تاریخ انتشار : جمعه 24 اردیبهشت 1400 - 14:11
کد خبر : 113510

نماز عید فطر در مساجد و اماکن عبادی عراق برگزار شد

نماز عید فطر در مساجد و اماکن عبادی عراق برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مقلدین آیت الله سید علی سیستانی و دیگر مراجع عظامی که امروز جمعه را به عنوان روز اول شوال اعلام کرده اند، با حضور در مساجد و اماکن عبادی عراق نماز فطر را برگزار کردند. این در حالیست که اهل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مقلدین آیت الله سید علی سیستانی و دیگر مراجع عظامی که امروز جمعه را به عنوان روز اول شوال اعلام کرده اند، با حضور در مساجد و اماکن عبادی عراق نماز فطر را برگزار کردند.
این در حالیست که اهل سنت عراق و بخشی از شیعیان مقلد دیگر مراجع عظام، دیروز پنجشنبه را به عنوان روز اول شوال دانسته و آیین نماز فطر را برگزار کردند.
بسیاری از نمازگزاران طی دیروز و امروز جمعه با مراعات ضوابط اولیه بهداشتی از جمله پوشیدن ماسک با وجود همه گیری کرونا، در مراسم نماز عید فطر شرکت کردند.
در عین حال دفتر «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی امسال اعلام کرد که براساس رهنمودهای مرجعیت عالی دینی و وزارت بهداشت عراق در خصوص خودداری از تجمع های مردمی برای پیشگیری از انتشار کرونا، از اقامه نماز عید فطر عذرخواهی می کند.
نماز عید فطر دفتر سید عمار حکیم، یکی از مهم ترین نمازهای فطر در هر سال به شمار می رود که طی آن رهبر جریان حکمت ملی در خطبه ویژه عید، اوضاع عمومی کشور را نیز تشریح می کرد.
این مراسم معمولا هر سال با حضور دولتمردان و جمعی از رهبران و شخصیت های سیاسی و نمایندگان پارلمان به علاوه تعدادی از سفرای کشورهای اسلامی از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و جمعی از اهالی بغداد همراه بود. 
همچنین به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا امسال برای نخستین بار بعد از چهار سال از پیروزی بر گروه تروریستی داعش، جمعی از اهالی موصل با حضور در مساجد قدیمی شهر که در نتیجه یورش سال ۲۰۱۴ داعش، ویران شد، نماز عید فطر را برگزار کردند.
نمازگزاران در مسجد تاریخی «الاموی» موصل در کنار آوارهای به جای مانده از گروه تروریستی داعش، نماز عید فطر را برای اولین بار بعد از اعلام پیروزی بر این گروه تروریستی برپا کردند.

 نماز عید فطر در مساجد و اماکن عبادی عراق برگزار شد مسجد آسیب دیده الاموی یا المصفا چهار سال بعد از پیروزی بر داعش امروز شاهد برگزاری نماز عید فطر بود

مسجد الاموی قدیمی ترین مسجد در موصل به شمار می رود و قدمت آن بیش از مسجد «النوری» است که «ابوبکر البغدادی» سرکرده وقت داعش، خلافت موهوم خود را در آن در ۲۰۱۴ اعلام کرد.
در شمال عراق نیز با وجود تدابیر شدید دولت محلی اقلیم کردستان عراق برای جلوگیری از همه گیری بیشتر کرونا، نماز عید فطر در مساجد مختلف شهرهای اربیل، سلیمانیه و دهوک برپا شد.
گزارش ایرنا حاکیست در نتیجه اعتراضات مردمی اخیر به ممنوعیت ۱۰ روزه کرونایی تعطیلات عید فطر، دولت عراق ناچار شد که از شدت این تدابیر بکاهد و برخی استان ها مانند کربلا و نجف اشرف به دلیل سفر زائران به عتبات مقدسه از محدودیت مستثنا شدند.
تعطیلات عید فطر معمولا در عراق سه روز است اما امسال دولت عراق با هدف کنترل کرونا، مدت زمان تعطیلات را ۱۰ روز اعلام کرده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد