تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردین 1400 - 8:22
کد خبر : 106447

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: افزایش سنواتی حقوق و همچنین میزان متناسب‌سازی مرحله دوم طبق ماده ۹۶ از فروردین ماه در فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی لحاظ می‌شود. «ایمان بیوس» با بیان اینکه میزان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: افزایش سنواتی حقوق و همچنین میزان متناسب‌سازی مرحله دوم طبق ماده ۹۶ از فروردین ماه در فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی لحاظ می‌شود.

«ایمان بیوس» با بیان اینکه میزان پرداختی به بازنشستگان براساس سابقه کاری آنها متفاوت است، توضیح داد: بازنشسته‌ای که در سال ۱۳۹۹ حقوق حداقلی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت کرده با اجرای مرحله اول متناسب سازی در مرداد ۱۳۹۹ و با داشتن ۳۰ سال سابقه؛ حقوق وی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و با اجرای ماده ۹۶ و متناسب سازی مرحله دوم در فروردین ماه سال جاری حقوق اش به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

او تشریح کرد: برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند این رقم به نسبت بیشتر است.

۹۴ درصد داوطلبان شورای شهرهای استان کرمانشاه تایید اولیه شدند

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: هیات‌های اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهرها در استان ۹۴ درصد نامزدهای نام‌نویسی کرده معادل هزار و ۱۰ نفر را در مرحله نخست تایید صلاحیت کردند.

«جلیل بالایی» روز دوشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: امروز هیات‌های اجرایی انتخابات کار تایید صلاحیت نامزدهای نام نویسی کرده را به پایان رساندند و لیست افراد رد و تایید صلاحیت شده را در اختیار هیات های نظارت قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ شورای شهر در استان با ۱۸۲ عضو فعال هستند، گفت: در مجموع یک هزار و ۱۱۰ نفر برای حضور در ششمین دوره شورای شهرهای استان نام نویسی کردند که از این تعداد ۳۶ نفر انصراف دادند و ۶ درصد نیز رد صلاحیت شدند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: هیات های نظارت از امروز به مدت ۱۴ روز فرصت دارند تا روند تایید و رد صلاحیت نامزدها را بررسی و در نهایت روز هشتم اردیبهشت ماه نتیجه نهایی را به نامزدها اعلام کنند.

کرونا ۳۰ تا ۴۰ هزار شغل را از کرمانشاه گرفت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته شیوع کرونا ۳۰ تا ۴۰ هزار شغل را در استان از بین برد، گفت: بیشترین ضربه کرونا به بخش خدمات بوده چون سهم این بخش در اقتصاد استان ۱۰ درصد از میانگین کشور بیشتر است.

«هدایت حاتمی» با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۶۰ درصد اقتصاد استان مربوط به خدمات است در حالی که این رقم در میانگین کشور ۵۰ درصد است، افزود: به این دلیل کرمانشاه خسارت بیشتری از شیوع کرونا متحمل شده است.

او اظهار کرد: دلیل بالا بودن سهم بخش خدمات در اشتغال و اقتصاد استان، قرار داشتن کرمانشاه بر سر چهار راه اقتصاد منطقه، داشتن چندین مرز رسمی و بازارچه، تردد و رفت و آمد گسترده، داشتن بازرگانی و مرکزیت غرب کشور و صنعت گردشگری است و از آنجایی که بیشترین ضربه کرونا به کسب و کارهای خدماتی بوده، استان ما در سال ۹۹ ضرر اقتصادی هنگفتی متحمل شده است.

پلیس با هرگونه هنجارشکنی و روزه‌خواری برخورد قانونی می‌کند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه روزه‌خواری در ملا عام جرم است، گفت: پلیس با معدود هنجارشکنانی که بخواهند حرمت ماه مبارک رمضان را با بی‌توجهی به تذکرات ارایه شده نگه ندارند، برخوردهای قانونی و لازم را صورت خواهد داد.

سرهنگ «محمدرضا آمویی» در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: آن دسته از رستوران ها، اغذیه فروشی ها، غذاهای آماده و آبمیوه فروشی ها که دارای مجوز فعالیت از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل و بعد از این زمان می توانند تنها از طریق خدمات «بیرون بر» فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه های مسافربری، فرودگاه ها، ایستگاه راه آهن و بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز می توانند به منظور ارایه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط، ضمن استتار مکان به گونه ای که تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت کنند.

سرهنگ آمویی افزود: بدیهی است مسوولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسوولان و متولیان اماکن مربوطه است.  

نوزاد یک روزه هرسینی مبتلا به کرونا جان باخت

مدیر شبکه بهداشت و درمان هرسین گفت: نوزاد یک روزه مبتلا به کرونا از خانواده‌ای اهل این شهرستان روز سه‌شنبه در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی درگذشت.

دکتر «سعید حمزه‌ای»  افزود: از این نوزاد تست پی سی آر گرفته شد و مشخص گردید که به کرونا مبتلا بوده است.

وی توضیح بیشتری درباره نحوه مبتلا شدن این نوزاد به کرونا نداد.

۳۳ تن موادغذایی و خوراکی احتکار شده در کرمانشاه کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۳۳ تن موادغذایی و خوراکی احتکار شده در شهرستان های هرسین و اسلام آبادغرب به ارزش ۹ میلیارد خبر داد.

سردار جمال سلمانی اظهار داشت: در ماموریت اول پس از اطلاع ماموران پلیس آگاهی هرسین مبنی بر احتکار مقدار زیادی موادغذایی در این شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و در جریان بازرسی ها، ۲۰ تن برنج، چهار تن قند و یک تن روغن که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۶ میلیارد ریال می رسید، کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان در خصوص کشفیات احتکار اسلام آبادغرب نیز گفت: ماموران پس از شناسایی محل انبار مواد غذایی احتکارشده و هماهنگی با مقام قضایی در حضور نمایندگان اداره صنعت و معدن بازرسی های لازم را به عمل آورده و پنج تن و ۱۰۰ کیلوگرم برنج، ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم شکر، لپه و لوبیا، ۲۰۰ کیلوگرم قند و ۲۰۰ کیلوگرم ذرت احتکاری به ارزش سه میلیارد ریال کشف کردند.

نمایندگان فوتسال کرمانشاه یک پیروزی و یک تساوی کسب کردند

تیم‌های فوتسال خانه صنعت و شاهین کرمانشاه نمایندگان استان در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور موفق به کسب یک پیروزی و یک تساوی در هفته هشتم این رقابت‌ها شدند.

در این هفته از مسابقات و در گروه اول تیم خانه صنعت کرمانشاه موفق شد با حساب نزدیک ۴ بر ۳ حریف خود شهدای چوار ۶۵ ایلام را از پیش رو بردارد.

خانه صنعت کرمانشاه با این پیروزی ۷ امتیازی و در مکان پنجم جدول رده بندی گروه اول که هفت تیم در آن حضور دارند، قرار گرفت، ضمن اینکه تیم شهدا چوار نیز با ۶ امتیاز به قعر جدول سقوط کرد.

شاهین کرمانشاه دیگر نماینده فوتسال استان در مسابقات لیگ دسته اول است که مقابل میزبان خود اسپیناس به تساوی یک بر یک دست یافت.

تیم شاهین با این تساوی ۵ امتیازی شد و در همان انتهای جدول رده بندی گروه سوم که ۶ تیم حضور دارند، باقی ماند و اسپیناس هم با ۸ امتیاز جایگاه دوم خود را حفظ کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه منصوب شد

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در حکمی دکتر «بهزاد باباخانی» را به سمت سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه منصوب کرد.

دکتر باباخانی هم اکنون مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه است که با حفظ سمت سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری شده است.

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه همچنین در خبری اعلام کرد که معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه به وزارت صمت می رود و نوشت: دکتر «هدایت حاتمی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر اساس پیگیری و درخواست های مکرر به وزارت صنعت، معدن و تجارت برمی گردد.

یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن کرونا تا هفته آینده تزریق می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است، گفت: تا پایان هفته آینده این رقم به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

 دکتر «سعید نمکی» در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کار واردات واکسن مطمئن کرونا به کشور و همچنین تولیدات داخلی به خوبی در حال انجام است به گونه‌ای که امروز می‌توانیم ادعا کنیم جزو کشورهای موفق جهان بوده‌ایم.

وی افزود: برخلاف برخی اظهارنظرهای مغرضانه که ایران را در زمینه واردات و تزریق واکسن کرونا از دنیا عقب می دانند، کشورمان وضعیت مناسبی دارد؛  به صورت جهانی اعلام شده کار تزریق این واکسن تا پایان سال ۲۰۲۲ برای مردم خواهد بود و من این اطمینان را می دهم که تا پایان امسال همه مردم و یا حداقل بخش اعظمی از شهروندان ایرانی به واکسن دسترسی پیدا کرده و حتی بسیاری از این افراد تا پایان عمر همین دولت آن را تزریق خواهند کرد.

نمکی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است، اظهارکرد: این رقم در کشور ژاپن را ۶۴۲ هزار دوز، عمان ۱۹۳ هزار دوز، مصر ۱۶۵ هزار دوز، عراق ۱۴۳ هزار دوز، کره جنوبی ۶۱ هزار دوز و ویتنام ۵۸ هزار دوز بوده است که به جز ژاپن، ایران از بقیه کشورهای یاد شده و خیلی دیگر از کشورها وضعیت به مراتب مطلوبتری دارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: کار واردات واکسن کرونا به کشور با جدیت ادامه دارد و در یک ماه اخیر موفق به واردات ۴۲۰ هزار دوز از روسیه، ۲۰۰ هزار دوز از چین و ۱۲۶ هزار دوز از هند شدیم، ضمن اینکه در هفته دوم فروردین نیز حدود ۷۰۰ هزار دوز از کواکس (نهاد هماهنگ کننده واکسن در جهان) دریافت کردیم.

وزیر بهداشت ۱۰۰ میلیارد تومان به بیمارستان سینا کرمانشاه کمک کرد

«هوشنگ بازوند»  استاندار کرمانشاه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که به ریاست وزیر بهداشت در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد،  از دستور فوری دکتر نمکی برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیرات و بازسازی بیمارستان سینا تشکر و قدردانی کرد و افزود: با این اقدام ارزنده بیمارستانی مجهز برای بحران‌ها خواهیم داشت که همیشه با آمادگی پاسخ به بحران ها می تواند در بخش درمان کمک نماید.

وی همچنین از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای خرید تجهیزات درمانی از جمله سی تی اسکن توسط وزیر بهداشت خبر داد و اظهار کرد: با همکاری و همراهی مردم و مسوولان از این پیک سخت عبور خواهیم کرد و برخود وظیفه می دانم از مردم عزیز، اصناف و بازاریان و اقشار مختلف که در این بحران با اینکه به لحاظ معیشت و اقتصاد هم دچار خسارت می شوند صمیمانه تشکر کنم و از کادر بهداشت و درمان نیز که از جان خود برای سلامت مردم می گذرند تقدیر کنم.

۲هزار تخت بیمارستانی برای پیک چهارم کرونا در کرمانشاه پیش‌بینی شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آغاز پیک چهارم کرونا در استان و بیان اینکه هنوز به قله آن نرسیده‌ایم، گفت: ۲ هزار تخت بیمارستانی برای این پیک پیش‌بینی و آماده شده است.

دکتر «محمودرضا مرادی»  در ستاد استانی مقابله با کرونا کرمانشاه که با حضور وزیر بهداشت در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اگر روند شیوع بیماری به همین شکل باشد پیش‌بینی می‌شود تعداد بیماران بستری تا هزار و ۸۰۰ نفر هم برسد.

وی ادامه داد: در صورتی هم که هزار و ۸۰۰ بیمار بستری در مراکز درمانی داشته باشیم به حدود ۶۰۰ تخت “آی سی یو” هم نیاز پیدا خواهیم کرد.

مرادی در عین حال از بستری بودن ۷۹۴ نفر در استان تا صبح امروز به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: ۱۳۲ نفر این افراد در بخش آی سی یو بستری هستند و ۲۰ نفر هم در بخش ایزوله قرار دارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد