تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1396 - 8:35
کد خبر : 8937

حجاب و عفاف مهم‌ترین مانع در مقابل دشمنان دین اسلام

حجاب و عفاف مهم‌ترین مانع در مقابل دشمنان دین اسلام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروین فدائی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی پیرغاراظهار کرد: در تقویم ملی ما روز ۲۱ تیر به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است تا به صورت رسمی در یک روز بیش از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروین فدائی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی پیرغاراظهار کرد: در تقویم ملی ما روز ۲۱ تیر به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است تا به صورت رسمی در یک روز بیش از ایام دیگر سال به این موضوع مهم توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: علت نام‌گذاری این روز را می‌توان به سال های اختناق رضاخانی نسبت داد آنجا که در سال ۱۳۱۴ و در چنین روزی مسجد گوهرشاد مورد حمله قزاق ها قرار گرفت و مردمی که در این مسجد علیه کشف حجاب رضاخانی تحصن کرده بودند مورد حمله قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: حجاب ازجمله موضوعاتی است که انسان ها از آغاز پیدایش با آن به صورت غریزی و فطری ارتباط داشته‌اند و آن را برای سهولت زندگی کردن پذیرفته‌اند. خداوند در کتاب های آسمانی نیز تاکید فراوانی بر مسئله حجاب و عفاف داشته و انسان ها را در مقاطع مختلف زمانی نسبت به فواید رعایت عفاف و حجاب آگاه داشته است.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: با توجه به اینکه دشمنان دین اسلام حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم‌ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته‌اند از سال های بسیار دور تضعیف پایبندی به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است.

مصادیق حجاب و عفاف برای آقایان هم ضروری است

وی در  زمینه عفاف و حجاب اظهار داشت: اهمیت حجاب و عفاف در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست اما بسیاری این موضوع را مختص بانوان می‌دانند در صورتی که رعایت مصادیق حجاب و عفاف برای آقایان هم ضروری است.

فدایی گفت: متاسفانه جامعه امروز ما به جهت حملات دامنه‌دار، منظم و هدف‌دار دشمنان که با بهره‌گیری از جدیدترین وسایل ارتباط جمعی صورت می‌گیرد تحت تاثیر قرار گرفته و در مواردی شاهد بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم که باید مسئولان فرهنگی و خانواده‌ها در مقابل آنها حساسیت لازم را نشان دهند.

اولین پایه بی‌اعتنایی به دین و مذهب همین عدم رعایت حجاب و عفاف می‌تواند باشد

وی افزود: دشمنان سعی دارند با القاء اینکه نظام و حاکمیت مسئله حجاب را برای اهداف خود ترویج می‌دهند جامعه را به سوی بی بندو باری و لاقیدی به مذهب بکشانند که اولین پایه بی‌اعتنایی به دین و مذهب همین عدم رعایت حجاب و عفاف می‌تواند باشد.

فدائی ادامه داد: لازم است بر اساس شرایط محیطی و زمانی روش‌های تبلیغ و ترویج حجاب متفاوت باشد تا بتوانیم بیشترین و بهترین نتیجه را کسب کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد