تاریخ انتشار : شنبه 30 اسفند 1399 - 9:20
کد خبر : 100760

فارس‌من| از نام‌گذاری به‌نام شهید فخری‌زاده تا مممنوعیت آمریکایی؛ داغ‌ترین مطالبات ۹۹ مردم درباره واکسن کرونا

فارس‌من| از نام‌گذاری به‌نام شهید فخری‌زاده تا مممنوعیت آمریکایی؛ داغ‌ترین مطالبات ۹۹ مردم درباره واکسن کرونا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، یکسال و اندی از ورود کرونا می‌گذرد. آن روزها خبر آمدن ویروسی مرگبار از سرزمین چین همه را بهت زده و حیران کرده بود. اگر چه منشا آن را چین کرونا زده می‌دانستند، اما پیش‌تر میهمان کشورهای اروپایی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، یکسال و اندی از ورود کرونا می‌گذرد. آن روزها خبر آمدن ویروسی مرگبار از سرزمین چین همه را بهت زده و حیران کرده بود. اگر چه منشا آن را چین کرونا زده می‌دانستند، اما پیش‌تر میهمان کشورهای اروپایی بود. ویروسی که حالا به پاندمی جهانی تبدیل شده و بسیاری را روانه بیمارستان کرده و برخی دیگر را راهی دیار باقی.

کرونا در سالی که گذشت مشکلات عدیده‌ای برای مردم کشور به دنبال داشت، از تضعیف اقتصاد و بیکاری، تا جان باختن و بستری شدن بسیاری از مردم در مراکز درمانی. آن طرف‌تر نیز همین ویروس چموش، جان بسیاری از اعضای کادر درمان را گرفت از پرستار گرفته تا متخصصان، پزشکان عمومی و بیهوشی.

فارس من به عنوان یک پایگاه مردمی از روزهای نخست خیزش کرونا،به عنوان‌ مأمنی در کنار مردم و خواستگاه دغدغه‌های مردمی قرار دارد. ده‌ها سوژه با هزاران امضا درباره مطالبات کرونایی مردم  و واکسن به ثبت رسیده و در نهایت به نتیجه مطلوب رسیده است. در این گزارش سعی داریم به بررسی داغ‌ترین مطالبات مردمی سال ۹۹ در حوزه کرونا بپردازیم؛

 

اول| هزاران امضاء برای به کارگیری طب سنتی در درمان کرونا

به رغم تلاش‌ها اما کرونا، ویروسی چموش بوده که به گفته ویروس‌شناسان موتاسیون و جهش بسیاری داشته است، از این رو رصد، شناسایی و تلاش برای مقابله با آن بسیار دشوار است.همین علت باعث شد پزشکان تا ماه‌ها در تولید دارو و واکسن‌های مقابله با این ویروس ناکام بمانند.

اما چینی‌ها با بهره گیری از روش‌های سنتی توانستند تا حدودی آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا را کاهش دهند. از این رو دغدغه‌مندان سلامت طب سنتی در کشور ما نیز نقش این روش در مهار کرونا را مهم خواندند. فعالان طب سنتی، با ثبت پویشی هزاران امضایی در فارس من خواستار نگاه ویژه به طب سنتی در درمان ویروس مرگبار کرونا شدند.

در ایران از زمان بحث درباره طب سنتی، حواشی بسیاری به وجود آمد، عباس تبریزیان روحانی جنجالی طب سنتی است که با انتشار ویدئویی، کتاب طبی «اصول طب هارسیون» را آتش زد و پس از آن بود که مقامات بهداشتی از وی شکایت کردند و به دادگاه  ویژه روحانیت  احضار شد.

فارغ از این اقدام تبریزیان، اما اقبال عمومی از طب سنتی در درمان بسیاری بیماری‌ها از سوی مردم وجود دارد، بنابر براطلاعاتی که اخیرا اعلام شد ۴۰درصد از تماس گیرندگان با سامانه ۴۰۳۰ درخصوص داروهای طب سنتی سوال می‌کنند.

این پویش فارس من تا آنجا پیش رفت که وزیر بهداشت دوازدهم مردادماه سال جاری، نفیسه حسینی یکتا را به عنوان مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت  منصوب کرد. انتصاب او گامی برای تحقق درمان کرونا با استفاده از طب سنتی بود.

 

دوم| ضرورت تولید واکسن داخلی کرونا/ نقشی که  شهید فخری‌زاده ایفا کرد

شهید محسن فخری زاده هفتم آذرماه ۹۹ به دست عناصر خود فروخته رژیم منحوس صهیونیستی ترور و به شهادت رسید. آن شهید جزء ۵ نفر قدرتمند دنیا بود که مجله آمریکایی فارن پالیسی از او یاد کرد. شهید فخری زاده با شیوع کرونا در کشور نخستین کسی بود که با کمک  همکارانش توانست کیت‌های تشخیص کرونا در کشور را طراحی و ایران را به مانند سایر حوزه‌ها از اتکای به غرب بی‌نیاز کند.

شهید فخری زاده علاوه بر طراحی کیت‌های مورد نیاز برای تشخیص کرونا، با تلاش تیم تحقیقاتی توانست واکسن مقابله با کرونا را در کشور طراحی کند که روزهای گذشته مرحله تزریق این واکسن به نام « فخرا» صورت گرفت.

 علاقمندان به شخصیت آن شهید بزرگوار به منظور پاسداشت از مقام آن شهید پویشی برای نامگذاری واکسن طراحی شده از سوی آن شهید، به نام شهید فخری زاده راه اندازی کردند. این پویش همزمان توانست با امضای قابل توجهی موفق باشد و واکسن طراحی شده به نام شهید مزین شود.

البته در فارس من پویش‌های دیگری با عناوین «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید واکسن کرونا» و «درخواست تولید واکسن آنفلوانزا تا پاییز امسال» ثبت شده که هر کدام بر لزوم تولید واکسن کرونا تأکید دارند.

 

سوم| عدم اعتماد به واکسن‌های خارجی کرونا

در این بخش به موضوع واکسن‌های خارجی می‌پردازیم، واکسن «بیل گیتس» آمریکایی یکی از این واکسن‌ها است، واکسنی که از سوی ویلیام هنری بیل گیتس، مدیر شرکت مایکروسافت طراحی و تولید شده است. ویلیام هنری همان کسی است که نظریه کاهش ۱۰ تا۱۵ درصدی جمعیت دنیا را از طریق واکسیناسیون و مراقبت‌های تولید مثل مطرح کرد. با این حال برخی پزشکان و عامه مردم معتقدند نباید واکسن تولیدی کرونا از سوی این مدیر ارشد آمریکایی مورد استفاده قرار گیرد.

دنبال کنندگان شبکه مردمی فارس من، به دنبال طرح توطئه ضد انسانی «هنری» با ثبت پویشی در فارس من، خواستار عدم اعتماد به تأمین واکسن از سبد کواکس از نوع بیل گیتس شدند. آن‌ها می‌خواهند وزارت بهداشت به واکسن های تولید شده  شرکت کواکس اعتماد نکنند چرا که مردم واکسن‌های آمریکایی را تزریق نخواهندکرد. در ادامه با داغ شدن پویش، دیدیم که موضوع تولید واکسن‌های داخلی کرونا و ممنوعیت  واردات واکسن های انگلیسی و آمریکا نیز مطرح شد.

فارس من همواره در کنار مردم بوده و می‌توانید سوژه‌ها را از طریق این صفحه ثبت کنید تا خبرنگاران فارس من آن‌ها را پیگیری کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد