تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 10:59
کد خبر : 99221

معیشت مردم به واسطه تحریم‌ها یک تهدید برای جامعه است

معیشت مردم به واسطه تحریم‌ها یک تهدید برای جامعه است

بهمن مرادنیا امروز (۲۵ اسفندماه) در نشست ائمه جمعه استان کردستان که به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) و انتخابات ۱۴۰۰، برگزار شد با اشاره به اینکه با خروج آمریکا از برجام، موضوع امنیت در کشور بسیار مهم واقع شد، اظهار کرد: دشمن با ایجاد تحریم‌ها در تلاش بود که مردم را از پا بیندازند اما

بهمن مرادنیا امروز (۲۵ اسفندماه) در نشست ائمه جمعه استان کردستان که به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) و انتخابات ۱۴۰۰، برگزار شد با اشاره به اینکه با خروج آمریکا از برجام، موضوع امنیت در کشور بسیار مهم واقع شد، اظهار کرد: دشمن با ایجاد تحریم‌ها در تلاش بود که مردم را از پا بیندازند اما به واسطه تدبیر مقام معظم رهبری دسیسه‌ آن‌ها نقش برآب شد.

وی افزود: امنیت یکی از بزرگ‌ترین برکاتی است که امروز مردم ما از آن بهره‌مند هستند لذا باید در این حوزه تمام تلاشمان را انجام دهیم که امنیت در کشور دچار آسیب نشود.

استاندار کردستان به سلامت مردم و شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره و ذکر کرد: بیش از یک سال از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد و مردم جهان همچنان درگیر آن هستند لذا با تلاش دانشگاه علوم پزشکی، تا به امروز جزء کشورهایی بوده ایم که کمترین آسیب را دیده ایم اما باید اعلام کنیم که این موضوع کماکان کشور را تهدید می‌کند.

مرادنیا با اشاره به همکاری ائمه جمعه در راستای کاهش کرونا، عنوان کرد: ائمه جمعه با عدم برگزاری نماز جمعه در راستا حفظ سلامت مردم همکاری شایسته ای انجام داده اند امیدواریم نقش علما در حوزه سلامت همچنان ادامه دار باشد.

وی با اشاره به اینکه معیشت مردم یکی از محورهای اصلی جامعه ما است، بیان کرد: معیشت مردم به واسطه تحریم‌ها به نوعی تهدید کننده جامعه است که سخت ترین روزها را برای مردم سپری و با مشکل مواجه کرده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مردم در مقابل این تحریم ها، صبر و شکیبایی داشته اند، ذکر کرد:  باید در برابر این عظمت و شکیبایی مردم سر تعظیم فرود آورد.

مردانیا همچنین گفت: دولت در حوزه عمرانی، توسعه و سرمایه گذاری تمام تلاش خود را کرده که در خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکند چرا که این مردم به اشتغال نیاز ویژه دارند.

وی با بیان اینکه استان کردستان در حوزه های عمرانی بیشترین اعتبارات را دریافت کرده است، افزود: در سال جاری ۶ میلیارد تومان در حوزه آب هزینه شده است به امید اینکه زیرساخت های توسعه تکمیل شود.

استاندار کردستان، در بحث مرز و مرزنشینان نیز گفت: اگر بخواهیم مشکل کولبری در استان حل شود باید بازارچه ها را تقویت کنیم که خوشبختانه اکنون بازارچه ها فعال شده و واردات کالاهای اساسی و ضروری در بازارچه ها آزاد شده است در این درستا باید بیشترین تلاش را انجام دهیم که مشکل کولبری و درآمد مرزنشینان در این بازارچه ها تامین شود.

مردانیا ذکر کرد: از محل سود حاصل از فروش و صادرات سوخت ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۲۸ هزار خانوار مرز نشین یعنی هر خانواده ای یک میلیون و ۹۴۵ هزار تومان واریز شده است.

وی به ضرورت انتخابات ۱۴۰۰هم اشاره کرد و گفت: عواملی از جمله کرونا، معیشت، تحریم‌ها موجب شده که مردم به پای صندوق‌های رای نروند اما باید توجه کرد که با برگزاری انتخابات تلاش می‌کنیم که دشمن اظهار خوشحالی نکند.

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در این نشست با اشاره به حلول ماه شعبان، گفت: اگر دنیا به بلا احاطه شده است، ماه شعبان جبران کننده همه اینهاست، امیدواریم خداوند تبارک و تعالی توفیق درک این ماه را به همه عنایت بفرماید.

وی در خصوص درخواست های مردم به مرکز بزرگ، ذکر کرد: در مورد خطبه‌های نماز جمعه درخواست مردم این گونه بوده که در شرایط کرونایی از طولانی بودن خطبه‌های نماز جمعه بپرهیزند.

حجت‌الاسلام عسکری عنوان کرد: مطالب بعضی از خطبه‌های نماز جمعه تکراری و برخی از خطبه ها بدون مطالعه کافی ایراد می‌شوند.

وی همچنین به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: مردم استان خواستار اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکارهای مناسب برای برون رفت از آسیب‌ها در خطبه‌های نماز جمعه به صورت جدی هستند.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج با اشاره به مسئله امنیت، گفت: امروز کشورمان با تلاش سربازان گمنام و ایثارگری آنان، امنیت به دست آورده است.

وی افزود: امنیت موجب توسعه، پیشرفت و آبادانی هر کشوری می‌شود لذا آرامش به واسطه امنیت به وجود می آید.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: مسئله امنیت و رزق و روزی در این شرایط کشور برای مردم از جمله موارد بسیار مهمی است که در جامعه تاثیر گذار است.

وی به سلامت جامعه و نزدیک شدن به شب چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: رواج فرهنگ غلط و برنامه ریزی در راستای شب چهارشنبه سوری می تواند به مردم از لحاظ مادی و معنوی ضرر و زیان وارد کند.

ماموستا رستمی مشارکت مردم برای انتخابات ۱۴۰۰ را بسیار مهم است برشمرد و گفت: رای دادن به اهمیت توسعه، امنیت، نظارت بر دولت، حفظ انقلاب، ارزش به خون شهدا، قدرت بخشیدن به نماینده و غیر تاثیر گذار است.

وی افزود: یک نماینده باید امانت دار، شکیبا، با عطفوت و مهربان، عدالت اخلاق، احساس مسئولیت، شناخت وظایف و عمل به وعده ای که داده است باید توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد