تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 فروردین 1400 - 10:57
کد خبر : 103467

روز طبیعت، سلامتی را به جانمان گره بزنیم

روز طبیعت، سلامتی را به جانمان گره بزنیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، هر ساله ۱۳ فروردین یا همان روز ۱۳ بدر که یکی از آیین های نوروزی ایرانیان است، مردم برای آشتی با طبیعت و لذت بردن از تازگی، طراوت و زیبایی بی حد و حصر بهار، به دامن طبیعت می

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، هر ساله ۱۳ فروردین یا همان روز ۱۳ بدر که یکی از آیین های نوروزی ایرانیان است، مردم برای آشتی با طبیعت و لذت بردن از تازگی، طراوت و زیبایی بی حد و حصر بهار، به دامن طبیعت می رفتند و ساعت های خوشی را کنار خانواده و دوستان سپری می کردند.

اما سال گذشته و امسال، ویروسی تمام قاعده زندگی جهانیان و ایرانیان را به هم ریخته و انسان ها را وادار به تن دادن به دستورالعمل های اجباری برای حفظ سلامتی داده است.

ویروس کرونا که به گفته پزشکان و مسئولان وزارت بهداشت در محیط های بسته و با جمعیت زیاد، به آسانی از طریق هوا منتقل می شود و به دشواری از بین می رود، امسال نیز ایرانیان را وادار به خانه نشینی می کند تا مبادا لذت بردن از روز طبیعت به حسرت از دست دادن عزیزی ختم شود.

از همین رو در استان تهران نیز حمید رضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران و رئیس کمیته تامین ستاد کرونای این استان طی دستورالعملی به تمامی بخش های مختلف اجرایی اعلام کرد که بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کشور، هر نوع دورهمی و تجمع در روز طبیعت در بوستان ها و فضای سبز استان ممنوع است.

به دنبال ابلاغ این دستورالعمل، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران نیز خبر داد که‌ تمامی ۲ هزار و ۲۸۹ بوستان های شهری و جنگلی پایتخت در روز طبیعت تعطیل است.

وی این را هم اضافه کرد که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا فقط در روز ۱۳ فروردین تمامی بوستان های شهر تهران تعطیل و این بخشنامه به شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران ارسال شده است.

در کنار این تدابیر، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به مصوبه ستادملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی بوستان های پایتخت در روز طبیعت اعلام کرد: توقف و پارک خودروها در اطراف بوستان های شهر هم در این روز ممنوع است.

سردار رحیمی توضیح داد: مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی بوستان های پایتخت ابلاغ شد که در تلاشیم با همکاری شهرداری تهران ورودی تمامی بوستان های پایتخت در روز ۱۳ فروردین مسدود شود.

وی افزود: پلیس از سحرگاه سیزدهم فروردین در بوستان‌ها حضور دارد و ورود به بوستان‌ها و پارک‌ها ممنوع است.

رحیمی تاکید کرد: در روز طبیعت با توجه به نارنجی بودن شهر تهران خودروهای مختلف که به بوستان‌ها و پارک‌ها مراجعه کنند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

۱۳ فروردین‌ تردد خودروها از مقابل خانه ممنوع شد 

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور ناجا نیز اعلام کرده است که تردد خودروها از ساعت پنج بامداد تا ۲۴ روز سیزدهم فروردین ماه در سراسر کشور از مقابل خانه برای شهروندان ممنوع خواهد بود.  

حسینی ادامه داد: رانندگانی که نسبت به اجرای این طرح ضربتی بی‌توجه باشند ۵۰۰ هزار تومان اعمال قانون می‌شوند و خودروی آنان نیز به پارکینگ منتقل و یک ماه توقیف می شود.

روز طبیعت امسال در خانه بمانیم

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز مانند دیگر مسئولان با تاکید بر اعلام ممنوعیت تجمع و دورهمی در طبیعت از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به احترام و به پاس قدردانی از زحمات کادر درمان و حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایمان روز طبیعت ۱۴۰۰ را در خانه بمانیم.

وی اضافه کرد: روز طبیعت از آیین و سنت‌هایی به شمار می‌رود که از گذشته‌های دور برای ما به یادگار مانده و در واقع تداعی‌کننده رویش و سرسبزی بهار و تعامل انسان با طبیعت است.

انصاری خاطر نشان کرد: هرچه برنامه‌های هدفمند با هدف فرهنگ‌سازی و جلوگیری از تخریب طبیعت در این روز تهیه شود و در دستور کار همه آحاد مردم قرار بگیرد، به همان نسبت می‌توان از آسیب‌هایی که حتی در طول سال متوجه طبیعت است جلوگیری کرد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار داشت: شاید بتوان گفت که مراسم روز طبیعت در گذشته از عمق و معنای بیشتری برخوردار بود چرا که در گذشته مردم با طبیعت انس و الفت بیشتری داشتند اما در حال ‌حاضر فاصله زیادی میان انسان‌ شهرنشین و طبیعت وجود دارد و زندگی ماشینی انسان‌ها باعث شده که آلودگی و تخریب‌ها از جانب انسان بیشتر متوجه طبیعت شود.

امسال نیز باید در خانه ماند تا فردا حسرت از دست دادن عزیزان را به علت ابتلا به شیوع کرونا، یا عذاب وجدان انتقال ویروس به چندین نفر از همنوعان را نداشت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد