تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردین 1400 - 16:41
کد خبر : 103984

اجرای ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه برق در همدان/ پتروشیمی نهاوند در حال نهایی شدن است

اجرای ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه برق در همدان/ پتروشیمی نهاوند در حال نهایی شدن است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در شورای اداری استان همدان، ضمن قدردانی از تلاش مسوولان استان طی سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته دو موضوع مهم را دنبال کردیم یکی حمایت از تولید و جهش تولید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در شورای اداری استان همدان، ضمن قدردانی از تلاش مسوولان استان طی سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته دو موضوع مهم را دنبال کردیم یکی حمایت از تولید و جهش تولید و دیگری پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بود که خوشبختانه توفیقات قابل توجهی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه معمولا رسم بر این شده عده‌ای تنگناها، محدودیت‌ها و موانع را بیان کنند و کمتر به اقدامات مهم و بزرگ نظام جمهوری اسلامی می‌پردازند گفت: در سالی که به نام «جهش تولید» نامگذاری شد ما در استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه داشتیم که ۸ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی انجام شد.

استاندار همدان با بیان اینکه قدردان زحمات مسوولان نسبت به روند کار به ویژه در بخش خصوصی هستیم و این ادامه خواهد یافت افزود: در حوزه پیشگیری و مقابله کرونا بر اساس آمار و شاخص‌های که هفتگی اعلام می‌شود از استان‌های موفق کشور بودیم و این حاکی از برنامه‌ریزی خوب ستاد مقابله با کرونا و همراهی و فرهنگ بالای مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیروهای نظامی در اجرای طرح‌ها بیش از ۲۰۰ روز در آماده‌باش کامل بود که قابل تقدیر است گفت: در راس همه تلاش‌های قدردان زحمات کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی هستیم که فداکارانه و ایثارگرانه در راستای کمک به مردم و پیشگیری و درمان فعالیت داشتند.

شاهرخی با بیان اینکه اداره امور استان بر مبنای برنامه و برنامه محوری و اصول شاخص‌هاست که در سال جدید نیز بر همین منوال کار را دنبال خواهیم کرد افزود:‌ در سال ۱۴۰۰ توجه ما به مقوله تولید با توجه به سیاست‌های اصولی مقام معظم رهبری و توجه دولت خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از کارهای جدی که با قدرت دنبال خواهیم کرد و برای آن برنامه داریم، برنامه راهبردی استان است که برای سه سال تنظیم شده و در سال پایانی با قدرت پیگیری خواهد شد و حتما نیز به دنبال تحقق شعار سال هستیم.

استاندار همدان با بیان اینکه همچنان خطر ویروس کرونا به قوت خود باقی است و این ویروس نه تنها از بین نرفته بلکه جهش پیدا کرده و امروز متاسفانه شاهد گسترش کرونای انگلیسی هستیم که شدت واگیری و درگیری آن بسیار بالاتر است گفت: متاسفانه خیز چهارم کرونا در کشور آغاز شده و بیش از ۲۰ استان را در برگرفته و این نشاندهنده این است که ویروس همچنان است و باید خود را روز به روز تجهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه دو شهرستان تویسرکان و نهاوند در وضعیت قرمز است و شهرستان دیگری را نارنجی داریم و شرایط در بقیه شهرستان‌ها هم وضعیت خوبی ندارد افزود: در بازدیدی که دیروز داشتم واقعا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حداقل خود طی ماه‌های گذشته رسیده که امروز جلسه‌ای در این زمینه داشتیم و تمهیداتی‌ را می‌اندیشیم که با همراهی مردم از این شرایط هم عبور کنیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این ویروس کنترل نشود و گسترش داشته باشد یکی از برنامه‌های جدی ما در سال ۱۴۰۰ توجه به این موضوع است که امیدوارم دست‌اندرکاران با همراهی مردم بتوانند موفق عمل کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته به طور جدی برنامه‌ریزی انتخابات را داشتم و امسال با آمادگی کامل ورود داریم افزود:‌ ۲۸ خردادماه در سراسر کشور چهار انتخابات را داریم که در استان همدان سه انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس برگزار می‌شوند.

مدیران تورهای خبری برگزار کنند

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان مهیای برگزاری یک انتخابات سالم، قانونمند، رقابتی و مشارکت حداکثری مردم است گفت:‌ ما با خدای خود عهد کرده‌ایم که بدون توجه به گرایش‌ها و تعلقات شخصی انتخابات را به بهترین وجه برگزار کنیم و آنچه که شایسته مردم است را اقدام کنیم.

وی بیان کرد: یکی از نکات کلیدی که در جمهوری اسلامی مورد توجه است و موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود مشارکت مردم است و بنابراین یکی از وظایف اصلی ما برگزاری انتخابات سالم در چارچوب قانون است که این نیز موجب می‌شود مردم اطمینان یابند و مشارکت جدی داشته باشند.

شاهرخی با اشاره به  همه نهادهایی که در راستای برگزاری انتخابات نقش دارند کمک کنند تا انتخابات به خوبی سال‌های گذشته برگزار شود ادامه داد: ادامه فعالیت‌ها و اقدامات ما در راستای توجه به معیشت مردم، ایجاد شغل و رفع موانع تولید است که تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در همه شهرستان‌های استان اقدامات خوبی در حال اجراست که توصیه می‌کنم مدیران تورهای خبری را برگزار کنند و این کارهای صورت گرفته را برای مردم تشریح دهند افزود: این موضوع بی‌سابقه است که هر دو سال یک بار یک سد در استان ایجاد شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه به خصوص طی هشت سال گذشته در حوزه راه آهن اقدامات خوبی صورت گرفته و در همه ادوار کار شده و انصاف حکم می‌کند به اقدامات مدیران اشاره کرد گفت: در این چهار سالی که در استان همدان بودم، افرادی شبانه‌روزی تلاش کردند که اگر در حوزه آب و فاضلاب نام آقای ستوده و وزارت نیرو را ببرم باید به تلاش‌های آقای حسینی هم اشاره کنم.

وی با تاکید به اینکه وزارت نیرو و وزارت راه در استان اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند افزود: فاضلاب همدان تهدیدی بود که جمع شد و تصفیه صورت گرفت که در پی آن اقدامات خوبی را شاهد بودیم.

توجه به احیا و راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل

شاهرخی با بیان اینکه امروز به چهارمین پتروشیمی در استان اشاره می‌کنیم که به واسطه این اقدامات بود پتروشیمی هگمتانه را بعد از ۱۸ سال انجام دادیم و بعد پتروشیمی سینا و امروز هم نهاوند هم در حال نهایی شدن است گفت: کار در حوزه بهداشت و درمان قابل مقایسه با سالهای پیش نیست و هزاران ساعت کار و پیگیری و تلاش شده و این پروژه‌ها استقرار پیدا کرده که می‌توان به اضافه شدن ۲ هزار تخت در دولت تدبیر و امید اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم و دستمان نلرزد و زبانمان لکنت نگیرد باید از اقداماتی که توسط دولت با همراهی نمایندگان انجام شده بگوییم افزود: خوشبختانه مجمع نمایندگان استان خوب عمل کرده‌اند و برخی ردیف‌ها با اقدامات خوب آنها به صورت قابل توجهی افزایش یافته و برخی از پروژه‌ها نیز به لایحه اضافه کرده‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان به مانند یک کارگاه بزرگ شده و کارهای مهمی در آن در حال انجام است گفت: در حوزه برق اقدامات خوبی صورت گرفته و یکی از ملزومات توسعه صنعت این است که صدور جواز تاسیس را به کمتر از یک روز رساندیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های فراوانی انجام شده و کار در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد با یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار  مورد توجه است افزود: ایجاد منطقه مبتنی بر فناوری‌های برتر از دیگر اقدامات است.

شاهرخی تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی در اقصی نقاط استان ایجاد شده که برای تامین آب از وزارت نیرو و تصفیه فاضلاب استفاده کردیم و برای تامین برق یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال اجرا داریم.

کلنگ‌زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی

وی به پست‌های برق همدان، فامنین و اسدآباد اشاره کرد و افزود: اخیرا نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کلنگ‌زنی شده و خود به تنهایی ۵ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری است.

استاندار همدان با اهمیت به حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه تولید گفت: حمایت از واحدهای در حال تولیدی باید مورد توجه جدی باشد و باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها را بالا ببریم.

وی احیا و راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را مهم عنوان کرد و افزود: واحدهایی که‌ امکان برگشت دارند تعیین تکلیف شوند و بانک ها باید برای اعطای تسهیلات همراهی کنند و به سرعت زمینه واگذاری واحدهای در تملک را به بخش خصوصی انجام دهند.

شاهرخی با بیان اینکه طرح جامع همدان نهایی شده و در این طرح افق بسیار خوبی برای استان دیده شده که هفته‌های آینده نهایی می‌شود افزود: سپاه پاسداران همکاری خوبی در امر سازندگی استان داشته که قدردان زحمات هستیم.

وی در پایان به مدیران تاکید کرد: اشتراک نشریات در سال جاری مورد توجه باشد و به صورت مطلوب از آن استفاده شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد