تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 14:36
کد خبر : 112223

ناامنی در افغانستان دستپخت جنتلمن‌هایی است که بزدلانه سردار سلیمانی را به شهادت رساندند

ناامنی در افغانستان دستپخت جنتلمن‌هایی است که بزدلانه سردار سلیمانی را به شهادت رساندند

امیر محمد کولانی، معاون بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: جنایت دیروز تروریست‌ها علیه دانش آموزان بی گناه افغانستانی دل هر انسانی را به لرزه در می‌آورد. ترور و به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم افغانستان ثمره حضور نحس رژیم ایالات متحده آمریکا و متحدین

امیر محمد کولانی، معاون بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: جنایت دیروز تروریست‌ها علیه دانش آموزان بی گناه افغانستانی دل هر انسانی را به لرزه در می‌آورد. ترور و به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم افغانستان ثمره حضور نحس رژیم ایالات متحده آمریکا و متحدین غربی اش در این کشور است. جنایت اخیر در ادامه جنایت‌های گذشته نشان از حضور مخرب اشغالگران غربی است که پس از گذشت ۲۰ سال اکنون با حقارت تمام قصد ترک خاک همسایه شرقیمان را دارد؛ این خروج غیر مسؤولانه همانند آن ورود خصمانه اوضاع در افغانستان را پیچیده‌تر خواهد کرد.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا در این دو دهه آنچنان زیرساخت‌های امنیتی و اجتماعی افغانستان را متزلزل کرده است که این دست جنایت‌ها تبدیل به یک رویه برای گروهک‌ها شده است و گویا کسی هم جلودار آن‌ها نیست.

کولانی با بیان اینکه امروز مدعیان دروغین حقوق بشر که حضور مستشاری کشورمان در عراق را عامل بی ثباتی در این کشور میدانند، چه پاسخی در خصوص سلسله جنایات روی داده در افغانستان دارند، افزود: صفر تا صد تأمین امنیت بر عهده کشور‌های غربی است با این وجود اوضاع افغانستان پیچیده‌تر از اوضاع عراق نیست، اما در این کشور که زخم جنایت‌های آمریکا، القاعده و داعش را تجربه کرده، مجاهدان شیعه و سنی در حشد الشعبی امنیت نسبی را برقرار کرده اند.

وی با اشاره یه اینکه آش شور ناامنی در افغانستان دستپخت همان جنتلمن‌هایی است که بزدلانه شهید قاسم سلیمانی مرد میدان‌های مبارزه علیه تروریسم، را در فرودگاه بغداد به شهادت رساندند، تصریح کرد: مسئولیت این جنایت که منجر به شهادت جمعی از دانش آموزان مدرسه سیدالشهداء نیز شد تماما برعهده اشغالگران بوده و یقیناً باید روزی پاسخگوی این شرارت‌های بی حد خود باشند.

کولانی اضافه کرد: آمریکایی‌ها نمیتوانند همینطور بیایند در یک منطقه‌ای فتنه انگیزی کنند، برادرکشی راه بیاندازند، گذشته و آینده یک ملت را نابود کنند و بعد که دیدند حضورشان دیگر منفعتی برایشان ندارد به گونه‌ای که گویی دارند رحم و یا خدمتی می‌کنند به این مردم مظلوم با ژستی فاتح گونه دستور خروج از افغانستان را صادر کنند.

وی ضمن محکومیت و ابراز همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی در افغانستان، اظهار داشت: راه علاج این دست جنایات مزمن خروج مسؤولانه نیرو‌های اشغالگر از افغانستان، مجازات پشیمان کننده این نیروه‌های متخاصم و برقراری امنیت این کشور به دست مردان و زنان افغان است.

معاون بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: این حادثه ثابت کرد که دولت مستکبر آمریکا نه تنها نمی‌تواند راه نجاتی برای دیگر کشور‌ها بیافریند بلکه نهایت تلاشش را برای نابودی ملت‌های مظلوم به کار می بندد. علی‌ای حال امیدواریم رایحه امنیت بزودی بر مشام مردم افغانستان بنشیند؛ زیرا ما امنیت کشور‌های همجوارمان را امنیت خود و پیشرفت آنان را پیشرفت خود می‌دانیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد