تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 11:13
کد خبر : 114244

منویات رهبری و لغو تحریم‌ها در مذاکرات دنبال شود

منویات رهبری و لغو تحریم‌ها در مذاکرات دنبال شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شاهرود، رهروان مکتب سردار شهید سلیمانی شهرستان شاهرود در نامه‌های جداگانه‌ای به مقام معظم رهبری و ریاست مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از مواضع رهبر انقلاب بر مراقبت از شیطان بزرگ در مذاکرات، خواستار دقت و توجه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شاهرود، رهروان مکتب سردار شهید سلیمانی شهرستان شاهرود در نامه‌های جداگانه‌ای به مقام معظم رهبری و ریاست مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از مواضع رهبر انقلاب بر مراقبت از شیطان بزرگ در مذاکرات، خواستار دقت و توجه به این امر شدند و بر تحقق شعار سال تأکید کردند.

در این نامه‌ها آمده است: ملت شریف ایران با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی همواره با استعانت از خداوند متعال و رهنمودهای ولی‌فقیه زمان خود هرگز حاضر به عقب‌نشینی از آرمان‌های امام و انقلاب نشده و کوچک‌ترین باجی به دشمنان خود و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار نداده است.

در ادامه آمده است: با اصرار دولت یازدهم برای مذاکره با سران استکبار، سربازان ولایتمدار شما با صبر انقلابی خود منتظر ماندند تا نتیجه مذاکرات منتهی به برجام نافرجام را ببینند و همگان در زندگی خود با گوشت و پوست درک کنند.

همچنین تأکید شده است: نتیجه نافرمانی و بی‌توجهی مذاکره‌کنندگان وقت و همچنین مجلس دهم، به ارشادات معظم‌له موجب شد که نه چرخ سانتریفیوژها بچرخد و نه چرخ زندگی مردم مظلوم و نجیب این سرزمین و یکی از نتایج تلخ و جبران‌ناپذیر این سیاست انفعالی جسارت دشمن قسم‌خورده در ترور سردار دلاورمان، حاج قاسم سلیمانی بود.

در این نامه‌ها آمده است: علی‌رغم تأکیدات معظم‌له در سال جاری مبنی بر رفع همه تحریم‌ها و سپس راستی‌آزمایی و تلاش برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها با تحقق شعار سال، احساس اکثر مردم این است که دولت همانند دور قبلی مذاکرات درصدد است در دیپلماسی مذاکره با دشمن تعهدات ذلت‌بار دیگری را بپذیرد .

در این نامه آمده است: در این مقطع حساس و مقارن با انتخابات ریاست جمهوری در مقابل، ملت را به وعده‌های دروغین و پوچ دشمنان دل‌خوش کند که این خود ناشی از نگاه و اتکای به بیرون وعدم اعتماد به توان داخلی، اقتصاد مقاومتی و دشمن‌شناسی است.

در این نامه‌ها تأکید شده است: ما سربازان و حامیان ولایت اعلام می‌داریم که به دلیل عدم توجه تیم مذاکره‌کننده به توصیه‌های پدرانه معظم‌له و نیز عدم نظارت و حضور مستقیم حداقل یکی از نمایندگان ملت و رهبری بر روند مذاکرات و اعتراض به وضع معیشتی موجود ملت شریف که علت اصلی آن نتیجه بی‌کفایتی دولت وقت است، هرگونه توافق و برجام ذلت‌بار که رافع همه تحریم‌ها از “اوباما” تا “بایدن” به‌صورت یکجا و یکپارچه نباشد و منافع و امنیت ملی از جمله صنایع دفاعی و موشکی را مورد تهدید قرار دهد را مردود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کنیم و با تشکیل گروه‌های جهادی در جهت تحقق شعار سال اقدام می کنیم.

در ادامه آمده است: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با دقت و قاطعیت مانع تصویب هرگونه موافقت‌نامه ضعیف و مشکوک با غرب شود و تا آخرین قطره خون وفادار به رهبری و آماده جانفشانی در راه اجرای منویات آن رهبر فرزانه و انقلابی هستیم.

در این نامه‌ها با تأکید بر اینکه مجلس مظهر اراده و خواسته‌های مردم و به تعبیر امام راحل عصاره فضائل ملت است، آمده است: این جایگاه امانتی است که منتخب مردم به‌عنوان امینی عادل متعهد می‌شود از آن صیانت کرده و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم معتقد است و اصول ۷۷ و ۴۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دامنه رسالت و مسؤولیت خطیر نمایندگان را یادآور شده است و سرنوشت کشور و مردم بسته به تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و قانون‌گذاری‌های مجلس است.

در ادامه آمده است: نمایندگان شجاع، آگاه، مؤمن، انقلابی و کارآمد می‌توانند چراغ هدایت دولت و ملت باشند و با تفکر اسلامی و انقلابی خود منشأ خدمات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شوند و نمایندگان، ملت ما در هشت سال دفاع مقدس به لطف الهی پیروز میدان شد ولی در مذاکرات برجام ناکام ماند.

در این بیانیه با پاسخ به علت این امر، آمده است: تیم مذاکره‌کننده به دیپلماسی غرب و ادبیات دیکته شده آمریکا و اروپا خوش‌بین بود و در نتیجه از بصیرت، درایت و تعهد لازم بی‌بهره بود، زیرا تفکر حکمرانان قوه مجریه نگاه به خارج و غفلت از توان و قابلیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی بود.

در ادامه این نامه‌ها تأکید شده است: دشمن با مذاکرات فرسایشی و فرصت‌سوزی زیرکانه ما را به بن‌بست کشاند و با وعده‌های دروغین و عهدشکنی، فتح الفتوح و آفتاب تابان و مدینه فاضله دولتمردان خوش‌خیال را به شکست و ویرانه‌ای مبدل کرد.

در ادامه می‌خوانیم: برجام نه‌تنها تحریم‌ها را لغو نکرد بلکه بر دامنه و تعدد آن افزوده شد، همین امور مسؤولیت نمایندگان مجلس دهم را خطیر کرده بود تا زمانی که در بزنگاه تاریخی می‌توانستند تصمیم صحیح بگیرند و با درایت، نقشه شوم دشمنان را برملا کنند؛ اما صد افسوس که نه‌تنها بر اساس رسالتی که بر عهده داشتند تیم مذاکره‌کننده را بازخواست نکردند و منافع مردم را در نظر نگرفتند، بلکه بدتر از آن بدون آگاهی از پیمان ننگین برجام و بررسی و عاقبت‌اندیشی آن را در مدت ۲ دقیقه تصویب کردند و این لکه ننگی شد بر پیشانی مجلس دهم.

در ادامه این نامه‌ها آمده است: با همه این احوال مردم صبور و فهیم ایران، پشت رهبری، نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادند و خار در چشم و استخوان در گلو، با تحمل فشارهای خردکننده اقتصادی، دِین خود را به انقلاب اسلامی ادا کردند و تمام تلاش خویش را برای برون‌رفت از این بحران با انتخاب نمایندگانی انقلابی و شجاع به سرانجام رساندند.

در ادامه می‌خوانیم: حال چشم امید این مردم زجر کشیده به عملکرد نمایندگانی است که از ابتدا آمده بودند تا از حقوق پایمال شده موکلانشان دفاع کنند و کشور را با تصمیم‌گیری صحیح از چنگال سرسپردگان رهایی بخشند و نقشه شوم بیگانگان را نقش بر آب گردانند.

در این نامه‌ها پیروان مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان شاهرود، از فرهیختگان، قانون‌گذاران و منتخبان ملت خواسته‌های خود را این‌گونه مطرح کردند: در روند مذاکرات فعلی چشم و گوش و امین مردم و نظام باشید، همواره محتوای مذاکرات را رصد کنید تا خدای ناکرده خسارات و مصائب گذشته تکرار نشود، منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مورد مذاکرات دنبال کنید، نگذارید اهداف شوم و استکباری دشمن با فرسایشی کردن مذاکرات تحقق یابد.

در این نامه‌ها تأکید شده است؛ آگاه باشید که انتخابات مهم پیش رو مستمسک تیم مذاکره‌کننده جهت عوام‌فریبی مردم و رسیدن به اهداف لیبرالی آن‌ها نشود، هدف از مذاکره فقط لغو یک‌باره تحریم‌ها توأم با راستی‌آزمایی است؛ چراکه اینک تجربه کرده‌ایم که لغو، موردی و تدریجی تحریم‌ها وعده و نیرنگی بیش نیست، موضع‌گیری‌ها در مذاکرات باید شفاف صریح و مقتدرانه و عزتمندانه باشد، توان موشکی، دفاعی و نقش منطقه‌ای ایران و حقوق بشر هرگز موضوع و محتوای این مذاکرات نباید باشد، در مذاکرات باید منافع و مصالح ملی تضمین شده و بر آن چوب حراج زده نشود و هرگونه توافقی از طرف تیم مذاکره‌کننده باید پس از بررسی و تصویب مجلس شورای اسلامی به رسمیت شناخته شود.

این نامه‌ها از طرف رهروان مکتب سردار شهید سلیمانی شهرستان شاهرود متشکل از امت حزب‌الله و انقلابی شهرستان شاهرود، موکب‌های اربعین، هیأت‌های مذهبی، مؤسسات فرهنگی، ائمه جماعت مساجد و پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس به محضر مقام معظم رهبری و ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد