تاریخ انتشار : جمعه 17 اردیبهشت 1400 - 17:18
کد خبر : 111259

حناچی: شهید سلیمانی نماد وحدت ملی است

حناچی: شهید سلیمانی نماد وحدت ملی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، پیروز حناچی روز جمعه در مراسم رونمایی از تندیس سردار حاج قاسم سلیمانی که عصر امروز همزمان با روز قدس انجام شد،  با اشاره به خصوصیات سردار شهید و اقداماتش علیه رژیم صهیونیستی گفت: از ابتدای نهضت امام راحل،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، پیروز حناچی روز جمعه در مراسم رونمایی از تندیس سردار حاج قاسم سلیمانی که عصر امروز همزمان با روز قدس انجام شد،  با اشاره به خصوصیات سردار شهید و اقداماتش علیه رژیم صهیونیستی گفت: از ابتدای نهضت امام راحل، کسانی در راه مبارزه با اسرائیل قلم زدند و گام برداشتند که سردار قاسم سلیمانی نمونه بارز این راه بود.

حناچی یادآورشد: شهید سلیمانی در شرایط سخت در کنار مردم بود رفتاری که موجب دلداگی مردم به این شهید شد.

شهردار تهران اظهارداشت: با ظرافت نام سردار دلها برای ایشان انتخاب شد شهیدی که راه زخارف دنیا در دستش بود اما نسبت به آنها بی تفاوت بود.

امروز روز قدس توام با حرکت های خودجوش مردمی بود

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: هر سال در روز قدس شاهد اقدامات حماسه ای بزرگی بودیم و امروز نیز حرکت های خودجوشی را در تمام مناطق، شهرها و استان ها شاهد بودیم.

حسن زاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد سرخوردگی اسرائیل غاصب اعلام کرد: امروز شاهد افزایش ایستادگی در برابر این جرثومه فساد هستیم.

وی افزود: امروز از تندیس مردی رونمایی می کنیم که حرکت های ظلم ستیزانه اش، رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی سوق داد.

حسن زاده اضافه کرد: امیدوارم شاهد ۲۲ مجسمه و تمثال از این قهرمان ملی و مقاومت در پایتخت کشور باشیم که هر کدام بیانگر میدان هایی باشد که وی در آن پا گذاشته است.

سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم بین الملل به شهادت رسید

برزین ضرغام مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: یکی از وحشت های رژیم اسرائیل روز قدس است روزی که اکنون به مناسبتی جهانی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی نیز در راه مبارزه با تروریسم بین المللی به شهادت رسید و مایه امیدی برای همه جنبش های رهایی بخش دنیا بود.

ضرغام به اقدامات شهرداری پس از شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و نامگذاری بزرگراهی به نام وی را یکی از این اقدامات و طراحی و ساخت تندیس سردار را از آخرین آنها برشمرد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیین رونمایی از تندیس سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی عصر امروز با حضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، پیروز حناچی شهردار تهران، برزین ضرغام مدیرعامل زیباسازی شهرداری، سردار محمدرضا یزدی مشاور فرمانده سپاه و میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ابتدای بزرگراه شهید سلیمانی غرب به شرق، تقاطع مدرس ابتدای مصلای تهران برگزار شد.

ارتفاع این تندیس که در ابتدای مصلای تهران رونمایی آن انجام شد، ۶ متر و ۲۰ سانتیمتر است و به سفارش و نظارت بنیاد شهید سلیمانی و همکاری شهرداری تهران ساخته شده است.

سازمان زیباسازی شهر تهران، در راستای تکریم مقام و منزلت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و گرامیداشت تلاش‌های خالصانه و بی‌مانند ایشان برای دفاع از میهن، فراخوان بین‌المللی ساخت تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را خرداد ۱۳۹۹ منتشر کرد تا با بهره‌مندی از هنر هنرمندان مجسمه‌ساز تندیسی فاخر از این شهید معزّز را در فضای شهری نصب کند.

طراحی و خلق اثر پیشنهادی باید بر مبنای زندگی‌نامه و نمادهای شخصیتی و شبیه‌سازی دقیق چهره و پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی انجام می‌شد و انعکاس مفاهیم ایثار، رشادت و شهادت در اثر باید مورد توجه قرار می‌گرفت. داوری و انتخاب اثر بر اساس نگاه هنرمندانه و خلاق هنرمند و طراحی و اجرای حرفه‌ای توسط شورای تخصصی آثار حجمی ‌سازمان زیباسازی انجام شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و تعدادی از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد