تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1399 - 16:01
کد خبر : 99036

طرح شهید سلیمانی موج کرونا را زمین گیر کرد

طرح شهید سلیمانی موج کرونا را زمین گیر کرد

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز یکشنبه در نشست بررسی اجرای فاز دوم طرح جهادی و سلامت شهیدحاج قاسم سلیمانی افزود: این طرح یک الگوی موفق و کارآمد به جهان علیه بیماری ناشناخته کرونا ارائه کرد و این به برکت نام مقدس شهید سلیمانی است. فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ملت ایران در

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز یکشنبه در نشست بررسی اجرای فاز دوم طرح جهادی و سلامت شهیدحاج قاسم سلیمانی افزود: این طرح یک الگوی موفق و کارآمد به جهان علیه بیماری ناشناخته کرونا ارائه کرد و این به برکت نام مقدس شهید سلیمانی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ملت ایران در طول یکسال گذشته علیرغم وجود توطئه‌های دشمنان در ابعاد مختلف و شیوع کرونا با تاسی از فرهنگ انقلابی و دینی توانست سربلند بیرون بیاید و با حماسه‌هایی که یک نمونه آن کمک‌های مومنانه بود، توانست پیروزی بزرگی رقم بزند.

وی تاکید کرد: امروز پیروزی و سربلندی ملت ایران در همه ابعاد به وضوح قابل مشاهده است و این ملت عاشورایی توانسته در طول ۴۲ سال گذشته تمام راهبردهای دشمنان را در هم بشکند.

وی اظهار داشت: بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی نهضت کمک مومنانه، ملت ایران با روحیه انقلابی و دینی که داشتند این اقدام را به یک فرهنگ ارزشمند تبدیل کردند و به وضوح دیدیم که فرهنگ مومنانه در همه ابعاد عملیاتی شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: یکی از خدمات بزرگی که از چند ماه گذشته در مبارزه و کاهش آسیب‌های کرونا شروع شده طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی است که کارکردهای مختلف فرهنگ بسیجی و جهادی را به میدان آورد و بار دیگر کارآمدی فرهنگ و تفکر بسیج را به رخ کشاند.

سردار کریمی افزود: طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی علاوه بر اینکه راهگشا بودن تفکر بسیجی و جهادی را ثابت کرد به شکل نقطه‌ای توانست کرونا را در سایر نقاط شهری و روستایی کنترل کند.

وی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با شناسایی نقاط ضعف اقداماتی که در یک سال گذشته علیه کرونا به کار گرفته شده و امروز به یک راهبرد بزرگ و راهکار موفق  به شمار می‌رود و با توجه به شرایط ایام پایانی سال ادامه با قوت تر این طرح نیز احساس می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کاهش آسیب‌های همه جانبه کرونا با استفاده از مشارکت و بسیج عمومی مردم مهمترین هدف طرح شهید سلیمانی بود که در مرحله اول با موفقیت چشمگیر آن مواجه بودیم.

سردار کریمی افزود: امروز در آستانه ایام نوروز و شرایطی که در پایان سال وجود دارد کارشناسان برجسته و نخبگان تدوین مرحله دوم طرح شهید سلیمانی را در دستور کار قرار داده‌اند که  آیین نامه‌ها و شیوه‌های فعالیت در مرحله دوم به زودی در سطح استان عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکی از الزاماتی که امروز باید در سطح جامعه به آن توجه داشته باشیم انگیزه بخشی به مدافعان سلامت و بسیجیان دلاور است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: فاز اول طرح شهید سلیمانی به شکل محله محور و با هدف کنترل اپیدمی کووید ۱۹ در استان موجب شد تا بیش از ۸۰ درصد از مرگ و میر، بستری و آسیب‌ها کاهش یابد.

سرهنگ پاسدار «محمد گودرزی» افزود: موفقیت‌ها و دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در شرایطی که در اوج موج سوم کرونا قرار گرفته بودیم برای مردم امیدآفرین و دلگرم کننده بود و امروز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت عمومی و گسترده برای کاهش بیشتر آسیب های کرونا اجرای فاز دوم طرح شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از سه هزار و ۴۹۹ تیم تخصصی در این طرح در استان تشکیل شده که شامل ۲ هزار و ۱۹۹ تیم رصد و شناسایی، ۱۳۴ تیم مراقبتی، ۶۲۵ تیم حمایتی، ۵۰۴ تیم نظارتی توزیع مواد غذایی و بهداشتی و ۳۷ تیم رهگیری تست است.

وی تاکید کرد: جمعیت تحت پوشش طرح شهید سلیمانی بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان را پوشش می دهد که ۴۹۹ پایگاه سلامت در این راستا به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۱۶۸ پزشک متخصص، ۲۱۹ پرستار، ۶۰۴ بهروز و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ بسیجی در طرح شهید سلیمانی در ابعاد مختلف مشغول به خدمت رسانی هستند.

سرهنگ گودرزی افزود: بیش از ۱۰۸ هزار و ۱۵۴ نفر در خانواده‌های استان به عنوان سفیر سلامت ساماندهی شده‌اند که به طور مستمر برای آنها برنامه‌های آموزشی و خوراک محتوایی در نظر گرفته می شود.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم در طول کرونا وجود افراد پرخطر بوده که طرح شهید سلیمانی به طور ویژه برنامه‌های حمایتی و نظارتی خود را برای این گروه ها در نظر گرفته که بیش از ۱۲۵ هزار نفر از افراد سالمند و بیش از ۱۵۱ هزار بیمار زمینه‌ای و مادران باردار تحت پوشش هستند که در مجموع بیش از ۲۷۶ هزار از افراد پر خطر را شامل می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: یکی از اقدامات مهم در طرح شهید سلیمانی انجام تست‌های سریع بود که تاکنون بیش از ۴۸ هزار و ۴۵۹ تست انجام شد که ۱۱ هزار و ۷۷۸ مورد آن مثبت و ۳۶ هزار و ۶۸۱ مورد منفی بود که برای انجام این تست بیش از ۲۰۰ نفر از بسیجیان و پرستاران آموزش تخصصی دیدند.

سرهنگ گودرزی افزود: امروز بسیجیان و کادر درمان با تجربه‌های بسیار خوب و انگیزه‌های بالایی آمادگی لازم برای اجرای فاز دوم طرح شهید سلیمانی را در ایام نوروز دارند اما آن چیزی که باید در جامعه به عنوان یک فرهنگ جا بیفتد رعایت دقیق دستورالعملهای بهداشتی توسط مردم است که همواره باید در دستور کار همه باشد.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز سهم ویژه‌ای برای فرهنگ سازی بر روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان در اول اسفندماه سال گذشته در اراک به ثبت رسید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد