تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1400 - 14:53
کد خبر : 104276

۴۱ هزار دانش آموزی یزدی در جشنواره هنر قرآنی دانش شرکت کردند

۴۱ هزار دانش آموزی یزدی در جشنواره هنر قرآنی دانش شرکت کردند

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا سعید غفاریان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بقیه دانش آموزان در سایر بخش ها و رشته ها شرکت کردند و جشنواره در ۱۴ رشته در چهار محور ادبی، آوایی، هنری و تولید محتوا در حوزه های قرآن، نهج

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا سعید غفاریان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بقیه دانش آموزان در سایر بخش ها و رشته ها شرکت کردند و جشنواره در ۱۴ رشته در چهار محور ادبی، آوایی، هنری و تولید محتوا در حوزه های قرآن، نهج البلاغه و نماز برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه جشنواره ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و دوره  اول و دوم متوسطه است ، ادامه داد:رشته ها شامل ترتیل و تحقیق ، سخنوری و فن بیان در قالب کنفرانس نهج البلاغه ،هم خوانی قرآن کریم و تواشیح به صورت تک خوانی ، انشای نماز و دل نوشته با خدا، نقاشی و تصویرسازی، فن بیان و مجری گری با حفظ و دکلمه اشعار ولایی و قرآنی است.

غفاریان ساخت نماهنگ و فیلم کوتاه،تئاتر با محتوای قرآنی به صورت درون خانواده، قصه گویی و نقالی قصص قرآنی، خوشنویسی در قالب کتابت احادیث و کلام وحی ، حافظ خوانی، صنایع دستی مشبک و معرق و طراحی پوستر را از دیگر رشته ها بیان کرد.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه پایان یافت، خاطرنشان کرد: با  آغاز کار جشنواره از ۳۰ آذرماه سال گذشته، دبیرخانه رسما کارش را شروع و اقدام به ارسال شیوه نامه برگزاری و تشریح آن برای معاونان پرورشی مدارس استان کرد. 

غفاریان با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروش کرونا یی تمامی برنامه های جشنواره به صورت مجازی برنامه ریزی شد، ادامه داد: با مشارکت و همراهی خوب استادان مجرب در رشته های هنری و قرآنی کلیپ های متعددی از برگزاری کارگاه های آموزشی تهیه و در سایت و کانال جشنواره بارگذاری شد تا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آثار دانش‌آموزان از ۲ طریق بارگذاری در سایت و یا تهیه لوح فشرده صوتی، تصویری که در اختیار معاونان  پرورشی مدارس یا مراکز دارالقرآن و کانون های تربیتی پرورشی شهرستان ها و مناطق قرار گرفت که  پس از دسته بندی برای پالایش و داوری برای داوران ارسال شد. 

غفاریان به همکاری  ۱۰۰ داور خبره در بخش داوری منطقه ای و شهرستانی اشاره کرد و گفت: این جشنواره با گرامی داشت یاد و خاطره شهید « حسن دانش » از قاریان استان و با هدف تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان با بهره مندی از قرآن کریم به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌شود.

در حال حاضر ۲۷۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی استان یزد از طریق شبکه آموزشی شاد در فضای مجازی تحصیل می کنند. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد