تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1400 - 13:58
کد خبر : 104858

دستگاه‌های اجرایی موازی‌کاری‌ها را به حداقل برسانند

دستگاه‌های اجرایی موازی‌کاری‌ها را به حداقل برسانند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، اکبر بهنامجو پیش از ظهر سه‌شنبه در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال جدید اظهار کرد: از اولین روز سال جدید با همکاری و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی تلاش می‌کنیم تا موانع

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، اکبر بهنامجو پیش از ظهر سه‌شنبه در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال جدید اظهار کرد: از اولین روز سال جدید با همکاری و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی تلاش می‌کنیم تا موانع تولید را در استان در حوزه‌های مختلف احصاء کرده و تا ۲۰ فروردین ماه با جمع‌بندی نهایی برای تسهیل فرآیندها به مسئولان کشوری ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شنبه هفته آینده جلسه ستاد تسهیل برای جمع‌بندی نهایی در مورد موانع پیش روی تولید برگزار خواهد شد تا دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها پیشنهادات خود را برای اصلاح ایرادات و اشکالات ارائه کنند تا در صورت نیاز آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های درون‌سازمانی و رفع و اصلاح قوانین نیز با همکاری دولت و مجلس در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گیرد.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل گفت: از مجموع ۷۲۴ مصوبه ستاد تسهیل در سال گذشته ۱۴۲ مورد اجرا نشده که ایرادات از طرف بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و بانکی باید رصد شده و با پایش دقیق ایرادات و اشکالات برطرف شود.

بهنامجو افزود: برخی از مصوبات در قالب ستاد تسهیل شکل اجرایی به خود نمی‌گیرد در حالی که عملیاتی کردن در این حوزه ضمانت اجرایی می‌خواهد که تلاش خواهیم کرد ضمانت اجرایی برای مصوبات به وجود آید.

وی ضرورت حل اختلاف دو دستگاه را در حل مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران و تفسیر بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها به نفع تولید یادآور شد و بیان کرد: مصوبات جلسات ستاد تسهیل به صورت دقیق قرائت خواهد شد تا از لحاظ حقوقی و شکل اجرایی مشکلی در این فرآیند به وجود نیاید و همه مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شود.

استاندار اردبیل گفت: هرچند ستاد تسهیل فراقانونی عمل نمی‌کند اما انتظار دارد بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی بخشنامه‌ها و ضوابط داخلی خود را در مسیر پشتیبانی از تولید تسهیل و منعطف کنند تا این امر به نفع توسعه استان رقم بخورد.

مودل دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی دو اردبیل به سرعت تکمیل می‌شود

بهنامجو به شرایط حساس خروجی پسماند و فاضلاب در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اشاره و تصریح کرد: ورود محیط زیست به این حوزه و تاکید بر اجرای قوانین و مقررات امری ضروری است ولی تلاش خواهیم کرد تا به دور از تشکیل پرونده‌های حقوقی به سرعت مودل دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اجرا شود.

وی افزود: به هیچ وجه واحدهای صنعتی حق خروج فاضلاب خام به زمین‌های اطراف شهرک را ندارند و در صورت عدم تمکین دستگاه‌های اجرایی باید با تذکر و تاکید مکرر اصلاح فرآیند فاضلاب و بازیافت آن را انجام داد.

استاندار اردبیل بیان کرد: شورای فنی در روزهای آینده از روند احداث این پروژه بازدید کرده تا در حداقل زمان پروژه به سرانجام برسد و در کنار آن سعی‌مان بر این است تا با تأمین اعتبار مورد نیاز به بهره‌برداری کامل این پروژه کمک کنیم.

بهنامجو اظهار کرد: در رایزنی با صاحبان کارخانه سبلان پارچه خروجی فاضلاب آنها تعیین تکلیف خواهد شد تا با یک خط مستقیم تصفیه فاضلاب خود را انجام دهند تا فشاری به تصفیه‌خانه شهرک صنعتی وارد نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محیط زیست نیز در کنار دقت و مراقبت از شرایط شهرک صنعتی شماره دو اردبیل بهتر است در مهلت دو تا سه ماهه اجاره دهند تا بدون شکایت و تشکیل پرونده حقوقی مشکل به وجود آمده با سعه صدر برطرف شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد