تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 10:26
کد خبر : 105075

عفو بین‌الملل کشورهای ثروتمند را به دلیل احتکار واکسن کرونا محکوم‌کرد

عفو بین‌الملل کشورهای ثروتمند را به دلیل احتکار واکسن کرونا محکوم‌کرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای این شبکه خبری فرانسوی، سازمان عفو ​​بین الملل امروز چهارشنبه اعلام کرد که کشورهای ثروتمندتر در حالیکه چین و دیگر کشورها را به بهره برداری از همه گیری کرونا برای تضعیف حقوق بشر متهم می

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای این شبکه خبری فرانسوی، سازمان عفو ​​بین الملل امروز چهارشنبه اعلام کرد که کشورهای ثروتمندتر در حالیکه چین و دیگر کشورها را به بهره برداری از همه گیری کرونا برای تضعیف حقوق بشر متهم می کنند، خود با احتکار واکسن های کووید-۱۹ در ابتدایی ترین آزمون برای همبستگی جهانی شکست خوردند.

این نهاد بین المللی در گزارش سالانه خود گفت که بحران سلامت سیاست های “شکست خورده” را آشکار کرده و از این رو همکاری تنها راه پیشبرد است.

«اگنس کالامارد» (Agnes Callamard) که ماه گذشته به عنوان دبیرکل عفو بین الملل منصوب شد، در این مورد افزود: «همه گیری ویروس کرونا از ناتوانی جهان برای همکاری موثر و عادلانه پرده برداشت».

کالامارد ادامه داد: «ثروتمندترین کشورها تقریبا انحصار عرضه واکسن را در جهان در دست گرفته و کشورهای فقیر را برای مواجهه با بدترین پیامدهای بحران بهداشتی و حقوق بشر به حال خود رها کرده اند».  

دبیر کل عفو بین الملل خواستار تسریع فوری توزیع واکسن در سطح جهانی شد و کارزار تزریق جهانی واکسن را اساسی ترین و ابتدایی ترین آزمایش برای آزمودن ظرفیت جهانی همکاری خواند.

پیشتر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد هم همه‌گیری کرونا را یکی از چالش های بزرگ قرن معاصر دانسته و با اذعان به وجود نابرابری در دسترسی به واکسن میان کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، خواستار توزیع سریع و گسترده واکسن کرونا در جهان شد.

اما علیرغم فراخوان سازمان های بین المللی برای همبستگی جهانی، ارقام نشان دهنده افزایش نابرابری در دسترسی به واکسن است. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از نیمی از ۶۸۰ میلیون دوز مصرفی واکسن در سراسر جهان مربوط به کشورهای با درآمد بالا مانند ایالات متحده، انگلیس و اسرائیل بوده است، در حالی که فقیرترین کشورها تنها ۰.۱ درصد دوزها را دریافت کرده اند.

از زمان ظهور ویروس کرونا در چین در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی، این بیماری همه گیر جان بیش از ۲.۸ میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته و دستکم ۱۳۰ میلیون نفر را مبتلا کرده است.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد