تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 13:03
کد خبر : 109109

کشف ۹۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی

کشف ۹۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، حسن مفخمی شهرستانی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها پیشرفت و توسعه ملی را بسترسازی امنیت اقتصادی دانست و گفت: آنچه مقام معظم رهبری در مقوله اقتصادی در نام گذاری سال‌ها بیان داشته‌اند،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، حسن مفخمی شهرستانی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها پیشرفت و توسعه ملی را بسترسازی امنیت اقتصادی دانست و گفت: آنچه مقام معظم رهبری در مقوله اقتصادی در نام گذاری سال‌ها بیان داشته‌اند، راهبرد عملیاتی و اجرایی پلیس در گفتمان جامعه اقتصادی مقاومتی امروز تعبیر شده و در تدوین طرح‌های عملیاتی دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: ایشان در یک دوراندیشی و چاره جویی هوشمندانه در جبهه اقتصادی، گفتمان سال “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها” را در سال جاری مورد تاکید قرار داده‌اند که این مهم مسئولیتی مهمی را در امر مبارزه با قاچاق کالا بر عهده پلیس گذاشته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در این راهبرد تعاریف عملیاتی مرتبط با رهنمودهای ایشان با بهره گیری از تجربه‌های غنی موجود، با جدیت در برنامه ریزی های پلیس استان آغاز شد که ماحصل آن توفیقات خوبی در کشف کالاهای قاچاق به همراه داشته است.

مفخمی شهرستانی از کشف ۹۵ میلیارد و ۵۷۱ میلیون ریال کالای قاچاق در یک ماهه نخست امسال در عملیات‌های پلیس استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، در حدود ۱۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی ۹۶ پرونده مربوط به قاچاق کالا به مراجع قضائی ارسال و ۹۶ نفر دستگیر و تعداد ۵۶ دستگاه خودرو نیز از قاچاقچیان کالا توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: از تعداد پرونده‌های ارجاع شده به دستگاه قضائی، تعداد ۱۵ پرونده دارای ارزشی بیش از یک میلیارد ریال و تعداد ۹ پرونده نیز دارای ارزشی بیش از یک‌صد میلیون ریال است.

مفخمی شهرستانی گفت: تحقق منویات رهبر عزیزمان، مستلزم برنامه ریزی در رفع نقیصه‌های موجود در اقتصاد و اصلاح و بهبود آنهاست و در این میان، کالای قاچاق در بسیاری موارد با ایجاد و تشدید رویه‌های اقتصادی مغایر با اقتصاد مقاومتی در بطن جامعه گسترده شده است.

وی مبارزه با قاچاق را یکی ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و خاطر نشان کرد: تلفن ۱۱۰ به عنوان سامانه‌ای که در تمامی ساعات شبانه روز به راحتی در دسترس عموم شهروندان قرار دارد و آماده دریافت هر گونه گزارش و اطلاعات شهروندان در خصوص فعالیت قاچاقچیان کالا است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد