تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 - 14:19
کد خبر : 112974

قرارگاه خاتم به وظیفه خود در توسعه مترو تهران عمل کرده‌است

قرارگاه خاتم به وظیفه خود در توسعه مترو تهران عمل کرده‌است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، سردار علیرضا فخاری روز چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران اظهار داشت: قرارگاه خاتم به واسطه قانون توانسته در جهت اهداف و ملی به منظور ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، سردار علیرضا فخاری روز چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران اظهار داشت: قرارگاه خاتم به واسطه قانون توانسته در جهت اهداف و ملی به منظور ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های شهری در یک فضای دوستی و همدلی به منظور ایجاد یک فضای کاری از طریق ظرفیت‌های قرارگاه فراهم شده است.

وی یکی از مسائل مهم را اقتصادی کردن کارهای اجرایی در حوزه مترو اعلام کرد و گفت: واقعیت این است که بهره بردار باتوجه به میزان سرمایه گذاری نتوانسته به آن نقطه منطقی اقتصادی برسد.

سردار فخاری افزود: باید ظرفیت‌های موجود در فضای حمل و نقل شهری نظیر سوخت، مدیریت زمان و مسائل زیست محیطی، سرمایه گذاری در حوزه مترو را به یک نقطه مهم از مسائل حمل و نقل شهری برساند.

به گفته وی، هم اکنون در مشهد، شیراز و تبریز و همچنین اخیرا در اصفهان در حال فعالیت هستیم و پروژه‌های بزرگی در مراکز استان‌ها در حوزه خطوط ریلی به ویژه مترو آغاز کرده ایم، امید است که قرارگاه خاتم در این فضای رقابتی سهم بیشتری را در خطوط مترو داشته باشد.

هشتگرد به مترو تهران وصل شده است

شهردار تهران نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: مترو هشتگرد به مترو تهران وصل شده و در تلاش هستیم تا مترو پرند نیز احداث شود، ضمن اینکه خط ۳ مترو تا پایان مدیریت شهری پنجم به اسلامشهر می رسد.

پیروز حناچی افزود: ما به طور متوسط سالانه ۱۰ کیلومتر به متروی تهران اضافه کردیم که بخشی از این اقدامات در حوزه احداث تونل، پیش از این اتفاق افتاده بود.

وی اظهار داشت: در این دوره ۳۰ ایستگاه مترو به بهره برداری رسیده و خواهد رسید که هفته آینده ایستگاه مترو مرزداران و اقدسیه به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار تهران گفت: وقتی سوخت‌های فسیلی نفس کشیدن را برای شهروندان تهرانی تنگ می کند طبیعتا جهت گیری عمومی باید به این سمت استفاده از حمل و نقل پاک باشد.

به گفته وی، البته قطعا مشکلاتی در این زمینه وجود دارد مثلا در حوزه خودروهای برقی مشکل اصلی نبود باتری و هزینه های مربوط به آن است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مراسم عملیات اجرایی نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران در محل کارگاه خط ۱۰ در حوالی دریاچه خلیج فارس برگزار شد.

این خط به طول کلی ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه، از محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراه‌های شهید زین الدین و شهید باقری شروع شده و در نهایت به ایستگاه وردآورد از خط ۵ مترو تهران متصل خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد