تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 18:23
کد خبر : 108585

کشفیات کالای قاچاق در قزوین ۸۹ درصد افزایش داشته است

کشفیات کالای قاچاق در قزوین ۸۹ درصد افزایش داشته است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی عصر سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز افزود: پایش انبارکالاها در استان قزوین جهت مقاله با قاچاق کالا، باید تا پایان خردادماه در سامانه جامع انبارها، ثبت شود. وی ادامه داد: تعداد انبارهای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی عصر سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز افزود: پایش انبارکالاها در استان قزوین جهت مقاله با قاچاق کالا، باید تا پایان خردادماه در سامانه جامع انبارها، ثبت شود.

وی ادامه داد: تعداد انبارهای ثبت نشده در سامانه جامع انبارها، ۲ هزار و ۵۸۸ انبار است.

حبیبی اظهار به پلاک گذاری اداوات کشاورزی اشاره کرد و افزود: هم اکنونه ۷۵ درصد از ادوات کشاورزی استان قزوین برای جلوگیری از قاچاق پلاک گذاری شده و مابقی ادوات نیز تا پایان خردادماه امسال، باید پلاک گذاری شوند.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با قاچاق کالا، ارز و کشفیات و همچنین کاهش قاچاق پلاک کوبی دام های سبک و سنگین، صنعتی و سنتی نیز باید هرچه سریعتر صورت گیرد.

جبیبی اظهار داشت: همچنین برای جلوگیری از قاچاق جوجه یک روزه، باید مراقبت های لازم در استان صورت گیرد تا از قاچاق آن به مرزهای غربی و خارج از کشور جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: آمار تخم ریزی و جوجه ریزی مرغداری ها نیز باید به صورت دقیق، بررسی شود تا همچون ماه های گذشته استان قزوین با بحران کمبود مرغ مواجه نشود.

وی در ادامه به کاهش سرانه بارش باران در سال جاری و تولید گندم اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به وضعیت جغرافیایی کشور و کاهش میزان بارندگی ها، قاچاق گندم نیز در استان قزوین خارج از ذهن نیست.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از قاچاق گندم، لازم است که سازمان جهاد کشاورزی از امروز برنامه ریزی منسجمی داشته باشد و بر سرانه برداشت گندم نسبت به برداشت سال گذشته متناظر با دریافت سم، کود و سایر مطالبات کشاورزان بررسی و نظارت کند.

وی با بیان اینکه، کشاورزانی که همکاری های لازم را در این زمینه با جهاد کشاورزی استان ندارند، مشمول جریمه می شوند، تصریح کرد: جهت جلوگیری از قاچاق گندم بایدکمیته ای برای رصد میزان کشت گندم و اخذ تضمین فروش به دولت از سوی کشاورزان، با حضور سازمانهای جهاد کشاورزی، مدیر کل غله و دام روستایی، فرمانداران شهرستان ها و اتاق اصناف و بازرگانی تشکیل شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد