تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 12:17
کد خبر : 112136

تحلیلگر فلسطینی: قطب نمای مقابله با اشغالگران به جای درست خود بازگشت

تحلیلگر فلسطینی: قطب نمای مقابله با اشغالگران به جای درست خود بازگشت

«عامر خلیل» تحلیلگر فلسطینی گفت: درگیری ها در مرز نوار غزه مسیر قطب نمای مقابله با اشغالگران را به جای درست آن باز می گرداند. بالن های آتش زا یکی از اهرم های مقابله و درگیری با اشغالگران است اما این امر در عین حال روی میز بودن گزینه های مقاومت نظامی را نفی نمی کند

«عامر خلیل» تحلیلگر فلسطینی گفت: درگیری ها در مرز نوار غزه مسیر قطب نمای مقابله با اشغالگران را به جای درست آن باز می گرداند. بالن های آتش زا یکی از اهرم های مقابله و درگیری با اشغالگران است اما این امر در عین حال روی میز بودن گزینه های مقاومت نظامی را نفی نمی کند و این گزینه ها با توجه به ارزیابی سیاسی گروههای مقاومت و تحولات اوضاع در شهر اشغالی قدس فعال و اجرایی خواهد شد. این بدان معنا است که اگر اشغالگران تا مرحله بستن کامل الاقصی پیش بروند، شرایط می تواند تغییر کند.

وی ابراز عقیده کرد: مسئله کنونی رویارویی نظامی یا رویارویی سیاسی نیست بلکه مسئله مهم، پایان دادن به تجاوزگری ها علیه ملت فلسطین بویژه علیه نمازگزاران و وضعیت محله شیخ جراح و پاکسازی نژادی است که صهیونیست ها انجام می دهد و این وضعیت روند درگیری را به حالت عادی خود باز می گرداند.

این تحلیلگر فلسطینی در پایان تاکید کرد: مقاومت در نوار غزه کماکان در صورت لزوم و در زمان مناسب در صحنه حضور خواهد داشت.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا،نیروهای رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته با حمله به مدافعان فلسطینی مسجد مبارک الاقصی شمار زیادی از آنها را زخمی کردند و در مقابل گروههای مقاومت فلسطین اهداف صهیونیستی را در فلسطین اشغالی با موشک هدف قرار دادند.

نیروهای رژیم صهیونیستی به مدافعان فلسطینی مسجد الاقصی با گلوله های حاوی گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی و جنگی به شدت حمله کردند که باعث آسیب دیدن و زخمی شدن شمار زیادی از فلسطینی ها شد.

درگیریهای شدیدی بین نمازگزاران و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی که به مسجد الاقصی یورش بردند، بوقوع پیوست و این نیروها شماری از جوانان فلسطینی شهر قدس را در داخل صحن های مسجد الاقصی بازداشت کردند.

هزاران نمازگزار فلسطینی شب خود را در داخل مسجد الاقصی گذراندند تا برای جلوگیری از یورش شهرک نشینان به این مسجد در سالروز به اصطلاح اتحاد قدس آماده باشند. در چنین روزی رژیم صهیونیستی بخش شرقی شهر قدس را اشغال کرد.

هزاران نمازگزار فلسطینی از اولین ساعات بامداد امروز در صحن های مسجد الاقصی تظاهرات کردند و در پاسداری از این مسجد شعار داده و قسم خوردند که در برابر یورش های شهرک نشینان و حملات اشغالگران از مسجد الاقصی حفاظت خواهند کرد.

همزمان گروههای مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این تجاوزگری و حملات صهیونیست ها به نمازگزاران فلسطینی در دو عملیات جداگانه شهرک صهیونیست نشین «عسقلان» در فلسطین اشغالی و در نزدیک مرز شمال منطقه نوار غزه و نیز شهرک های صهیونیست نشین اطراف این منطقه را با موشک هدف قرار دادند.

واحد توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز سه موضع مقاومت فلسطین در مرز شمالی و شرقی منطقه نوار غزه را هدف قرار داد که تلفاتی در بر نداشت.

در همین حال، تظاهرات اهالی خشمگین منطقه نوار غزه در مرز با فلسطین اشغالی ادامه یافت و جوانان فلسطینی لاستیک های خودرو را آتش زده و بالن های آتش زا به سمت اراضی اشغالی ارسال کردند که باعث وقوع ۴۰ آتش سوزی در شهرک های صهیونیست نشین در آنجا شد.

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس نیز در واکنش به تحولات مسجد الاقصی و شهر اشغالی قدس گفت: حملات جاری صهیونیست ها در قدس و مسجد الاقصی و محله شیخ جراح این شهر در چارچوب تجاوزگری همه جانبه آنها علیه ملت فلسطین صورت می گیرد.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود که این حوادث مسیر ماهیت درگیری با اشغالگران را ترسیم و ورود مقاومت با همه اشکال خود را برای بازداشتن اشغالگران، مهار تجاوزگری و پایان دادن به این حملات علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آنها را تضمین می کند.

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد: خون ملت فلسطین، قدس و مسجد الاقصی خط قرمز است و اگر این تجاوزگری ادامه یابد، ما دست روی دست نخواهیم گذاشت و دست بسته نخواهیم بود. پیام های مقاومت، قوی است و مقاومت در میدان حاضر است و اشغالگران باید این معادله را بفهمند.

برهوم از همه اقشار ملت فلسطین خواست تا با همه اشکال مقاومت وارد عمل شده و از اهالی قدس و محله شیخ جراح و مدافعان مسجد الاقصی پشتیبانی کنند.

سخنگوی حماس همچنین خواهان حمایت و پشتیبانی عربی و اسلامی از ملت فلسطین و تقویت پایداری اهالی قدس و اتخاذ تصمیمات بازدارنده در سطح فلسطین علیه اشغالگران اسرائیلی و اتخاذ تصمیمات در سطح عربی و اسلامی و بین المللی برای حمایت از ملت فلسطین در برابر جنایت های مداوم صهیونیستها شد. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد