تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1400 - 20:28
کد خبر : 104346

فرماندار تفت: مردم برای کنترل موج چهارم کرونا همکاری کنند

فرماندار تفت: مردم برای کنترل موج چهارم کرونا همکاری کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا علیرضا نوکار روز یکشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی بر اساس وضعیت نارنجی شهرستان، مصوبات مربوط به این رنگ از امروز اجرایی و دستگاه‌های ذی‌ربط بر اجرای آن نظارت دارند. وی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا علیرضا نوکار روز یکشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی بر اساس وضعیت نارنجی شهرستان، مصوبات مربوط به این رنگ از امروز اجرایی و دستگاه‌های ذی‌ربط بر اجرای آن نظارت دارند.

وی تصریح کرد: کاهش حضور کارکنان در دستگاه‌ها، برگزاری جلسات با رعایت الزام در فضای سربسته با تعداد حداکثر ۲۰ نفر، تعطیلی ۲ هفته‌ای مشاغل گروه‌های سه و چهار، تعطیلی کامل مدارس، دانشگاه‌ها ، مؤسسه های آموزش عالی و حوزه‌های علمیه، تعطیلی کامل نمازهای جمعه، مساجد و مراسم‌های آیینی مذهبی از جمله مواد مصوب ستاد ملی کرونا در وضعیت نارنجی است.

فرماندار تفت تأکید کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع است و در صورت رعایت نکردن هر ۲۴ ساعت جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال می شود و این نظارت به شیوه هوشمند است.

نوکار یادآور شد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح در شهر ممنوع است و اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای خودروهای متخلف اعمال می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت هم در این نشست گفت: هدف از مصوبات ستاد کرونا جلوگیری از تجمع است ولی برخی اقدام هایی که انجام می شود خود سبب تجمع است.

رضا ملکی ادامه داد: « پارک های یزد را می بندند، جمعیت وارد تفت می شود، راه مغازه های شهر تفت را می بندند سبب تجمع مردم در مغازه های روستای اسلامیه می شود و محدودیت فعالیت اصناف تا ساعت ۲۰:۳۰ گذاشته می شود که مشکل خاص خود را دارد.»

وی پیشنهاد کرد: به جای سیاست انقباضی که یک سال اجرا شد بیاییم مدتی هم سیاست انبساطی داشته باشیم، ساعت فعالیت اصناف را بیشتر کنیم، فعالیت اداره ها در ۲ شیفت کاری باشد تا تجمع کمتر صورت گیرد.

دادستان تفت تصریح کرد: محدودیت های منطقه ای و موضعی فایده ای ندارد و باید به صورت سراسری و در کل کشور محدودیت ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مردم همواره همراه هستند ولی عملکرد دوگانه مسوولان سبب نارضایتی آنها می شود، افزود: مردم وقتی این تعداد جمعیت را در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در شهرستان دیدند، نمی توانند محدودیت های ماه مبارک رمضان را بپذیرند.

فرمانده منطقه انتظامی تفت هم اظهار کرد: هر چقدر مردم شهرستان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند ولی زمانی که ترددهای آخر هفته به سمت مناطق ییلاقی ادامه یابد نمی توان ویروس کرونا را کنترل کرد.

سرهنگ رضا صادقیان با اشاره به افزایش تردد خودروها به سمت تفت در فصل بهار، اضافه کرد: انتظار داریم از مرکز استان تصمیمی برای جلوگیری از ورود خودروها به تفت اتخاذ کنند وگرنه ممانعت از ورود خودروها به شهر تفت پس از حرکت از مبدأ کار سختی است.!

وی با بیان اینکه می توان از فضای باز مساجد و مصلی ها برای اقامه نمازهای جماعت و جمعه استفاده کرد، گفت: به جای تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت آنها را به فضای باز منتقل کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت هم در این نشست به ارایه گزارش طرح محله محور شهید سلیمانی پرداخت و گفت: ۱۳ هزار و ۳۵۶ سرپرست خانوار از سوی ۱۲۰ تیم ۲  نفری در شهرستان مورد پایش قرار گرفتند و مرحله بعد رصد وضعیت خانوارهاست که هر هفته طی تماس تلفنی اقدام می شود.

سرهنگ سید مصطفی آقایی تصریح کرد: همراهی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار مهم است و زمانی ستاد کرونا می تواند موفق باشد که مردم همراهی کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان تفت هم در این نشست گفت: این شهرستان هم اکنون در وضعیت نارنجی (سطح هشدار) قرار دارد، پیش بینی می شود با این روال روزهای آینده وضعیت قرمز شود، و تمامی تلاش این است که افزایش موارد ابتلا با شیب کمتری صورت گیرد.

سید محمود واعظ پور بدون اشاره به آمار اضافه کرد: در ۱۵ روز سال جدید ۲ برابر اسفند ماه و پنج برابر بهمن ماه سال گذشته موارد مثبت کرونا در تفت ثبت شد و موارد بستری در همین مدت نسبت به اسفند ماه ۱.۵ برابر و نسبت به بهمن ماه سه برابر شد.

همچنین مدیر بیمارستان شهید بهشتی تفت گفت: قبل از تعطیلات نوروز تعداد بیماران بستری در بیمارستان کمتر از تعداد انگشتان دست بود ولی اکنون در حال دایر کردن بخش های ۴۰ تختی و ۷۰ تختی هستیم.

روح الله عرب افزود: به لحاظ تجهیزات با مشکل مواجه نیستیم ولی نیروهای انسانی به لحاظ روحی و جسمی خسته هستندو امروز فوت یک خانم ۵۶ ساله همه را داغدار کرد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروز گفت: تعداد موارد بستری های مشکوک به ویروس کرونا در استان نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت و هم اکنون تعداد مبتلایان به ۲۶۵ تن رسیده است.

ابراهیم سلمانی افزود: برای روزهای آینده پیش بینی چندان جالبی از شرایط استان در اختیار نیست ؛ زیرا تعداد موارد بستری رو به افزایش است و  در حال حاضر ۴۱ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند .

وی با اشاره به افزایش تعداد موارد بستری و سرپایی مشکوک به کرونا افزود: در حال حاضر بیشتر موارد بستری ها و مراجعه افراد به بیمارستان ها ناشی از دورهمی های خانوادگی است که نشان دهنده تاثیر سفرها، مهمانی ها و  رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در چهار هفته گذشته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد