دهقانینیا: ۹۰ درصد از سامانههای الکترونیکی مبارزه با قاچاق اجرایی شده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا دهقانینیا، سخنگو و مدیرکل نظارت بر سامانه الکترونیکی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طی سالهای گذشته گفت: این اقدامات ضربات
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا دهقانینیا، سخنگو و مدیرکل نظارت بر سامانه الکترونیکی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طی سالهای گذشته گفت: این اقدامات ضربات سختی را به برخی از کالاهای قاچاق وارد کرد و فضا برای تولیدات داخلی باز شد که لوازم خانگی، پوشاک، تلفن همراه و دخانیات نمونهای از این تولیدات محسوب میشوند.
وی از وجود ۲۶ دستگاه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت و بیان کرد: رویکرد جامع نگر و پیشگیرانه، محور فعالیت اصلی ستاد است و پس از آن «اقدام و مقابله» قرار دارد. در رویکرد پیشگیری و کشف، بر خلاف سالهای قبل که به صورت تصادفی صورت میپذیرفت، با اضافه کردن سامانههای هوشمند، کشف غیرتصادفی و سیستماتیک را در دستور کار قرار دادهایم.
سخنگو و مدیر کل نظارت بر سامانه الکترونیکی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد از سامانههایی که در قانون ذکر شده است خبر داد و اظهار کرد: در حوزه تجارت داخلی و خارجی، انبار و حمل و نقل از سامانههای هوشمند جهت رصد کالا استفاده میکنیم.
وی افزود: اشتراک گذاری اطلاعات سامانهها بین دستگاههای مختلف نیز در حال انجام است، اما این اشتراک گذاری تا رسیدن به نقطه مطلوب و کامل خود نیاز به زمان داشته باشد. البته هم اکنون نیز اشتراک گذاری اطلاعات انجام میشود و با توجه به اقداماتی که صورت گرفته است، اصلاح فرآیند به دستگاههای اجرایی اعلام شده است.
دهقانینیا همچنین از پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مجلس و دولت برای اصلاح قوانین و آئین نامهها گفت و عنوان کرد: بر اساس این اصلاحات، فرآیندهای اجرایی و مبارزه با قاچاق الکترونیکی شدند. پس از تجمیع اطلاعات نیز فرآیند تحلیل دادهها انجام شده است که نتیجه آن کشفهای سیستماتیک قاچاق است و سپس وارد فاز تشکیل پرونده و اقدام مقابلهای شدهایم.
وی به نتایج اقدامات ستاد برای مبارزه با قاچاق اشاره کرد و افزود: تولیدات تلفن همراه پس از قطع کامل ورود تلفن همراه قاچاق و همچنین رشد تولیدات پوشاک داخلی که منجر به تبلیغ برندهای پوشاک در رسانهها شد، نمونهای از رونق محصولات داخلی است.
منبع: رادیو گفتگو

برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰