تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1396 - 10:26
کد خبر : 13273

“نماز” محور برنامه‌های آموزش و پرورش استان سمنان است

“نماز” محور برنامه‌های آموزش و پرورش استان سمنان است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا جهان پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهارداشت: امسال نیز برای چندمین سال متوالی نماز به عنوان محور فعالیت‌های آموزش و پرورش استان سمنان در مدارس

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا جهان پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهارداشت: امسال نیز برای چندمین سال متوالی نماز به عنوان محور فعالیت‌های آموزش و پرورش استان سمنان در مدارس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز توجه به فریضه نماز سبب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود عنوان کرد: از این رو آموزش‌وپرورش استان سمنان به موضوع مهم نماز و ترویج این فریضه مهم دینی در مدارس و در میان دانش آموزان به صورت ویژه توجه کرده و آن را یکی از مهمترین محورهای برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه شعار سال تحصیلی مدارس استان سمنان در سال‌های اخیر همواره با محوریت نماز و ترویج این فریضه مهم دینی بوده است گفت: امسال نیز در ستاد پروژه مهر استان سمنان، شعار «نماز، ورزش، مهارت؛ رمز و راز سعادت» به عنوان شعار سال تحصیل جدید مدارس برگزیده شده است.

جهان با اشاره به موفقیت‌های مهم آموزش و پرورش استان سمنان در سال‌های اخیر در سطح کشور تصریح کرد: آموزش و پرورش استان استان در مجموع شاخصه‌های آموزشی و پرورشی جلد چهار استان نخست کشور است.

وی توجه به مسائل پرورشی در کنار برنامه‌ریزی‌های مهمه آموزشی در این استان سمنان را از نقاط قوت عملکرد آموزش و پرورش این استان برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه امروز دانش‌آموز لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل در استان سمنان در دوره ابتدایی وجود ندارد عنوان کرد: ضریب پوشش تحصیلی استان سمنان در دوره ابتدایی بیش از ۹۹.۹ درصد است.

جهان با بیان موفقیت‌های آموزش و پرورش و دانش آموزان استان سمنان در کنکور سراسری امسال و سال‌های گذشته عنوان کرد: استان سمنان در رتبه‌های کنکور سراسری امسال و نیز تعداد ورودی‌های به دانشگاه‌ها از استان‌های برتر کشور است.

به گفته وی، استان سمنان بیشترین فارغ‌التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد به نسبت جمعیت را در میان استان‌های کشور دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه این استان بیش از ۶۱۲ شهید دانش آموز و ۱۲۴ شهید فرهنگی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است خاطرنشان کرد: توزیع گسترده کتاب زندگینامه شهدای فرهنگی استان سمنان که چندماه قبل از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی رونمایی شده بود؛ فردا در مراسمی آغاز و بیش از سه هزار نسخه از این کتاب در این استان توزیع می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد