تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 - 15:01
کد خبر : 113944

طائب: کسی باید رئیس جمهور شود که حرف‌های رهبری را خوب بفهمد

طائب: کسی باید رئیس جمهور شود که حرف‌های رهبری را خوب بفهمد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شیخ مهدی طائب، رئیس قرارگاه راهبردی عمار در نشست مجازی «انتخابات ۱۴۰۰» که از سوی بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی برگزار شد گفت: مشورت دادن مردم در مورد انتخابات ضروری است، چون بازوی اجرایی انتخابات، مردم

آماده/ /طائب: باید کسی رئیس جمهور شود که حرف‌های رهبری را خوب بفهمد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شیخ مهدی طائب، رئیس قرارگاه راهبردی عمار در نشست مجازی «انتخابات ۱۴۰۰» که از سوی بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی برگزار شد گفت: مشورت دادن مردم در مورد انتخابات ضروری است، چون بازوی اجرایی انتخابات، مردم هستند. انتخابات در حاکمیت اسلامی، مشورتی است.

طائب مطرح کرد: از نظر آمریکایی ها، انتخابات ۱۴۰۰، انتخابات مرگ و زندگی است، ولی ما تا کنون هیچ انتخاباتی را انتخابات مرگ و حیات نامیده نشده. فقط اگر بتوانیم مشاور صالح و درست برای رهبر انتخاب بکنیم.

وی ادامه داد: درست است که در این ۸ سال هم این بیگانگان نتوانستند انقلاب را شکست دهند، اما بالاخره حاج قاسم ما شهید شد؛ اگر این دولت به این شکل عملکرد نداشت، شاید اصلا دشمن جرات نمی‌کرد و حاج قاسم شهید نمی‌شد. اگر افرادی اینچنین باز هم بخواهند ۸ سال دیگر کشور را در دست داشته باشند، باز هم چندین سال از زحمات این انقلاب به هدر خواهد رفت.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم گفتند که انشالله سرانجام این بیانیه به مقدمات ظهور برسد. برای رسیدن به این هدف در گام دوم، نیاز به یک قوه مقننه، قضائیه و مخصوصا مجریه‌ای داریم که خودشان هم گام دوم است. قوه قضائیه و مجلس انقلابی و گام دومی است. اما متاسفانه قوه مجریه گام دومی نیست! وزارت امور خارجه هر دولت، رسما سخنگوی سیاست کلی یک دولت است.

وی افزود: آقای جهانگیری می‌گوید قسمتی از مشکلات جامعه الان ما، مربوط به دولت قبلی و قسمتی هم مربوط به مجلس فعلی است! متاسفانه این افراد در این فکر هستند که در انتخابات ۱۴۰۰ هم دوگانه جنگ و مذاکره را دوباره احیا کنند! اعتقاد آقای ظریف این است که مقاومت را کنار بگذارد. اما مردم ما فهمیده اند که این مقاومت است که برایشان امنیت آورده است.

طائب اظهار داشت: باید کسی رئیس جمهور بشود که حرف‌های مقام معظم رهبری را خوب بفهمد. انتخابات در رشد مردم ما موثر بوده است. رئیس جمهور کسی است که می‌خواهد فرمان اجرای کشور را به دست بگیرد. کسی که مطلقا کار اجرایی نکرده و فقط صرف اینکه آدم خوبی است، دلیل نمی‌شود که بخواهیم به او رای بدهیم.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار یادآور شد: انقلاب ما یک انقلاب ضد اشرافی گری است. شما هرکسی را دیدید که وارد این انقلاب شد و اشرافی شد، یک علامت سوال روی آن بگذارید و بپرسید که آیا این در ادامه اینگونه شد یا از اول اینگونه بود و دستش نمی‌رسید؟! روشن است که تفکر جبهه ملی ضد امام است و معلوم بود که آقای بازرگان لیبرالیسم فکر می‌کند، ولی همه این‌ها در آستانه پیروزی انقلاب کنار امام ایستادند؛ چون می‌دانستند که بدون امام به قدرت نمی‌رسند. خیلی از کسانی که از امام حمایت می‌کرذند، در واقع برای خودشان کار می‌کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما در قوه مقننه انحصار فرد نداریم و نیرو زیاد است. یعنی اگر یک نفر را از قوه مقننه برداریم، تفاوتی نمی‌کند. در قوه قضائیه، فعلا حاج آقای رئیسی تا به حال نظیری نداشته است. اگر ما بتوانیم روی کسی غیر از آقای رئیسی وحدت داشته باشیم بهتر است. اگر اهمیت قوه قضائیه ۱۰ است، اهمیت قوه مجریه ۹۰ است! بنابراین ایرادی ندارد اگر آقای رئیسی بخواهد از قوه قضائیه به قوه مجریه بیاید. چون بالاخره افرادی هستند که اگر بیشتر از آقای رئیسی در این کار مهارت نداشته باشند، کمتر از ایشان هم ندارند.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: ما یک اجماع فکری داریم و یک اجماع دستوری؛ اجماع فکری این است که به ما بگویند ما این آقا را از نظر فکری قبول داریم؛ که آن هم متاسفانه ما این اجماع را راجع به هیچکس نداریم. ولی اجماع دستوری اینچنین است که می‌گوییم ما مجبور هستیم از بین این‌ها یک نفر را بیاوریم. راهکار غیرفکری که بتوانیم به آن یک نفر برسیم، همان نظرسنجی است؛ یعنی مثلا به همه نماینده‌ها بگوییم که بیایند ثبت نام کنند و بعد در دقیقه ۹۰، دو سه روز مانده به انتخابات، سه نظر سنجی معتبر انجام بدهیم و به این افراد بگوییم هر کدام از شما که بیشترین رای‌ها را آوردید، بقیه به نفع آن یک نفر کنار خواهند کشید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد