تاریخ انتشار : دوشنبه 9 فروردین 1400 - 13:47
کد خبر : 102816

وزیر صمت به معضل کمبود سیمان در استان هرمزگان رسیدگى کند

وزیر صمت به معضل کمبود سیمان در استان هرمزگان رسیدگى کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نامه اى خطاب به رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کمبود سیمان در استان نوشت: از حضرتعالی و دولت منتخب خواهانیم طی اقدامی عاجل و قاطع

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نامه اى خطاب به رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کمبود سیمان در استان نوشت: از حضرتعالی و دولت منتخب خواهانیم طی اقدامی عاجل و قاطع در صدد رفع و رجوع این معضل و معضلات اقتصادی برآیند.

در این نامه آمده است:
به استحضار مى رساند حسب تکلیف و دل مشغولی در روز‌های آخر دولت تدبیر و امید نکاتی چند را عرض می‌کنیم. در خصوص وجود اخلال و تلاطم در بازار سیمان استان هرمزگان با توجه به وضعیت ویژه آب و هوایی استان و سیر افزایشی ساخت و ساز‌های شخصی و پروژه‌های عمرانی پیمانکاری و… در فصول سرد سال لاجرم پیرو این امر افزایش تقاضا این محصول را به همراه داشته است.

پوشیده نیست که عقب ماندگی عرضه نسبت به تقاضای مردم استان موجبات مسکوت ماندن بسیاری از کارخانجات و کارگاه‌های مصالح ساختمانی مرتبط با سیمان، پروژه‌های عمرانی و بسیاری از سازه‌های شخصی مردم همچنین موجب چند نرخه شدن قیمت محصولات، ورود دلالان، ایجاد بازار سیاه و احتکار را فراهم کرده است که به خودی خود سبب بیکاری و فشار به عده کثیری از مردم که از این راه امرار معاش و ارتزاق می‌کردند شده است.

نیاز سیمان استان در این ایام ۸ الی ۹ هزار تن در روز می‌باشد که ۵ الی ۶هزار تن آن توسط کارخانجات تولید سیمان خود استان تولید مى شود و با کمبود ۲ الی ۳ هزار تن در روز مواجه هستیم که سابقاً توسط استان‌های همجوار تامین می‌شد. لکن امسال این مهم تا بدین موقع بدلیل صادرات بی‌رویه، نبود سیستم نظارتی دقیق و سوء مدیریت و عدم اهتمام ملاکین کارخانجات سیمان به بازار داخل به دلیل سود بیشتر مرتفع نشده است. صادرات بدون توجه به نیاز داخل و کمبود‌های داخلی این مشکل را ایجاد نموده است.

جناب وزیر مشهود است بی تدبیری دولت تدبیر و امید در رونق اقتصادی، توسعه اشتغال و سرمایه گذاری و تولید کار و مسکن متناسب با شأن مردم نبوده، و با وعده‌های واهی نیز حل نمی‌شود. کمبود سیمان که روی قاطبه مردم تأثیر گذاشته است راه حل آن نه رفع تحریم هاست و نه ربطی به برجام و… دارد این مهم نمونه بارزی است که نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات کشور علاج داخلی دارد می‌بایست خدمتتان عارض شویم آن ماشین اقتصادی که رو بجلو راه افتاده بود و سرعتش کم بود عقب گرد کرده و سرعتش هم زیاد است. بیم آن داریم که در این روز‌های پایانی هم نتوانید ترمزش را بکشید.

یادآور می‌شویم در خصوص کمبود سیمان استان سابقاً این موضوع توسط مسئولین استانی به سمع حضرات رسانیده شد لکن شاهد تغییر و اقدام محسوسی نبودیم لذا از حضرتعالی و تابعه دولت منتخب خواهانیم طی اقدامی عاجل و قاطع در صدد رفع و رجوع این معضل و معضلات اقتصادی برآیند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد