تاریخ انتشار : دوشنبه 2 فروردین 1400 - 8:29
کد خبر : 101150

فرماندار گناباد: اولویت نخست همگان باید رفع موانع تولید باشد

فرماندار گناباد: اولویت نخست همگان باید رفع موانع تولید باشد

حامد قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نامگذاری امسال به نام “سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها” از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: لازمه توسعه و رونق اقتصادی کشور توجه به بخش تولید است و این مساله در راستای شعار ساختاری نظام جمهوری اسلامی ایران که همان “استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی” است قرار دارد. وی ادامه داد: مقام

حامد قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نامگذاری امسال به نام “سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها” از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: لازمه توسعه و رونق اقتصادی کشور توجه به بخش تولید است و این مساله در راستای شعار ساختاری نظام جمهوری اسلامی ایران که همان “استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی” است قرار دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در استمرار نامگذاری سالهای  گذشته به مقوله های اقتصادی و ۲ سال گذشته به عناوین “رونق تولید و جهش تولید” سال ۱۴۰۰ را به عنوان “تولید؛پشتیبانی‌ها ، مانع زدایی‌ها” نامگذاری کردند و خواستار هم افزایی بخشهای مختلف برای رفع تنگناهای این بخش و نقش آفرینی بیشتر آن در مسیر توسعه و رونق اقتصادی شدند.

فرماندار گناباد گفت: باید با کاهش بوروکراسی های اداری و غیر ارادی و با حمایتهای مردمی و دولتی برای رونق هدفمند تولید برنامه منسجم داشت.

قربانی افزود: یکی از دلایل مهم محقق نشدن اهداف جهش تولید در سال ۱۳۹۹ یک سری بوروکراسی های اداری در مسیر تولید بود که باید با هم  افزایی و تعامل بیش از پیش قوای مجریه، مقننه و قضاییه و شناسایی موانع تولید و رفع آنها بستر این مهم در سال جاری محقق شود.

وی جلوگیری از رقابت ناسالم تولیدات و کالاهای خارجی با کالاهای تولید داخل و مبارزه قاطع با معضل قاچاق کالا را از اقدامات مهم برای حمایت از تولید کنندگان دانست.

فرماندار گناباد گفت: توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حمایت از بخش تولید مهمترین رویکرد مسوولان شهرستان گناباد طی سال جاری است و در راستای رویکردهای دولت تلاش می شود با عزم جدی ضمن صیانت از اشتغال موجود از همه ظرفیتها برای حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاری در این شهرستان بهره گرفته شود.

قربانی افزود: در سال گذشته که توسط رهبر معظم  انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری شد با وجود تحریمهای استکبار جهانی، ایجاد اشتغال در کنار صیانت از فرصتهای شغلی موجود و حمایت از  واحدهای تولیدی در راستای رویکردهای دولت تدبیر و امید مورد توجه مسوولان در این شهرستان قرار گرفت

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، با تبریک عید، سال جدید را سال “تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” نامگذاری کردند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و برای ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد