تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 - 9:22
کد خبر : 113176

جشن شکوه بندگی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

جشن شکوه بندگی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مردم و مسئولان متدین و دین باور جنوب پایتخت و زائران آستان مقدس سید الکریم پس از یک ماه روزه داری و عبادت و به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی خالصانه با اقامه نماز عید سعید فطر سجده شکر به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مردم و مسئولان متدین و دین باور جنوب پایتخت و زائران آستان مقدس سید الکریم پس از یک ماه روزه داری و عبادت و به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی خالصانه با اقامه نماز عید سعید فطر سجده شکر به جا آوردند و شکوه بندگی را جشن گرفتند.

امروز عید سحر خیزان،  نیایشگران، نیکوکاران و انسانهایی است که با سخاوت و ایثار به کمک محرومان جامعه شتافتند و به تقویت ایمان و لطافت روح خود کمک کردند.

نمازگزاران حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در این اجتماع بزرگ دینی برای رفع مشکلات و گرفتاری های مسلمانان دست دعا به سمت آسمان بلند کردند و از درگاه قادر متعال شفای بیماران و ریشه کنی ویروس منحوس کرونا را خواستار شدند.

این مراسم با شکوه در حالی برگزار شد که شهرداری منطقه ۲۰ تهران – شهرری نیز هشت هزار متر مربع برای اقامه نماز عید فطر در فضای باز ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده‌سازی کرده بود و برای خدمات رسانی به نمازگزاران همه امکانات خدماتی و رفاهی، شستشو و رفت و روب و پیرایش فضاهای سبز مسیرهای منتهی به محیط پیرامونی حرم انجام داد.

امام جمعه موقت شهرری در این مراسم معنوی با بیان اینکه فطر عید بزرگ معنویت، بندگی و دلدادگی به عبودیت است، گفت: این روز بزرگ فرصت مناسبی برای برگشتن انسان به ذات اصلی خود است.
حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، اظهار داشت: خداوند را باید سپاسگزار باشیم که در جمهوری اسلامی ایران با همدلی، برادری و امنیت کامل نماز با شکوه عید سعید فطر را بجا می آوریم.
وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای سیر سلوک عرفانی و کوتاه کردن دست شیطان از زندگی روزه مره است، افزود: روزه داری یک ماه در این ماه مبارک موجب می شود إنسان قدر نعمت های الهی را در ١١ ماه سال بهتر درک کند.
ابراهیمی در ادامه به موضوعات سیاسی روز اشاره کرد و گفت: امروز مهمترین و حیاتی ترین موضوع کشور برگزاری انتخابات پرشور است که باید همه دست اندرکاران، احزاب، گروه ها و مردم همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند در موضوع ورود و زمینه حضور حداکثری مردم را مهیا کنند.
وی تاکید کرد: انتخابات باید به گونه ای پرشور برگزار شود که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی نتوانند آن را به طنز سیاسی تبدیل کنند.
خطیب نماز عید فطر در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری متفاوت روز قدس به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و افزود: درست است که امسال شکل برگزاری مراسم تغییر کرد ولی پیام ملت ایران و آزادی خواهان جهان همان بوده که سال بر آن تاکید داشته اند.
وی اضافه کرد: آزادی قدس شریف و خروج متجاوزان صهیونیسم از اراضی اشغالی مهمترین خواسته جهانیان و آزادی خواهان در روز قدس است.
ابراهیمی در پایان به جنایت تلخ بمب گذاری در مقابل دبیرستان دخترانه سیدالشهداء کابل اشاره کرد و افزود: جنایتکاران با این عمل غیر انسانی بار دیگر ذات خود را به جهانیان نشان دادند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حرم شاه‌عبدالعظیم محل دفن حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری (جنوب تهران) قرار دارد، این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۶ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که  نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و زیارتگاهش در شهرری واقع شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد