تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 10:41
کد خبر : 99213

طرح جهش تولید در ۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم هشترود اجرا می‌شود

طرح جهش تولید در ۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم هشترود اجرا می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مجید احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح در راستای تفاهم‌نامه ای که بین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امضا شده در شهرستان اجرا خواهد شد.  وی گفت: محصولات تولید شده در این اراضی شامل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مجید احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح در راستای تفاهم‌نامه ای که بین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امضا شده در شهرستان اجرا خواهد شد.
 وی گفت: محصولات تولید شده در این اراضی شامل ۱۸ هزار هکتار گندم، سه هزار هکتار نخود  ۲۵۰ هکتار نباتات علوفه ای، ۹۳۰هکتار گلرنگ و ۹۲۰ هکتار جو می باشد.  
 احمدی افزود: هدف از اجرای طرح جهش تولید در شهرستان افزایش حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصدی محصول در هر هکتار است که علاوه بر کمک به استقلال و خودکفایی کشورمان در زمینه تولید محصولات استراتژیک به بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی کشاورزان دیم کار منطقه نیز کمک می‌کند.

در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد