تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 8:13
کد خبر : 102254

نگاهی به مهمترین رخدادهای هرمزگان در اولین هفته ۱۴۰۰

نگاهی به مهمترین رخدادهای هرمزگان در اولین هفته ۱۴۰۰

سیاسی استاندار هرمزگان گفت: تا پایان مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای در استان، ثبت نام ۸۹۹ نفر نهایی شد که از این شمار، ۳۴درصد به صورت الکترونیکی نام نویسی کردند.  فریدون همتی هفته گذشته با اعلام این خبر افزود: ۶۶نفر از طریق تلفن همراه، ۱۰۰نفر از طریق رایانه شخصی و ۱۴۲نفر

سیاسی

استاندار هرمزگان گفت: تا پایان مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای در استان، ثبت نام ۸۹۹ نفر نهایی شد که از این شمار، ۳۴درصد به صورت الکترونیکی نام نویسی کردند.

 فریدون همتی هفته گذشته با اعلام این خبر افزود: ۶۶نفر از طریق تلفن همراه، ۱۰۰نفر از طریق رایانه شخصی و ۱۴۲نفر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ۶۶درصد (۵۹۱نفر) از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری ها ثبت نام کردند، ۸۷ درصد ثبت‌نام کنندگان (۷۸۳نفر) در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در هرمزگان، مرد و ۱۳درصد (۱۱۶نفر) زن هستند.

اقتصادی

رییس جمهوری آزمایشگاه مرجع نفت قشم را با ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی روز پنجشنبه گذشته از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

توان بررسی مواد اولیه نفت خام، نفت، گاز و همه محصولات نفتی، مشتقات نفت و گاز و مواد تولیدی در پالایشگاه و پتروشیمی از جمله ویژگی‌های این مرکز است که با تجهیزات مدرن و تخصصی امکان نمونه برداری و انجام همه آزمایش‌های مرتبط با این حوزه را داراست.

استاندار هرمزگان گفت: ۱۴ طرح زیربنایی، عمرانی، تولیدی و اقامتی با بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پنجشنبه گذشته به دستور رییس جمهوری در جزیره های قشم و کیش افتتاح شد.

فریدون همتی در آیین افتتاح ۱۲ طرح منطقه آزاد قشم افزود: این طرح‌ها تحرک خوبی در جزیره ها و مناطق آزاد این استان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در نیمه اول امسال نیز چندین طرح عمرانی در استان هرمزگان از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود و در اختیار مردم خونگرم جنوب کشور قرار می‌گیرد.

همتی خاطرنشان کرد: با توجه به نام گذاری سال ۱۴۰۰به عنوان سال “تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌ زدایی‌ها” و در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحقق این شعار در اولویت همه برنامه‌ریزی‌های استان استان در سال جدید قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: این شرکت سال گذشته رکوردهای پی در پی تولید فولاد را ثبت کرد و از شهریور تا بهمن ماه پنج رکوردشکنی متوالی داشت.

فرزاد ارزانی دوشنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد: این شرکت در آخرین رکورد تولید ماهیانه در بهمن ماه،  به تولید ۱۴۲هزار و ۲۷۳ تن تختال دست پیدا کرد.

وی یادآور شد: در ۲۹ اسفند ماه رکورد روزانه تولید تختال به میزان شش هزار و ۴۴۱ تن در واحد فولادسازی به ثبت رسید که این دستاورد سومین رکورد روزانه فولادسازی در طول سال گذشته بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: تعداد سایت‌های نمک زدایی استان در ابتدای دولت یازدهم ۲۴ مورد با ظرفیت ۹۱ هزار مترمکعب در شبانه روز بود که پایان دولت دوازدهم این تعداد به ۹۶ سایت با ظرفیت ۵۶۹ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش یافته است.

امین قصمی روز پنجشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در شرایط فعلی از مجموع ۸۵ سایت فعال نمک زدایی در کشور، تعداد ۴۸ سایت فعال با ظرفیت ۲۷۵ هزار مترمکعب در شبانه روز در هرمزگان درحال بهره‌برداری و ساخت داریم که رشد ۱۰ برابری در حوزه شیرین سازی را در این دولت نشان می‌دهد.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ملخ های صحرایی با نرم افزارهای جدید دراین استان ردیابی و شناسایی می شوند.

 سید عبدالرضا اشرف منصوری روز سه شنبه گذشته در توضیح این مطلب افزود: با توجه به اینکه مناطق کشاورزی این استان که در معرض خطر ملخ های صحرایی هستند خود را برای مقابله با این حشرات آماده کرده که در حال حاضر بهترین وسیله ردیایی بهره گیری از ابزارهای نوین است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی هرمزگان درایام نوروز ۱۴۰۰ دایر هستند

سهراب بناوند یکشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: تمامی موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان هرمزگان در مناطق زرد دایر هستند و تنها قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز به علت مرمت تعطیل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: ۱۱میلیارد و۵۸۰ ریال شامل کمک هزینه خسارت های ناشی از کرونا و همچنین عیدی به ۳۸۶نفر ازاصحاب فرهنگ و هنر دارای هنر کارت استان پرداخت شد.

رضا کمالی زرکانی روز شنبه گذشته با تبریک سال نو به هنرمندان و جامعه فرهنگ هنر استان به رسانه ها اعلام کرد: در سه ماهه سوم سال ۹۹ در مجموع مبلغ ۱۱ میلیاردو ۵۸۰ میلیون ریال درقالب کمک هزینه کرونا به هنرمندان کمک بلاعوض شده و ۱۷۲ نفر از هنرمندان بیمه تامین اجتماعی و۱۹۰ نفر از هنرمندان نیز بیمه تکمیلی درمان درسال ۹۹ شده اند.

سید مرتضی موسوی مدیرعامل اتحادیه مرغداران هرمزگان هفته گذشته گفت: مشکل نهاده های دامی توسط پیشتبانی امور دام استان مرتفع شد و برای همین نیز در این برهه با مشکل تامین مرغ برای مصرف کننده روبه‌رو نیستیم.

اجتماعی

معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با وجود تاکید فراوان بر سفر نکردن به این استان بدلیل کرونا، در نوروز امسال نسبت به پارسال روند افزایشی مسافر نشان می دهد.

علی رئوفی روز پنجشنبه گذشته در گفت وگوبا ایرنا افزود: بطور مرتب ورودی های استان تحت کنترل بوده واز مسافران ورودی تست کرونا گرفته می شود و در اکثر این تست منفی نشان می دهد ولی خطر کرونا بویژه از نوع انگلیسی باید جدی گرفته شود.

روند ابتلا به کرونای جهش یافته در هرمزگان افزایشی است و هفته گذشته شمار مبتلایان به این نوع کرونا در استان به ۴۸۱ نفر رسید.

آیین تحویل سال نو با حضور دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع سربازان و پاسداران دریا دل در جزیره تنب بزرگ برگزار شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در این آیین که روز شنبه گذشته همزمان با زمان تحویل سال برگزار شد، با تبریک سال جدید به رزمندگان مستقر در جزایر خلیج نیلگون فارس بویژه جزیره تنب بزرگ اظهار کرد: رزمندگان دلیر و شجاع نیروی دریایی سپاه اعم از سرباز و پاسدار افتخار دارند به خاطر حفاظت از کیان مقدس جمهوری اسلامی و حفظ امنیت پایدار مرزهای آبی در شرایط سخت، حتی در لحظه تحویل سال، که هرفرد تلاش می کند نزد خانواده اش باشد، به دور از خانواده در این جزایر و مرزهای آبی تلاش خداپسندانه و جهادی

رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: سال گذشته افزون بر پنج هزار و ۸۰۰ مجازات جایگزین حبس در سال گذشته در این استان صادر شد.

علی صالحی عصرشنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد:این مجازات‌های جایگزین حبس صادر شامل جزای نقدی و ارایه خدمات عمومی رایگان بود

در آستانه سال نو با حضور قهرمانی دادستان بندرعباس و جمعی از قضات دادسرا در زندان این شهرستان زمینه آزادی ۳۴ نفر از زندانیان فراهم شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در جریان این بازدید مسائل و درخواست‌های قضایی مددجویان را بررسی و در خصوص هر مورد دستورات لازم صادر کرد.

فرمانده انتظامی استان گفت: کشف کالای قاچاق در سال گذشته ۸۵ درصد افزایش یافت و به ۱۱هزارو ۳۲۰میلیارد ریال رسید.

سردار “غلامرضا جعفری ” روز یکشنبه گذشته اعلام کرد: پلیس استان هرمزگان درسال ۱۳۹۹، بااشراف کامل اطلاعاتی بر جاده ها  و اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده ، ۵ هزار و ۱۷۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۷۲ فروند شناور حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

رئیس پلیس پیشگیری استان از ممنوعیت جابه جایی اثاثیه منزل در ایام نوروز خبر داد و گفت: اسباب کشی منزل در ایام تعطیلات نوروز بدون دریافت مجوز از پلیس محل ممنوع است و افراد برای اسباب کشی تا ۱۵فروردین ، باید از کلانتری محل مجوز لازم را دریافت کنند.

سرهنگ علی اکبر خرمی افزود : این تصمیم به منظور پیشگیری از سرقت وسایل و لوازم منازل توسط سارقان اجرایی شده است.

هفته گذشته پس از ۱۵ ساعت تلاش مداوم، دو صیاد قشمی که در ۲۵ مایلی جنوب قشم مفقود شده بودند، توسط نیروهای جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیدا شدند.

فرهنگی

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به برکات میزبانی استان هرمزگان از ۱۰ دوره کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در سنوات گذشته، گفت: به زودی بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستداران امام سجاد(ع) ثبت و نام‌گذاری می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده برگزاری ۱۰ دوره مستمر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در بندرعباس را نشانگر این ارادت ویژه مردم به امام سجاد(ع) دانست و اظهارداشت: همچنین دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام استان هرمزگان ثبت خواهد شد.

دبیر هشتمین جشن عکس هرمزگان گفت: از تعداد ۶۱ عکاس شرکت کننده در این جشن عکس‌های ۱۸ راه‌یافته به هشتمین جشن عکس استان انتخاب شدند.

حسام الدین انصاریان هفته گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: این جشن عکس با سه موضوع کرونا، آزاد و بخش جوان برگزار شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت:سیاست کانون توسعه و گستردش کتابخانه‌های سیار در سطح روستاها و مناطق مختلف شهری این استان است.

پروین پشتکوهی روز سه شنبه گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ازمصادیق توسعه عدالت اجتماعی و آموزشی می‌توان به کتابخانه‌های سیار کانون اشاره کرد که در آن یک مربی با یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی به روستاها و مناطق کم برخوردار حاشیه شهرها مراجعه و فعالیت‌های متنوعی را به مخاطبان کودک و نوجوان خود ارائه می‌دهد.

موزه جامع هرمز شناسی جزیره هرمز با افزون بر ۱۰۰ شی تاریخی و پنج بخش فعالیت خود را از هفته گذشته آغاز کرد.

مدیر موزه جامع هرمز شناسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش نیازهای ایجاد این موزه از آذر سال گذشته با همراهی مدیرکل میراث فرهنگیُ گردشگری و صنایع دستی و جمع‌آوری آثار آغاز شد.

سهراب قلندری با بیان اینکه این موزه دارای بخش های مختلفی است، گفت: افزون بر ۱۰۵ شی تاریخی مکشوفه متعلق به جزیره هرمز از زمان صفویه تا قاجاریه به همراه نقشه‌های تاریخی خلیج فارس در بخش تاریخی نگهداری می‌شود.

ورزشی

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نونهالان هرمزگان هفته گذشته پس از انجام ۲۷ بازی، با قهرمانی تیم آبفا بندرعباس پایان یافت.

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نونهالان استان در ۲ گروه چهار تیمی به صورت زفت و برگشت برگزار شد که در بازی پایانی تیم‌های آبفا بندرعباس و فولاد هرمزگان به نتیجه مساوی ۲ بر ۲ دست یافتند.

پرونده رقابت‌های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های هرمزگان پس از ۱۹ بازی با قهرمانی تیم ستاره سرخ بستانو به پایان رسید.

در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های هرمزگان که با حضور هفت تیم در ۲ گروه شرق وغرب برگزار شد، تیم‌ها بازی‌های خود را به صورت رفت و برگشت برگزار کردند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد