تاریخ انتشار : جمعه 17 اردیبهشت 1400 - 16:14
کد خبر : 111225

مردم دماوند در اقدامی خودجوش روز جهانی قدس را برگزار کردند

مردم دماوند در اقدامی خودجوش روز جهانی قدس را برگزار کردند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، این مراسم مردمی که بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در جوار مزار شهدای گمنام مسجد جامع شهر دماوند با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی از مردم همراه با اجرای سرود انقلابی توسط دانش آموزان و آتش کشیدن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، این مراسم مردمی که بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در جوار مزار شهدای گمنام مسجد جامع شهر دماوند با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی از مردم همراه با اجرای سرود انقلابی توسط دانش آموزان و آتش کشیدن پرچم استکبار جهانی برگزار شد.

مردم ولایتمدار دماوند با سردادن شعار “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل ” خواستار مقابله جهان اسلام با غده سرطانی اسرائیل شدند.

همچنین جمعی از مردم این شهر در حرکتی خودجوش، با راهپیمایی خودرویی،  ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند در این مراسم اظهار داشت: انتخاب جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط امام خمینی (رحمت الله علیه) نشان از جهان بینی و تیزنگری این مرجع بزرگ شیعه در رفع خطر صهیونیسم از جامعه بشریت دارد

وی ادامه داد: اسراییل غده سرطانی است که اگر برداشته نشود همه کشورهای اسلامی را از بین خواهد برد و به چیزی کمتر از سلطه بر تمام دنیا راضی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با رژیم کودک کش اسرائیل وظیفه انسانی هر انسان آزاده ای است، خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین مربوط به یک ملت عرب زبان نیست بلکه مسئله همه بشریت و ملت های مسلمان و آزاده جهان است.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه ضدیت با رژیم صهیونیستی امروز محور وحدت همه مسلمانان جهان است، بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مدافع حرم و مدافع مظلومیت با حمایت از یمن، لبنان و فلسطین موجب تزلزل رژیم صهیونیستی شدند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: کسانی که شعار از نیل تا فرات را سرداده اند، امروز دور خود دیوارهای بلند کشیده و محدود شدند و امیدواریم با وحدت کشورهای اسلامی و درک درست این حساسیت توسط سران کشورها، آرمان آزادی قدس شریف به زودی محقق شود و بتوانیم در قبله گاه اول مسلمین نماز بگذاریم.

همچنین روح‌الله عرب، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دماوند نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت و ایثار جوانان در عرصه دفاع، تفکر مقاومت در کشورهایی همچون یمن، سوریه و عراق و دیگر کشورهای همصدا با ایران، نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه امروز همه برای آزادی فلسطین آمادگی دارند و آمریکا رو به نابودی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین مراحل پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی به تمدن نوین اسلامی اشاره دارند که اگر بخواهیم محقق شود باید آمریکا نابود شود و کسانی که آنان را نیز حمایت می‌کنند از صحنه روزگار محو شوند تا زمینه لازم برای ظهور حضرت حجت فراهم و پرچم عزیز اسلام در گنبد قدس شریف بر پا شود.

در پایان این مراسم، پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان نماد استکبارجهانی با شعار الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم به آتش کشیده شد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان روز قدس نامگذاری شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد