوق بین الملل تصریح کرد: مسئله مهم این است که این تبعه باید از حداقل‌های حقوق بشری بهره‌مند شود و اگر در هنگام دستگیری به او تفهیم اتهام شده بود یا حداقل حقوق که از آن می‌توان به داشتن حجاب اسلامی و غذای حلال اشاره کرد بهره مند می‌شد این همه جای شگفتی وجود نداشت.

وی ادامه داد: این در حالی است که خانم هاشمی چند روز بدون تفهیم اتهام، نداشتن حجاب و با غذای غیر شرعی سر کرده است و این نهایت تضییع حقوق بشر در کشوری است که خود را مدافع حقوق بشر می‌داند.

اخوان فر با بیان اینکه حداقل انتظارات این بود که مجامع حقوق بشری و دانشگاهی در ایران و جهان در این رابطه اعلام انزجار می‌کردند، گفت: این مادر دارای فرزند است و حداقل حقوق او این بود که امکان تماس و بهره مندی از حق طبیعی مادری خود را داشت که این نیز متاسفانه محقق نشد.

این کارشناس حقوق بین الملل ادامه داد: در کشور بزرگی مثل آمریکا که مدعی حقوق بشر است هیچ احساس مسئولیتی در قبال این تضییع حقوق به عهده گرفته نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان جمهوری اسلامی انتظار می‌رود این موضوع را در مجامع عمومی سازمان ملل در روابط بین المللی و در کنوانسیون‌های حقوقی پیگیری کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد