تاریخ انتشار : جمعه 17 اردیبهشت 1400 - 9:18
کد خبر : 111120

استمرار راه شهید سلیمانی آزادی قدس است

استمرار راه شهید سلیمانی آزادی قدس است

سردار سرتیپ دوم پاسدار رستمعلی رفیعی همزمان با روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به پیشینه رابطه میان انقلاب اسلامی و جریان قدس اشاره کرد و افزود: رابطه میان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با قدس و فلسطین به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برنمی گردد بلکه امام خمینی (ره) در دوران

سردار سرتیپ دوم پاسدار رستمعلی رفیعی همزمان با روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به پیشینه رابطه میان انقلاب اسلامی و جریان قدس اشاره کرد و افزود: رابطه میان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با قدس و فلسطین به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برنمی گردد بلکه امام خمینی (ره) در دوران مبارزات خویش فلسطین را به عنوان مساله اول دنیای اسلام مطرح کردند.

وی اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، یک نمایندگی از طرف امام (ره) در لبنان و قدس آرمان قدس را پیگیری می کردند به طوریکه آمریکایی ها در آن روزها به دستگاه پهلوی گفته بودند امام (ره) و خطبا نباید در چند مورد صحبت کنند که اول اینکه مدام نگویند «اسلام در خطر است».

فرمانده لشکر ۱۰ سدالشهدا (ع)  ادامه داد: امام راحل (ره ) از همان ابتدا به نیات شوم صهیونیست ها  و استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه پی برده بودند و اهمیت این موضوع  را به جهان اسلام متذکر شدند.

رفیعی گفت: امروز در چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی از آرمان های  قدس شریف با تمام وجود دفاع می کنیم و آمریکایی ها برای پیشبرد راهبرد خودشان در غرب آسیا با حمایت بی چون و چرا از رژیم غاصب اسراییل در منطقه به روش های مختلفی متمسک می شوند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با اهداف آرمانی خودش در غرب آسیا و منطقه با صدور انقلاب اسلامی توانست این راهبرد آمریکایی ها را به شکست برساند.

حاج قاسم سلیمانی میدان دار بی بدیل مدیریت پیچیده تحولات منطقه

سردار رفیعی ادامه داد: بارزترین حضور و نمود این روزها را می توانیم از منظر و نگاه شهید قدس بدانیم، شهید قدس فرمانده بی بدیل جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی در عملیات بیت المقدس مجروح می شود و بعد از جنگ فرماندهی قرارگاه قدس در جنوب شرق را برای مقابله با اشرار و ضدانقلاب برعهده می گیرد و سپس فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده دار می شود.

رفیعی  گفت: بی دلیل نیست که او را شهید قدس و فرمانده قدس می دانند که راه و مسلک او موجب  آزادی قدس شریف می شود.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا (ع) استان البرز باطرح این این سووال که کار حاج قاسم در خصوص دولت تروریسم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی  چه بود؟، افزود: حاج قاسم میدان دار بی بدیل مدیریت پیچیده تحولات منطقه بود.

وی اظهار داشت: حاج قاسم توانست نیروهای مردمی کشورهای منطقه را در قالب تشکیل بسیج و هسته های مقاومت سازماندهی کند و نقشه های آمریکایی ها را خنثی نماید.

وی بیان داشت: همچنین حاج قاسم توانست با ارتباط گیری با گروه های مقاومت در حل کردن بحران منطقه و اختلافات طایفه ای و قومیتی موثر عمل کند و حتی توانست به صورت اختصاصی در چند منطقه غرب آسیا اهداف آمریکایی ها و نقشه دشمنان را خنثی کند.

رفیعی گفت:  آمریکایی ها می خواستند جبهه مقاومت فلسطین ضعیف شود تا دست رژیم غاصب اسراییل بر علیه آن ها پرقدرت تر شود ولی حاج قاسم دست مردم فلسطین را پر کرد.

حاج قاسم اراده و همت را به دل جوانان فلسطینی برد

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا (ع)‌استان البرز افزود: حاج قاسم اراده و همت و ایستادگی را به دل جوانان فلسطین برد و فلسطینی که قرار بود روزانه با قلاب سنگ روبروی اسراییل بجنگد  فلسطین را در زمینه دفاعی تقویت کرد.

وی تصریح کرد: حاج قاسم لبنان و حزب الله را با مشاوره میدانی و حضور میدانی پرقدرت کرد ، در حالیکه آمریکایی ها می خواستند لبنان و جنوب لبنان در سیطره اسراییل باشد.

رفیعی گفت: حاج قاسم در دوران هشت سال دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله با رژیم سفاک صدام جنگید اما مگر حاج قاسم محدود در حوزه جغرافیا می شود، دولت تروریسم آمریکا با پرورش تروریست های تکفیری در عراق قاسم سلیمانی را به عراق رساند.

وی افزود: سردار دل ها با کمک مردم و سازماندهی مردمی نقشه تروریست ها و آمریکا  را در عراق و  آسیا  خنثی کرد و  امروز به همت والای این شهید عزیز جبهه مقاومت در منطقه گسترش یافته است.

فرمانده لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع) بیان داشت : امروز  آمریکایی ها و اسراییلی ها نه تنها به تشکیل حکومت  نیل تا فرات  دست نیافته اند بلکه  معادله قدرت از دست آنها ربوده شده است.

این فرمانده با بیان اینکه دولت تروریستی آمریکا با شهادت حاج قاسم مفتضح شد، یادآورشد: ترامپ با شعار مقابله با تروریسم به منطقه آمد و حاج قاسم او را به نقطه ای رساند که او سردسته تروریست ها شد و ‌آمریکا رسما اعلام کرد که این ترور را انجام داده است.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی کاری کرد که  ترامپ وعده هایش را به گور ببرد و او رییس جمهور یک دوره ای در آمریکا شد.

وی گفت: سردار جبهه مقاومت گفته بود که رهبران و حاکمان آمریکا مغز گنجشک دارند و این تحولاتی که در منطقه به سرعت در حال رشد و گسترش هست از تفکر امام خمینی (ره) و قاسم سلیمانی های او شکل گرفته است.

رفیعی افزود: قاسم سلیمانی و فرماندهان نیروی قدس و نیروهای مدافع جبهه مقاومت رخساره عملی ولی فقیه و مبانی دینی ما بودند و هستند و آنچه ولی فقیه گفت  وآنچه که از مبانی دینی برای ما استخراج شد، قاسم سلیمانی آن را در صحنه عمل به منصه عمل و ظهور گذاشت.

دفاع از ارزش های قدس مرد میدان می خواهد

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) بیان داشت: آن چیزی که امروز جوانان و مخاطبان قاسم سلیمانی و دفاع از ارزش های قدس باید مدنظر قرار دهند این است که این راه رفته و نقطه های به قله نشسته مرد میدان می خواهد.

وی تاکید کرد: حاج «قاسم سلیمانی» به ما نشان داد که  راه مقابله دشمنان اسلام مردان میدان حقیقی را  می خواهد تا مبانی دینی و انقلاب و مبانی امامین انقلاب و آرمان های انقلاب به تحقق برسد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد