تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 - 6:02
کد خبر : 48193

حجاب؛ عامل مصونیت و امنیت/ از کم‌کاری رسانه‌ در تبلیغ تا گلایه از دید منفی جامعه به محجّبه‌ها

حجاب؛ عامل مصونیت و امنیت/ از کم‌کاری رسانه‌ در تبلیغ تا گلایه از دید منفی جامعه به محجّبه‌ها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از استان مرکزی، بی‌حجابی یکی از معضلات امروز جامعه ماست، که متاسفانه در سال‌های اخیر مقداری فراگیر شده است، مگر مردم درباره بانوان محجبه چه فکر می‌کنند، مگر نه اینکه ما ایرانیان جدای از مسلمان‌بودن قدمتی دیرینه در حفظ

حجاب؛ عامل مصونیت و امنیت/ از کم‌کاری رسانه‌ در تبلیغ تا گلایه از دید منفی جامعه به محجبه‌ها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از استان مرکزی، بی‌حجابی یکی از معضلات امروز جامعه ماست، که متاسفانه در سال‌های اخیر مقداری فراگیر شده است، مگر مردم درباره بانوان محجبه چه فکر می‌کنند، مگر نه اینکه ما ایرانیان جدای از مسلمان‌بودن قدمتی دیرینه در حفظ حجاب داریم؟ حال چه شده است که وقتی بانوی محجبه در فروشگاهی حاضر می‌شود بعضا با برخورد غیر‌اخلاقی فروشنده مواجه می‌شود یا مواردی از این دست، آیا این دید ناشی از کم‌رنگ شدن فرهنگ، ضعف مدیران، ضعف رسانه، خانواده‌ها یا حتی خود بانوان محجبه نیست؟ برای شفاف شدن این موضوع با جمعی از بانوان بی‌حجابی که در چند سال اخیر چادری شده‌اند گفت‌و‌گویی صمیمانه انجام دادیم.
رُمینا احمدپور، دانش‌آموز ۱۸ ساله در رابطه با نحوه چادری شدنش گفت: ۳بار به کربلا مشرف شدم، عید فطر سال گذشته برای زیارت امام رضا عازم مشهد مقدس شدیم که در این سفر تصمیم قطعی گرفتم تحت هیچ شرایطی چادر را کنار نگذارم که الان بیشتر از دوسال است که چادری هستم.

حس خوب چادری بودن
احمدپور با نشاطی از حفظ قرآن حرف می‌زد که گویی در پوست خود نمی‌گنجید و این موهبت الهی را نعمتی بزرگ از جانب خدا عنوان کرد و گفت: قبل از اینکه چادری شوم به حفظ قرآن روی آوردم و آن زمان ۲جزء را حفظ کرده بودم، همیشه در کلاس‌های تفسیر شرکت می‌کردم و از حضور در این کلاس‌ها لذت می‌بردم. در سفرهای زیارتی که چادر داشتم حس بسیار خوبی به من دست می‌داد به همین خاطر پس از یک هفته که از مسافرت بر می‌گشتم و چادر را رها می‌کردم احساس می‌کردم که معذب هستم.
رمینا ادامه داد: اوایل ترس از حرف مردم و کم شدن زیبایی ظاهری جرأت چادری شدن را از من می‌گرفت زیرا هنوز به زیبایی چادر پی نبرده بودم و نمی‌دانستم چادر چقدر زیباست. البته قبل از چادری شدن حجاب بدی نداشتم اما بعد از آن وقتی احساس کردم بانوان چادری زیباتر و با وقارتر هستند تصمیم گرفتم پوشش چادر را ترک نکنم.

احساس امنیت مضاعف
وی گفت: وقتی پوشش کامل دارم احساس امنیت بیشتری در جامعه دارم، گاهی می‌بینم مردم با چه احترامی با من برخورد می‌کنند و می‌دانم پوشش چادر زمینه این احترام را فراهم کرده است، آمار بانوان بی‌حجاب بسیار زیاد است و همیشه خدا را شاکرم که راه صحیح را به من نشان داد و امیداورم با کمک خدا در این مسیر ثابت‌قدم‌تر از قبل حرکت کنم.

گلایه از برخورد بعضی از مردم
احمدپور خاطرنشان کرد: از رفتار برخی فروشندگان ناراحتم، وقتی برای خرید به مکانی مراجعه می‌کنم صاحبان مغازه با احترام و تکریم بیشتری با بانوان بی‌حجاب و با آرایش‌های تند و زننده برخورد می‌کنند و با بی‌حوصلگی جواب بانوان محجبه را می‌دهند، گویی بانویی که چادر به سر دارد از سطح فرهنگ، شعور اجتماعی، تحصیلات و جایگاه اجتماعی لازم برخوردار نیست، چه بسا بانوان محجبه از همه لحاظ از بانوی بی‌حجاب بهتر باشند.

پوشش غیر‌متعارف؛ زمینه‌ساز حرف‌های غیر‌متعارف
بانوی تازه چادری شده ادامه داد: وقتی رفتار فروشنده با بانوان بی‌حجاب را می‌بینم خنده‌ام می‌گیرد، اگر نوع پوشش یک خانم خارج از عرف متعارف باشد این پوشش زمینه شنیدن حرف‌های غیرمتعارف آقایان فروشنده را فراهم می‌کند و من تنها با دیدن این رفتارها می‌‌خندم، البته این را هم بگویم برخی از بانوان یا آقایان که برای خرید حضور دارند چنین رفتارهایی را حقیر می‌دانند.
از وی در مورد واکنش خانواده‌اش پس از چادری‌شدنش پرسیدم، خندید و گفت: مادرم می‌گفت حق ندارم چادری شوم مگر اینکه از ته‌دل قصد چادری شدن داشته باشم، ایشان نظرشان بر این است اگر یک ماه چادر بپوشم و دیگر نپوشم خیلی زشت است و اگر فردی قصد چادری‌شدن دارد باید همیشه حجاب برتر را به سر داشته باشد، وقتی کلاس قرآن می‌رفتم چادر می‌پوشیدم با اینکه چادری نبودم پدرم هم نظرشان با مادر یکی بود ایشان هم می‌گفت زشت است برخی مردم گاهی شما را با چادر یا گاهی بی‌چادر ببیند.

گردنبند طلا؛ جایزه چادری‌شدنم
رمینا افزود: پس از عید فطر که از مشهد بازگشتم تصمیم خود را گرفته بودم اما به خانواده نگفتم، دو هفته گذشت مادرم دلیل چادر پوشیدنم را پرسید من هم با افتخار گفتم چادری شدم. از این صحبت‌ها ۲ماه گذشت وقتی خانواده دیدند که در تصمیم خود جدی هستم جشن گرفتند تبریک گفتند و یک گردنبند طلا جایزه خریدند.

بیهوده صرف کردن عمر
وی تصریح کرد: حس می‌کنم نسبت به دختران جوانی که در خیابان هستند خیلی بالاترم و برای خودم احترام ویژه‌ای قائل هستم که در این دوران بدحجابی حجابم را رعایت می‌کنم. به دختران جوان و هم سن و سال خودم که اوج روشنفکری را در بی‌حجابی می‌دانند باید بگویم حرف‌ها، آرمان‌ها و تفکرات شما برای من قابل درک نیست، آنان تمام وقت خود را صرف آرایش و گشتن در سایت‌های مختلف برای پوشش مورد توجه آقایان می‌کنند اما این صرف عمر و وقت بابت چه پرداخت می‌شود؟
احمدپور بیان کرد: من از وقتی چادری شدم بیشتر از زمانی که مانتویی بودم به ظاهرم اهمیت می‌دهم، همیشه لباس‌های تمیز و زیبا می‌پوشم، نمی‌خواهم در اذهان مردم اینطور نقش ببندد که بانوان چادری از سطح فرهنگ، درک خانوادگی و تحصیلات پایین‌تری نسبت به بانوان آرایش‌کرده برخوردارند. واقعاً بدحجابی شخصیت نمی‌آورد، آرمان های آنان که زننده بیرون می‌آیند را هرگز نمی‌پسندم.
وی عنوان کرد: بزرگترینِ آرزوهایم حفظ کل قرآن است، الان بیشتر از ۴ جزء قرآن را حفظ هستم و ان‌شاءالله به زودی بتوانم کل قرآن را حفظ کنم. از همه دوستان هم سن و سال خودم می‌خواهم حتی یکبار هم شده معنی قرآن را بخوانند و حرف‌های خدا را با دل بشنوند، بی‌انصافی است چند سال عمر کنیم و حتی یکبار معانی آیات را مطالعه نکنیم.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ زهرا علی‌محمدی، خانه‌دار صاحب دو فرزند و ۲۸ ساله از فراز و نشیب نحوه چادری شدنش برایمان می‌گوید: قریب به ۲ سال است که چادری شدم، من فوق‌العاده بد حجاب بودم و دوستان خیلی بدحجاب‌تر از خودم داشتم، اگر بخواهم واقعیت را بگویم در بدحجابی هیچ چیزی به دست نیاوردم.

دعا برای ثبات‌قدم در ادامه مسیر
وی با اشکی از سر شوق که در چشمانش حلقه بسته بود ادامه داد: دوسال پیش با مادرم به مشهد مقدس سفر کردم در این سفر برات کربلا را از امام رضا(ع) گرفتم و به محض اینکه از مشهد برگشتم چادر گرفتم. چون متأسفانه از حجاب خوبی برخوردار نبودم همه مخالفت کردند چون می‌دانستند با خلق و خوی من جور نیست همه می‌گفتند این‌کار را نکنم قطعا چادر را زمین خواهم گذاشت که از حرف آنان دل‌خور می‌شدم و از خدا خواستم حال که مرا هدایت کرده است مرا در این مسیر حفظ کند به خدا گفتم خدایا آبرویم تاکنون هرچه رفته کافی است اجازه نده بیشتر از این آبرویم برود، خوشبختانه دوسال است چادری که یادگار حضرت زهرا(س) است را در سر نگه داشته‌ام.

به شکرانه نعمت کربلا چادری شدم
علی‌محمدی درباره جرقه چادری‌شدنش گفت: در مسافرت خیلی بد حجاب بودم، در سفر مشهد همسرم زنگ زد که برای عاشورا قصد سفر کربلا دارد دلم شکست گفتم مرا هم ثبت‌نام کن، گفت نه عاشورا شلوغ است زمان مناسبی برای بردن خانم‌ها نیست. بعد از تماس ایشان از امام رضا(ع) خواستم و گفتم یا امام رضا خودت کمکم کن من آبرویی پیش شما ندارم اما از شما می‌خواهم زمینه سفر کربلا را مهیا کنید، به محض اینکه برگشتم همسرم راضی شد و کربلا ثبت‌نامم کرد، ویزا را گرفتم و من هم به شکرانه این نعمت چادری شدم.
وی افزود: خانواده خودم مذهبی و بانوان محجبه بودند فقط من با همه آنان فرق داشتم گویی قطب مخالف آنان بودم، حجاب را اصلا قبول نداشتم همیشه در حال سِت کردن لباس و آرایش بودم اما به محض اینکه مسیر زندگی را شناختم از خدا طلب کمک کردم. خوشبختانه پس از محجبه شدن دید جامعه نسبت به من تغییر کرده است آقایانی که قبلا با آنان برخورد داشتم و الان هم برخورد دارم احترام خاصی برایم قائل هستند. قبلا متأسفانه به خودشان اجازه می‌دانند با حرف‌های نامتعارف یا به قول امروزی‌ها متلک مرا آزار دهند اما الان خبری از این حرف‌ها و برخوردها نیست.

حجاب؛ عامل مصونیت و امنیت
علی‌محمدی خاطرنشان کرد: احساس مصونیت و امنیتم نسبت به قبل صد برابر شده است، احساس می‌کنم با چادر حریمی دور من هست که کسی نمی‌تواند به این حریم ورود پیدا کند این احساس خوشایند را هیچ‌گاه زمانی‌که با مانتو و بی حجاب بیرون می‌رفتم نداشتم. همسرم هم در این زمینه کمک کرد، در روزهای اول از من خواست با پوشیدن مانتوی بلندتر و محجبه‌تر حجابم را بیشتر رعایت کنم چون می‌ترسید پس از مدتی خسته شوم و کنار بگذارم اما وقتی مصمم بودن مرا در پوشش برتر دید بسیار خوشحال شد.

آرایش‌کردن‌های تند و زننده برای انسان زیبایی نمی‌آورد
وی تصریح کرد: با ایمان کامل می‌گویم آرایش کردن‌های تند و زننده برای انسان زیبایی نمی‌آورد، زیبایی باید در وجود انسان باشد، ما پزشکان، مهندسان، اساتید دانشگاه و .. محجبه داریم اگر بی‌حجابی تمدن می‌آفریند باید بگویم حیوانات از ما متمدن‌ترهستند. به نظرم برای تغییر سطح فرهنگ جامعه و تغییر نگاه مردم نسبت به بانوان محجبه باید از رسانه‌ها کمک گرفت و از بانوان محجبه تجلیل شود. حجاب مانند صدف مرا همچون مرواریدی در بر گرفته است، دوست دارم به هم سن و سال‌های خودم بگویم این حس را حداقل یکبار تجربه کنید.
علی‌محمدی خاطرنشان کرد: خانواده در تربیت افراد به ویژه دختران و پسران جوان بسیار تأثیرگذارند، حجاب در وهله اول به خانواده باز می‌گردد و جوانان برای رهایی از گزند آسیب‌ها باید به اصل خود برگردندند. جامعه هم باید دید خود نسبت به بانوان چادری را تغییر دهد تغییر نگاه افراد جامعه به ترویج فرهنگ حفظ حجاب و عفاف کمک می‌کند.

هدیه از جانب خداوند
وی افزود: گاهی برای خرید به مغازه دارها مراجعه می‌کنم آنان چون من چادر دارم فکر می‌کنند سطح فرهنگی، اجتماعی، تحصیلی و خانوادگی من پایین است یا به نوعی مرا در مقابل خانمی که بی‌حجاب است و مورد احترام است عقب افتاده خطاب می‌کنند، آیا برای تغییر نگاه فروشندگان و ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه نباید کاری کرد؟ تا کی بانوان محجبه سرزنش و نگاه بد برخی مردم را تحمل کنند؟ زمانی‌که برای همیشه چادری شدم علاوه بر هدیه اطرافیان بزرگترین هدیه من آرامش عمیقی است که از جانب خدا به من رسیده است.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ زهره احمدپور، دانشجوی کارشناسی‌ارشد ادبیات فارسی دانشگاه اراک، را به زحمت راضی به مصاحبه کردم، وی از چادری شدنش به عنوان یک اتفاق غیر‌منتظره یاد کرد و گفت: یکسال است چادری شده‌ام، اصلا قصد چادری شدن هم نداشتم البته خیلی بی‌حجاب هم نبودم، تا اینکه پارسال شب قدر بنا بر حاجتی که داشتم با خدا معامله کردم که در ازای گرفتن حاجت تا آخر عمر چادر سر کنم، پس از این نیت حاجت غیرممکن، ممکن شد و من هم به شکرانه برآورده‌شدن آن حاجت چادری شدم.

با چادر شخصیتم بیشتر تشخّص پیدا کرده است
وی تصریح کرد: از وقتی چادر به سر می‌کنم احساس می‌کنم درون شیشه‌‌ای محفوظ هستم که همیشه داخل این شیشه راه می‌روم و کسی نمی‌تواند گزندی به من رساند. از وقتی چادری شدم سخن افراد بیمار دل کمتر شده است، وقتی مغازه می‌روم فروشنده حجب و حیایی با من دارد و شخصیتی برای من قائل است. دیگر از شوخی‌های زننده که قبلا شاهد آن بودم خبری نیست و احساس می‌کنم با چادر شخصیتم بیشتر تشخص پیدا کرده است.
احمدپور ادامه داد: پوشش برتر باعث شد از جلساتی فیض ببرم که از آنان بی‌بهره بودم، سه جز قرآن را تابستان سال قبل حفظ کردم، یکی از برنامه‌های زندگی‌ام حافظ کل شدن است که به خاطر درسم کمی به تعویق افتاده اما حتما این‌کار را می‌کنم.

بانوان چادری در همه حال آراستگی خود را حفظ کنند
وی تصریح کرد: به نظر من نگاه بد مردم، فروشندگان و .. به بانوان محجبه خود بانوان چادری هستند، پوشیدن لباس‌های کهنه و مندرس زیر چادر به بهانه اینکه چادر روی لباس را می‌پوشاند باعث می‌شود تا دید مردم نسبت به ما تغییر کند، بانوان به ویژه بانوان چادری در همه حال باید آراستگی خود را حفظ کنند، خودم بعد از اینکه چادری شدم لباس‌های بهتر می‌پوشم.
این بانوی تازه‌چادری‌شده اظهار کرد: من وظیفه دارم چادر را تبلیغ کنم، بانوان در نظر داشته باشند وقتی برای خرید به فروشگاهی مراجعه می‌کنند نسبت به خرید کالای مورد‌نیاز اطلاعات کاملی داشته باشند، خوش‌صحبتی، خوش‌رویی و استعمال بوی خوش کمک می‌کند تا بانوان چادری بهتر دیده شوند.

حجاب؛ عامل مصونیت و امنیت/ از کم‌کاری رسانه‌ در تبلیغ تا گلایه از دید منفی جامعه به محجبه‌ها

رسانه در تبلیغ چادر و بانوان محجبه بسیار کم کار است
وی ادامه داد: چرا خانم‌های بد حجاب راحت‌تر در جامعه حرف می‌زنند؟ بحث حیا کاملا درست است اما جایی باید ابراز وجود کرد و حق را گرفت، متاسفانه ما کم‌کاری می‌کنیم. رسانه در تبلیغ چادر و بانوان محجبه بسیار کم کار است، بانوانی که دعوت می‌شوند کاملا مشخص است که به زور، روسری یا شال را در سرشان نگه داشته‌اند و پوشش لباس‌ها بسیار سطح پایین است.

بدحجابی روشنفکری نست
احمدپور افزود: من ۲۳ ساله هستم و بیشتر از ۴ سال است که ازدواج کرده‌ام، دختران جوان هم سن و سال من اگر روشنفکری را در بی‌حجابی می‌دانند اجازه می‌دهم در روشنفکری خود باقی بمانند، بانوان بدحجاب در وهله اول دوست دارند دیده شوند این ناهنجاری باید روان‌کاوی شود تا علت دیده شدن مشخص شود، صدا و سیما با ساخت فیلم‌های تکراری و خسته کننده و از طرف دیگر ماهواره از دلایلی هستند که می‌توان از آنان به عنوان مروجین بدحجابی یاد کرد.
وی ادامه داد: خانواده همسرم فکر نمی‌کردند که چادری شوم، اول این‌طور بیان کردند که بعدها چادری شوم اما در جواب به آنان گفتم حالم با چادر خوب است، بانوان چادری خواهش می‌کنم با تمیزی، آراستگی و رفتار شایسته، چادر و محجبه بودن را تبلیغ کنید، اطلاعات عمومی خود در همه زمینه را ارتقا بخشید تا همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید تا عموم مردم به چشم انسان‌های منزوی به ما نگاه نکنند، تعداد ما خیلی کم است و من از این موضوع ناراحتم.

نگاه مردم به بانوان چادری خیلی بد است
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ راست است که قدیمی‌ها می‌گویند باید دختر را از روی مادر شناخت، مادر همیشه الگوی بی‌مانند دختران بوده و هست، مادری که از روی آگاهی و علم حجاب برتر را برمی‌گزیند قطعاً دخترش هم به این سمت و سو حرکت می‌کند، خانم فاطمه ربیعی به همراه دخترش فرهوده عبدی چنین دختران و مادرانی هستند.
فاطمه ربیعی، ۴۰ ساله و خانه‌دار، نیز در رابطه با انتخاب حجاب برتر گفت: حدود ۱۲ سال پیش به سفر حج مشرف شدم و از همین زمان در کلاس‌های جامعهالقرآن شرکت می‌کردم، خانواده همسر و خودم چادری نیستند شاید اندک‌شمار چادری باشند، پس از تشرف به مکه حجابم را خیلی رعایت می‌کردم اما چادری نبودم، ۴ سال قبل مشکل بسیار بزرگی در زندگی رخ داد هرچه نذر کردم اجابت نشد، شبی در خلوت نذر چادر کردم از فردای آن روز چادر سر کردم و پس از یک هفته مشکل رفع شد.
وی ادامه داد: اقوام می‌گفتند چرا نذر کامل کردم بیشتر اصرار داشتند امتحانی یک ماه چادر بپوشم اگر می‌توانم ادامه دهم اما من تصمیم خود را با قاطعیت گرفته بودم و حاضر نبودم از موضع خود کوتاه بیایم. ۴ سال پیش زمانی‌که تصمیم گرفتم چادری شوم شب عروسی دعوت داشتیم وقتی با حجاب وارد مراسم شدم همه حیرت‌زده به من نگاه می‌کردند.
ربیعی هم مانند بانوان قبل از نگاه غیرمنصفانه مردم به بانوان چادری گلایه‌مند است و می‌گوید: برای رساندن دخترم به کلاس قرآن و زبان رانندگی می‌کنم خیلی وقت‌ها عابران یا راکبان موتورسیکلت یا رانندگان خودرو مرا به تمسخر می‌گیرند اما باز هم می‌گویم من مصمم هستم و با چادر بسیار راحتم. نگاه مردم به بانوان چادری خیلی بد است شاید، چقدر زیباست حلاوت پوشش برتر به کام همه شیرین شود.

مسئولان برای تغییر دید مردم نسبت به بانوان چادری باید وارد میدان شوند
وی ادامه داد: زنانی‌که برای خرید به فروشگاه‌های مرکز شهر مراجعه می‌کنند گمان می‌کنند ما قدرت خرید کالای خوب نداریم، فکر می‌کنند بانوان محجبه از سطح فرهنگ و جایگاه اجتماعی پایینی برخوردارند که این فکر کاملا اشتباه است، مسئولان برای تغییر دید مردم نسبت به بانوان چادری باید وارد میدان شوند و رسانه نقش خود را به درستی ایفا کند. گاهی لازم نیست به ما بگویند ما از نگاه آنان متوجه می‌شویم چه دیدی نسبت به ما دارند.

لذت محجبه بودن
ربیعی تصریح کرد: توصیه من به بانوان بی‌حجاب ودختران جوان بی‌حجاب این است لذتی که در حجاب وجود دارد در هیچ چیز دیگری نمی‌توان تجربه کرد. شیرینی باحجاب بودن آنقدر زیادست اگر تجربه‌اش کنید هیچ‌گاه کنارش نخواهید گذارد، برای خودم در روزهای اول که در جمع‌های فامیلی حاضر می‌شدم سخت بود اما پس از ۴ سال برای همه جا افتاده است. وقتی پس از مهمانی به خانه مراجعه می‌کنم بدون ارتکاب هیچ گناهی بسیار احساس رضایت‌مندی دارم.
وی گفت: سعی می‌کنم تاجایی که برایم امکان دارد دختران نوجوان بی‌حجاب را با جامعهالقرآن آشنا کنم تاکنون چندین را به این مرکز قرآنی دعوت کردم اما متأسفانه پس از گذشت ۴ جلسه دیگر مراجعه نمی‌کنند، من با اراده آهنین باز هم نوجوانان را در این مسیر هدایت می‌کنم تا شاید باشند افرادی که در مسیر درست قدم بردارند.

فرزند؛ ادامه‌دهنده راه مادر
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ فرهوده عبدی، ۱۴ ساله فرزند فاطمه ربیعی هم گفت: وقتی مادرم چادری شد من اصلا حجاب نداشتم، اما از بودن در کنار مادری محجبه و چادری احساس امنیت بیشتر از قبل می‌کردم، یکبار مادرم بیرون از منزل به من گفت این دوره و زمانه نمی‌شود دختر را از روی مادرش شناخت این حرف خیلی برای من تلنگری بود، نذر کردم یک ماه چادر بپوشم اگر شیرین بود ادامه می‌دهم اگر هم نبود که هیچ.
وی ادامه داد: خانواده پدری من اصلا حجاب ندارند و این موضوع مرا اذیت می‌کرد، وقتی با چادر وارد اولین مهمانی شدم همه بهت‌زده فقط مرا نگاه می‌کردند و پسران فامیل حرف‌های مختلف می‌گفتند، به من می‌گفتند عقب‌افتاده شدم، روزهای اول خواستم چادر را رها کنم اما وقتی مصمم بودن مادرم را دیدم رغبتم برای نگه داشتن چادر بیشتر شد.
فرهوده ادامه داد: داستان ورود به محافل فامیلی گذشت وقتی وارد کلاس زبان می‌شدم یا باشگاه می‌رفتم خیلی برای من بدتر بود نگاه تحقیر‌آمیز دختران آزارم می‌داد، گویی من واقعا فرهنگ پایینی دارم که چادر می‌پوشم، نگاه دوستان همکلاسی به قدری بد بود که می‌خواستم کلاس‌ها را رها کنم. کلاس قرآن را کم و بیش می‌رفتم اما از فردای همان روز قرآن خواندم و آرامش گرفتم تصمیم به شرکت در دوره‌‌های حفظ قرآن گرفتم. ازاین به بعد هر فردی مرا اذیت می‌کرد با آیه‌ای از قرآن پاسخگویش بودم.

گلایه از نگاه جامعه به بانوان محجبه
دختر نوجوان اظهار کرد: امروز اگر اگر چادر روی سرم نباشد احساس می‌کنم برهنه‌ام. هر جا بروم چادرم را کنار نخواهم گذاشت، متأسفانه دید جامعه به خانم‌های چادری خوب نیست، اوایل گاهی وسوسه می‌شدم چادرم را کنار بگذارم اما وقتی خیالم راحت است از دید نامحرم در امان مانده‌ام وسوسه شیطان را از من دور می‌کند.
فرهوده با چنان شعفی از حفظ قرآنش حرف زد که اشک در چشمش حلقه بست و گفت: من الان حافظ ۷ جزء قرآن هستم، درست است که حفظ من ۴ ساله است اما دوست دارم زودتر حافظ کل شوم راستش می‌ترسم عمرم اینقدر نباشد که حافظ شوم. دوست دارم تا آخرین لحظه عمرم چادر سرم باشد، با چادر هم می‌توان به‌روز بود. لباس تنگ و شلوار کوتاه پوشیدن به انسان شخصیت نمی‌دهد، دختران جوان فکر می‌کنند چادر زیبایی و به قول خوشان کلاسشان را کم می‌کند اما در واقع این‌طور نیست.

انصراف از حضور در مسابقات ورزشی آسیایی بخاطر حفظ حجاب
عبدی ادامه داد: هرچیز که مانع نگه داشتن حجابم شود را کنار می‌گذارم، تحصیلم را تاجایی ادامه می‌دهم که به چادرم لطمه نزند، اگر روزی قرار باشد بین چادر و تحصیلم یکی را انتخاب کنم قطعا چادر را انتخاب می‌کنم، من رشته ورزشی کینک بوکس را دنبال می‌کردم تا مرحله آسیایی هم پیش رفتم اما چون در مکان برگزاری مسابقات آقایان هم حضور داشتند با اینکه از نظر پوشش سر مشکلی وجود نداشت چون باید چادرم را کنار می گذاشتم از حضور در این مسابقات انصراف دادم.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ دغدغه دیده نشدن و برخورد ناشایست مردم با بانوان چادری مشکل اصلی برخی از بانوان است، آیا وقت آن نرسیده است که برای تغییر نگاه عموم و ارتقای سطح فرهنگ عمومی کاری کنیم، آیا وقت آن نرسیده است که صدا و سیما و مطبوعات گام‌های بهتری برای افزایش آمار بانوان چادری بردارند، چرا به جای اینکه شاهد افزایش بانوان محجبه باشیم روز به روز بر تعداد بانوان بی‌‌حجاب افزوده می‌شود، کاش دستگاه‌های متولی فکری اساسی برای این مشکل کنند و تنها به برخورد قهری اکتفا نکنند.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد