تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1399 - 11:43
کد خبر : 98988

تولید گوشت قرمز در جامعه عشایری به ۲۰۰هزارتن افزایش یافت

تولید گوشت قرمز در جامعه عشایری به ۲۰۰هزارتن افزایش یافت

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، شاهپور علایی‌مقدم ظهر امروز در نشست شورای عشایری استان بوشهر با بیان اینکه جامعه عشایری نقش مهمی در تامین پروتئین جامعه دارند اظهار داشت: یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت عشایری در ۵۹

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، شاهپور علایی‌مقدم ظهر امروز در نشست شورای عشایری استان بوشهر با بیان اینکه جامعه عشایری نقش مهمی در تامین پروتئین جامعه دارند اظهار داشت: یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت عشایری در ۵۹ درصد سرزمین جغرافیایی پراکنده هستند و از ۸۴ میلیون هکتار مراتع ۳۴ میلیون هکتار آن در اختیار عشایر قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تخصیص اعتبارات از محل صندوق ذخائر ارزی به دستور مقام مقام معظم رهبری به جامعه عشایری خبر داد و بیان کرد: در این راستا ۳۸۸ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبرسانی در جامعه عشایری و تامین آب بهداشتی و سالم تخصیص یافت.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به افزایش بهره‌مندی عشایر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۵ درصد عشایر به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار بودند که این میزان تا سال ۱۳۹۸ به ۴۳ درصد افزایش یافت و در ۲ سال گذشته با توجه ویژه دولت به این مهم میزان دسترسی عشایری به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

وی، با اشاره به اعتبارات تخصیصی افزود: در سال ۱۳۹۸ میزان اعتبارات عمرانی پرداخت شده به جامعه عشایر ۲۵۴ میلیارد تومان بود که در ۴ ماه گذشته امسال ۶۱۵ پروژه عمرانی و در دهه فجر امسال هم ۲۸۸ پروژه با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان در جامعه عشایری افتتاح شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اجرا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی‌ در جامعه عشایری خبر داد و بیان کرد: تولید گوشت قرمز در جامعه عشایری با اجرا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از ۱۶۳ هزار تن به ۲۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

علایی‌مقدم  نیاز گوشت قرمز کشور را ۸۶۰ هزار تن دانست و تصریح کرد: از این میزان ۲۰۰ هزار تن آن عشایری در سراسر کشور تولید و عرضه می‌کنند.

“کانکس مجهز” یا “اتاقک فلزی” کدام یک برای مناطق عشایری مناسب است؟!کوچ عشایر به چهارمحال و بختیاری با تدابیر کرونایی؛ کوچ مکانیزه در دستور کار استمطالبات عشایر پشتکوه لرستان با جدیت پیگیری می‌شود

وی، با بیان اینکه ۳۵ درصد دام سبک کشور در اختیار عشایر قرار دارد افزود: یک عشایر نیاز ۱۶ نفر به گوشت قرمز را تامین می‌کند که نشان از جایگاه عشایر در این عرصه است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه سال قبل ۶۱۵ پروژه با ۱۲۵ میلیارد تومان در جامعه عشایری افتتاح شد خاطر نشان کرد: امسال ۲۸۸ پروژه در حوزه آبرسانی با ۱۳۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید

علایی‌مقدم اجرا سلو‌ل‌های خورشیدی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه انرژی خورشیدی در مناطق عشایری کشور توزیع و اجرا شده که ۴۵۰ دستگاه آن در جامعه عشایری استان بوشهر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت یارانه حمل آب و آرد به مناطق عشایری خبر داد و تصریح کرد: ۲۰ میلیارد تومان یارانه حمل آب و آرد ویژه عشایری پرداخت شده است.

وی با تاکید بر تکمیل زنجیره‌ تولید گوشت قرمز و صنایع فرآوری در مناطق عشایری افزود: سود اصلی تولید دام زنده واسطه‌ها و دلالان می‌برند که توسعه صنایع تکمیلی در عرصه تولیدات گوشت قرمز، مواد لبنی و دیگر محصولات می‌تواند اثرگذار باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد