تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 خرداد 1400 - 8:40
کد خبر : 117042

ساخت ۴ منزل مسکونی برای مردم مناطق زلزله‌زده سی‌سخت به همت جهادگران کهگیلویه و بویراحمد

ساخت ۴ منزل مسکونی برای مردم مناطق زلزله‌زده سی‌سخت به همت جهادگران کهگیلویه و بویراحمد

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چندین ماه از وقوع زلزله در شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویر احمد می‌گذرد، زلزله‌ای که موجب شد مردم این مناطق، روز‌های سختی را سپری کنند. زلزله دنا بیشتر خانه‌های مردم شهر سی‌سخت را بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب کرد. در همان روز‌های اول حادثه از سوی معاونت عملیات

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چندین ماه از وقوع زلزله در شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویر احمد می‌گذرد، زلزله‌ای که موجب شد مردم این مناطق، روز‌های سختی را سپری کنند. زلزله دنا بیشتر خانه‌های مردم شهر سی‌سخت را بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب کرد.

در همان روز‌های اول حادثه از سوی معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد قرارگاه خدمت‌رسانی دانشجویی تشکیل شد و ذیل این قرارگاه گروه‌های جهادی در حوزه‌های سلامت، بهداشت و درمان و عمرانی برای خدمات رسانی به مردم، وارد سی سخت شدند.

شنیده‌ها حاکی از این است که حدود ۱۵۰۰ منزل مسکونی در سی‌سخت در وضعیت تخریب قرار داشتند که خاکبرداری این منازل از سوی سپاه، گروه‌های جهادی، قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد مسکن و ادارات مختلف انجام شده است.

 بیشتر بخوانید:

اولویت اول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ساخت خانه در مناطق زلزله‌زده است بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد برای زلزله‌زدگان سی‌سخت خانه می‌سازد برنامه‌های جهادگران برای کاهش آسیب‌های روحی در مناطق زلزله‌زده سی‌سخت

مسعود پرهیزگار، مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: در بحث ساخت و ساز خانه‌های تخریب شده سپاه استان، قرارگاه خاتم الانبیا، بنیاد مسکن و ارگان‌های دیگر به این قضیه ورود پیدا کردند و سپاه استان بخشی از این کار را به عهده گرفته است.

پرهیزگار اظهار داشت: بسیج دانشجویی استان هم با ظرفیت‌های خیرین و گروه‌های جهادی استان و استان‌های دیگر ساخت تعدادی از خانه ها‌ی مردم مناطق زلزله زده سی سخت را بر عهده گرفت.

 

ساخت ۴ منزل مسکونی برای مردم مناطق زلزله زده سی‌سخت به همت جهادگران کهگیلویه و بویر احمد

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به تعمیر خانه‌های آسیب دیده در مناطق زلزله زده سی‌سخت گفت: بحث تعمیر این خانه‌ها در روز‌های اول وقوع زلزله آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان ساخت ۴ منزل مسکونی را بر عهده گرفته اند هم اکنون پی و فنداسیون این منازل زده شده است تا پایان خرداد ماه سال جاری سقف و ستون‌های خانه‌های زده خواهد شد.

پرهیزگار خاطرنشان کرد: برنامه گروه‌های جهادی به این صورت است که تا پایان شهریور سال جاری ساخت ۴ منزل مسکونی مردم مناطق زلزله زده را به اتمام برسانند.

 

ساخت ۴ منزل مسکونی برای مردم مناطق زلزله زده سی‌سخت به همت جهادگران کهگیلویه و بویر احمد

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد تاکید کرد: در حال حاضر یک گروه جهادی در مناطق زلزله زده سی‌سخت مشغول ساخت مراحل اولیه منازل مسکونی هستند برای مراحل بعدی کار هم گروه‌های دیگر به منطقه اعزام خواهند شد.

پرهیزگار با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی برای ساخت خانه‌های مردم مناطق زلزله زده سی‌سخت تصریح کرد: با توجه به نیاز و ظرفیت منطقه گروه‌های جهادی به منطقه اعزام می‌شوند. تصور ما بر این است که بیشتر از ۵ گروه جهادی فعلا در هر بازده‌‎ برای ساخت منازل مسکونی مناطق زلزله زده نیاز نباشد.

شایان ذکر است، در شامگاه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ زلزله‌ای با قدرت ۵/۶ ریشتر در عمق ۵ کیلومتری زمین؛ شهر سی سخت از توابع یاسوجِ استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

 

ساخت ۴ منزل مسکونی برای مردم مناطق زلزله زده سی‌سخت به همت جهادگران کهگیلویه و بویر احمد

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد