تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1396 - 7:55
کد خبر : 11701

طرح ملی مداخله در طلاق در ۱۱ استان کشور اجرای شد

طرح ملی مداخله در طلاق در ۱۱ استان کشور اجرای شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح توس؛ سیدجواد حسینی امروز در مراسم اجرای طرح ملی مداخله در طلاق که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، در خصوص این طرح، با اشاره به این نکته که این پروژه‌ها در قلمرو خدمات اجتماعی، کاهش

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح توس؛ سیدجواد حسینی امروز در مراسم اجرای طرح ملی مداخله در طلاق که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، در خصوص این طرح، با اشاره به این نکته که این پروژه‌ها در قلمرو خدمات اجتماعی، کاهش آسیب‌ها و مشارکت اجتماعی مردم بهره‌برداری شده‌اند، گفت: اجرای طرح مداخله در طلاق از خراسان رضوی شروع شد و همبن امر سبب شد خراسانی که تا پیش از این رتبه نخست طلاق در کشور را داشت امروز به رتبه هشتم کاهش یابد.

 

وی با یادآوری این مطلب که در سال گذشته برای نخستین بار شاهد رشد یک درصدی آمار ازدواج در خراسان رضوی بودیم، ادامه داد: طی پنج ماه نخست امسال نیز شاهد کاهش ۱۳.۳ درصدی طلاق در این استان بوده‌ایم.

 

معاون استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: دو طرح دیگر هم در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای مشارکت نظام‌مند مردم در امر توسعه فعال می‌شود که از جمله آنها خانه تشکل‌های غیر دولتی خراسان رضوی است که وجودش با فعالیت ۹۴۰ تشکل غیردولتی در این استان ضروری است.

 

حسینی با بیان این مطلب که امروز بعد از راه اندازی خانه احزاب، خانه جوان و پارلمان مشورتی زنان خانه تشکل‌های غیر دولتی، فعال می‌شوند، خاطرنشان کرد: تاکنون پارلمان مشورتی زنان در ۱۳ شهر استان تشکیل شده و ۱۲۰۰ نفر از بانوان در این چارچوب سامان یافته‌اند تا به صورت افتخاری در امر توسعه و رفع مشکلات حضور داشته باشند.

 

در ادامه این مراسم حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان داشت: طرح مداخله در طلاق سال گذشته به صورت آزمایشی در این استان اجرایی شد و در قالب آن، ۸۰ درصد جمعیت استان در مشهد و شش شهر دیگر زیر پوشش آن قرار گرفتند.

 

وی افزود: در قالب این طرح سامانه ای برای ثبت طلاق و فرآیندهای آن ویژه نوع توافقی با هدف اصلاح و انصراف افراد از طلاق طراحی و با همکاری دستگاه قضایی اقدامات لازم برای کنترل و کاهش طلاق و در پی آن کاهش آسیبهای ناشی از این پدیده اجتماعی آغاز شد.

 

وی با یادآوری اینکه در این چارچوب طی سال گذشته تاکنون ۲۲ هزار واقعه طلاق در سامانه ثبت شده و به صورت الکترونیکی زوجین برای غربالگری، مشاوره و مراحل دیگر این فرآیندها به بخشهای مربوطه ارجاع می‌شوند، افزود: تمامی این فرآیندها، اقدامات و نتایج حاصل به صورت مستمر در سامانه ثبت شده و دسترسی مدیران به اطلاعات مربوطه برای برنامه ریزی‌های درست و دقیق بسیار سهل و آسان و به روز است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: بر اساس نتایج حاصل از اجرای این طرح و راه اندازی سامانه تاکنون دو هزار و ۲۰۰ نفر از زوجین متقاضی طلاق، سازش کرده اند.

 

پوریوسف با بیان اینکه به این ترتیب ۱۷ درصد از کل زوج‌هایی که فرآیند مشاوره را طی کرده‌اند به سازش رسیدند و ۱۰ درصد زوج‌ها هم از ادامه مراجعه و پیگیری فرآیند طلاق خودداری کرده‌اند، تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت احوال در نتیجه این اقدامات آمار طلاق در خراسان رضوی ظرف پنج ماه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۳ درصد کمتر شده است.

 

وی گفت: بر این اساس امروز اجرای طرح مداخله در طلاق در سطح ۱۱ استان کشور آغاز شد و به مرور سایر استانها هم زیر پوشش آن قرار می‌گیرند.

 

لازم به ذکر است؛ در این چارچوب ۱۱ پایگاه اورژانس اجتماعی در سطح خراسان رضوی بهره برداری و طرح مداخله در طلاق که پارسال در شش شهر این استان اجرایی شده بود امروز در ۱۳ شهرستان دیگر خراسان رضوی آغاز شد. همچنین فعالیت پارلمان زنان در ۱۳ شهر این استان بطور همزمان آغاز شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد