تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 9:54
کد خبر : 109044

نماز جمعه در هفت شهر خراسان جنوبی برگزار می‌شود

نماز جمعه در هفت شهر خراسان جنوبی برگزار می‌شود

حجت الاسلام حامد شاه‌بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تغییر رنگ‌بندی و اعلام دانشگاه علوم پزشکی پس از سه هفته برگزاری نماز جمعه از یک شهر به هفت شهر استان افزایش یافت و امیدواریم این روند در هفته آینده هم با کاهش شهرهای قرمز و نارنجی استان افزایشی

حجت الاسلام حامد شاه‌بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تغییر رنگ‌بندی و اعلام دانشگاه علوم پزشکی پس از سه هفته برگزاری نماز جمعه از یک شهر به هفت شهر استان افزایش یافت و امیدواریم این روند در هفته آینده هم با کاهش شهرهای قرمز و نارنجی استان افزایشی باشد.

وی گفت: نماز جمعه فردا در شهرهای نهبندان، شوسف، اسدیه، قهستان، خوسف، بشرویه و ارسک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی کرونا تاکید و تصریح کرد: عبور از خیز چهارم نیازمند عزمی ملی است که جز با همت جمعی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: نمازگزاران در هفت شهر استان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند و مانند هفته‌های گذشته از ماسک، سجاده و مهر شخصی استفاده کنند.

حجت الاسلام شاه‌بیگی گفت: برگزاری نماز جمعه در تمامی شهرستان‌های استان منوط به هماهنگی با ستاد استانی کرونا و اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعامل خوبی بین این مجموعه‌ها برقرار بوده است.

نماز جمعه هفته گذ شته (سوم اردیبهشت) فقط در شهرستان خوسف اقامه شد و در شهر بیرجند مرکز استان نیز از ۱۳ فروردین امسال در پی روند صعودی ابتلا به کرونا برگزار نشده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ شهر این استان محل برپایی نماز جمعه است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که ششم اردیبهشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های قاینات، سربیشه و سرایان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های خوسف، نهبندان، بشرویه و درمیان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

همچنین سه شهرستان بیرجند، فردوس و طبس در نقشه با رنگ قرمز تیره‌تر مشخص شده‌اند اما نحوه اجرای محدودیت‌ها مانند شهرهای قرمز است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد