تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 8:07
کد خبر : 109448

رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته ای که گذشت

رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته ای که گذشت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، نخستین رویداد مهم خبری استان قرار گفتن استاندار کرمانشاه تحت عمل جراحی بود که مشاور و مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه آن را اعلام کرد. «مسعود بهرام‌نژاد» با بیان اینکه عمل جراحی داخلی آقای بازوند با موفقیت انجام شده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، نخستین رویداد مهم خبری استان قرار گفتن استاندار کرمانشاه تحت عمل جراحی بود که مشاور و مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه آن را اعلام کرد.

«مسعود بهرام‌نژاد» با بیان اینکه عمل جراحی داخلی آقای بازوند با موفقیت انجام شده و حال وی مساعد است، افزود: استاندار کرمانشاه بعد از سپری شدن دوره‌ کوتاه نقاهت که حدود یک هفته طول خواهد کشید از بیمارستان مرخص می‌شود.

به گفته مشاور و مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه، مشکل جسمی آقای بازوند از اواخر ایام بازسازی مناطق زلزله زده، حادث و عمل جراحی نیز به دلیل فشردگی موضوعات کاری از جمله بحران های پیش آمده در استان بعد از ۲ سال با تشخیص ضرورت از طرف پزشک معالج  نهایتا صبح امروز انجام شد.

بیش از ۱۹ هزار دوز واکسن کرونا در کرمانشاه تزریق شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پایان مرحله اول واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و گفت: در مرحله اول واکسیناسیون که ویژه کادر بهداشت و درمان و جمعی از افراد در معرض خطر استان بود ۱۹ هزار و ۲۱۶ دوز واکسن تزریق شد.

دکتر ابراهیم شکیبا افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۷ دوز به پرسنل درمانی، چهار هزار و ۳۳۳ دوز به پرسنل حوزه بهداشت و ۳۳۶ دوز به پرسنل فوریت های پزشکی تلقیح شد.

وی اضافه کرد: از سایر دریافت کنندگان واکسن، پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی به تعداد هزار و ۱۲۸ دوز، هفت نفر پرسنل آزمایشگاه‌های دامپزشکی، ۱۷ نفر غسال و ۱۴۵ نفر پاکبان بوده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در مرحله اول همچنین ۴۴۹ دوز به سالمندان و هزار و ۶۰۸ دوز به جانبازان استان تزریق شده است.

تست کرونا بهانه‌ای برای خالی کردن جیب سالمندان بود

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه انجام تست کرونا، افراد سالمند در اسلام آبادغرب و همدان را فریب داده و از آنها سرقت کرده و جیب آنها را خالی می‌کرد.

سردار علی‌اکبر جاویدان اظهار داشت: پس از وقوع چند مورد سرقت از افراد سالمند در شهر اسلام آبادغرب، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و ماموران پلیس آگاهی اسلام آبادغرب با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی سارق شده و در استعلام به عمل آمده مشخص شد این فرد به جرم سرقت‌های مشابه در همدان نیز دستگیر و زندانی شده است.

سردار جاویدان ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده سارق زندانی در اختیار پلیس آگاهی اسلام آبادغرب قرار گرفت و در بازجویی به ارتکاب ۲۲ فقره سرقت که یک مورد آن مربوط به سرقت طلاجات منزل یکی از قربانیان خود در این شهرستان بود، اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: سارق جیب بر با شناسایی منازلی که افراد سالخورده در آن حضور داشتند به آنها مراجعه و با معرفی خود به عنوان مامور بهداشت و به بهانه گرفتن تست کرونا، اقدام به جیب بری می‌کرد.

زلزله کرمانشاه را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۱۴:۳۹ دقیقه دوشنبه در طول جغرافیایی۴۵.۸۱، عرض جغرافیایی ۳۴.۳۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

کانون این زمین لرزه در ۱۰ کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۶ کیلومتری قصر شیرین و ۲۷ کیلومتری گیلانغرب در استان کرمانشاه اعلام شده است.

کانون این زمین لرزه در ۹۹ کیلومتری ایلام و ۱۱۷ کیلومتری کرمانشاه گزارش شده است.

معاون استاندار کرمانشاه: کرمانشاه برای بحران کم آبی آماده می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی در استان، گفت: استان در ماه‌های آینده با بحران کم آبی روبه‌رو می‌شود از این رو در حال آماده‌سازی برای این دوران هستیم.

«مهرداد سالاری» در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت منابع آبی در سرسرای شهدای دولت استانداری، اظهار داشت: متاسفانه با توجه به کاهش ۳۳ درصدی میزان بارندگی‌ها در سال آبی امسال نسبت به سال گذشته و بلندمدت با شرایط بحران کم آبی مواجه هستیم لذا دستگاه ها موظف به ارایه برنامه های بسیار دقیق، جامع و کامل برای کاهش اثرات این بحران در استان هستند.

وی تصریح کرد: طی سال های گذشته طرح ها و برنامه های استان در خصوص سازگاری با کم آبی را مصوب و ابلاغ کردیم بنابراین دستگاه ها باید تلاش کنند که ضمن ارایه برنامه های خود به این برنامه نیز یک توجه ویژه داشته باشند زیرا اگر برنامه ای برای کاهش اثرات این موضوع نداشته باشیم حتماً با وضعیت نگران کننده ای روبرو خواهیم شد.

۱۰۴ کیلوگرم تریاک در پوشش بار هندوانه در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر خبر داد که قصد داشتند در پوشش بار هنداونه ۱۰۴ کیلوگرم تریاک را به کرمانشاه منتقل کنند.

سردار «علی‌اکبر جاویدان»  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص فعالیت یک باند و اینکه قصد انتقال محموله ای از استان های جنوبی به کرمانشاه را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی مسیر حرکتی کامیون قاچاقچیان شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی در محل مناسب مستقر شدند.

سردار جاویدان افزود: تیم عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به محض مشاهده کامیون مورد نظر اقدام به توقیف آن کرده و ۱۰۴ کیلوگرم تریاک که به شکل ماهرانه ای در بار هنداونه مخفی شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از دستگیری چهار نفر در این خصوص و معرفی آنها به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: کامیون متعلق به قاچاقچیان هم روانه پارکینگ شد.

هیچ‌گونه آلودگی نان در کرمانشاه مشاهده نشده است

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حوزه سلامت و بهداشت نان، هیچ‌نوع آلودگی میکروبی، قارچی و آلودگی به آفلاتوکسین در کرمانشاه مشاهده نشده است.

دکتر شهریار مستوفی افزود: سال گذشته ۱۳۸ بازرسی از کارخانه‌های آرد استان صورت گرفت و در هر بازدید نمونه برداری نیز انجام شد که حتی یک مورد استفاده از بلانکیت در سطح نانوایی‌ها و کارخانه‌های آرد هم نداشتیم.

وی اظهار داشت: عمده مشکل در پخت نان، استفاده از نمک بیش از حد مجاز است.

۳۰۰میلیارد تومان تسهیلات زلزله در کرمانشاه پرداخت می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به اختصاص ۳۰۰میلیارد تومان تسهیلات زلزله به استان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در شورای عالی اشتغال کشور به ریاست رییس جمهوری مصوب شده و به زودی در اختیار بانک‌های عامل استان قرار می گیرد.

 «بهزاد باباخانی» در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان در سال جاری در سرسرای شهدای دولت استانداری با بیان اینکه این میزان تسهیلات می تواند در راستای ایجاد فرصت های شغلی کمک بسیار خوبی برای استان باشد، افزود: همه دستگاه‌ها باید آمادگی لازم برای تسریع در پرداخت این تسهیلات را داشته باشند.

به گفته او دولت پس از وقوع زلزله ۷/۳ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶، ۶۰۰ میلیاد تومان به عنوان تسهیلات اشتغال در مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه اختصاص داد که باتوجه به نیاز استان به تسهیلات بیشتر ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز اختصاص یافته است.

به گفته او دولت در مجموع تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص داده است.

فرماندار: صلاحیت ۱۷۵ داوطلب شورای شهر کرمانشاه تایید شد

فرماندار کرمانشاه از تایید صلاحیت ۱۷۵ داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه در هیات های اجرایی و نظارت خبر داد.

«فضل‌الله رنجبر» اظهار داشت: در مجموع ۲۴۰ نفر برای این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه ثبت نام کردند که پس از بررسی های انجام شده صلاحیت ۶۵ نفر آنان احراز نشد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای تابعه کرمانشاه یعنی کوزران، هلشی، ماهیدشت و بیلوار نیز ۷۲ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۶۸ نفر آن ها مورد تایید قرار گرفت اما چهار نفر صلاحیتشان احراز نشد.

رنجبر همچنین با اشاره به ثبت نام ۳۱۲ نفر در حوزه شهرستان کرمانشاه برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، افزود: با عدم احراز صلاحیت ۶۹ نفر و انصراف قطعی ۲۶ تن، تا این لحظه تعداد کاندیداها به ۲۱۷ تن می رسد.

امام جمعه کرمانشاه: وحدت برای حفظ عظمت اسلام ضرورت دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: نباید اجازه دهیم بین مسلمانان تفرقه ایجاد شود و بر همه واجب است برای ارتقا و حفظ عظمت اسلام در جهان این وحدت را مدیریت کنیم.

 آیت الله مصطفی علما در آیین افتتاح دفتر جدید نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با ابراز خرسندی از خرید ساختمان جدید، میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) را تبریک گفت و در سخنانی به اهمیت ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن پرداخت.

آیت الله علما به ضرورت توجه به وحدت کلمه بین مسلمانان جهان اشاره کرد و گفت: وحدت موجب تقویت مسلمانان در مقابل کفر و دشمنان می‌شود.

۱۰ نفر دیگر شبانه‌روز گذشته در کرمانشاه بر اثر کرونا جان باختند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰نفر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان فوت کردند که نسبت به روز قبل از آن چهار نفر افزایش یافته است.

«مهدی محمدی» افزود: این افراد در مراکز درمانی شهرستان های کرمانشاه، سنقر و کلیایی، صحنه، هرسین و دالاهو فوت کردند. 

وی اضافه کرد: با احتساب این افراد مجموع جان باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۶۷۷ نفر برسد.

محمدی اظهار داشت: هم‌اکنون ۷۵۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته یک نفر افزایش است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته ۹۰ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۴۲ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل از آن ۱۲۰ نفر افزایش یافته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد