تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 10:48
کد خبر : 108099

منافع برخی، مانع ورود به مبارزه با قاچاق است

منافع برخی، مانع ورود به مبارزه با قاچاق است

“سیدمهدی قویدل” صبح امروز ششم اردیبهشت ماه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمان اظهار کرد: قاچاق جرم پیچیده ای است که ناشی از قدرت و در مواردی تبانی یقه سفیدها با نخبگان سیاسی و اقتصادی در جامعه صورت می گیرد. وی افزود: مبارزه با قاچاق مربوط به سیاست ها، کنترل

“سیدمهدی قویدل” صبح امروز ششم اردیبهشت ماه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمان اظهار کرد: قاچاق جرم پیچیده ای است که ناشی از قدرت و در مواردی تبانی یقه سفیدها با نخبگان سیاسی و اقتصادی در جامعه صورت می گیرد.

وی افزود: مبارزه با قاچاق مربوط به سیاست ها، کنترل مرزها و … است و باید در استان کرمان با هماهنگی و رفع خلاءهای قانونی و اجرایی کار را دنبال کنیم.

قویدل تصریح کرد: در بسیاری از موارد قاچاق خرد و کلان، متولیان مبارزه خودشان منافعی دارند و به همین جهت در مبارزه ورود نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مسئله مهمی است، گفت: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در بحث تولید، باید حمایت از تولید یکی از اولویت های ما باشد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، “نادر ملائی” دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه در پیشگیری خیلی ضعیف عمل شده و صبر کردیم اتفاقاتی بیفتد و حالا می خواهیم مبارزه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت کار ما تولید داخلی است و باید به این سمت برویم که در مبارزه با قاچاق کالا، اولویت ما حمایت از تولید ملی باشد، افزود: مقام معظم رهبری هرساله مسائل اقتصادی را در شعار سال اعلام می کنند اما در این حوزه ها هنوز به مقصد نرسیده ایم.

ملائی تصریح کرد: تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی به معنای قوی کردن اقتصاد است؛ اینکه اتکاء به نفت از اقتصاد ما رخت بربندد.

وی بیان کرد: با دست خالی نمی شود کار کرد و لازم است دستگاه های مختلف برای مبارزه با قاچاق همکاری داشته باشند.

همچنین”ارسلان میری” مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: درصد بالایی از پرونده های قاچاق کالا و ارز در سال گذشته در تعزیرات مختومه شده که در سال قبل تعداد پرونده ها کاهش داشته و بیش از ۳۶۱ میلیارد ریال وصولی در این زمینه داشته ایم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد