تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 21:43
کد خبر : 98804

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

بجستان – جانشین فرمانده انتظامی بجستان گفت: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودروها در جاده این شهرستان به یک دستکاه کامیون مشکوک شدند و در بازرسی از آن ۲ هزار قطعه مرغ غیرمجاز که به صورت غیر بهداشتی حمل می شد، کشف کردند. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ

بجستان – جانشین فرمانده انتظامی بجستان گفت: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودروها در جاده این شهرستان به یک دستکاه کامیون مشکوک شدند و در بازرسی از آن ۲ هزار قطعه مرغ غیرمجاز که به صورت غیر بهداشتی حمل می شد، کشف کردند. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمید زارع شورابی افزود: این خودرو توقیف و راننده آن دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد. وی ادامه داد: همچنین به دنبال گزارشی مبنی بر عرضه مواد محترقه در یکی از واحدهای صنفی این شهرستان، این واحد شناسایی و در بازرسی از آن پنج هزار عدد مواد محترقه کشف و عامل فروش آن دستگیر شد. سرهنگ زارع شورابی گفت: با تلاش ماموران انتظامی بجستان ۲۴ کیلوگرم تریاک نیز از یک دستگاه خودرو پراید در جاده بجستان به بردسکن کشف شد و سه نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

مشهد- اعضای بدن بیمار مرگ مغزی ۵۰ ساله مشهدی به چهار بیمار نیازمند عضو اهدا و پیوند زده شد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه گزارش داد: در هزار و سی‌امین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، بدن بیمار مرگ مغزی “جهانبخش کچرانلوئی” که از بیمارستان امام حسن (ع) معرفی شده بود، پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت. دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد زنده یاد کچرانلوئی در بیمارستان منتصریه مشهد به مرد ۵۳ ساله ساکن مشهد پیوند زده شد و قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست بدن وی نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) این شهر ارسال شد.

مه‌ولات- فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه مه‌ولات گفت: از ابتدای امسال تاکنون در اجرای رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه ۱۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اقلام کمک معیشتی، بهداشتی و خدمات عمرانی بین  نیازمندان این شهرستان توزیع  شده است. سرهنگ مهدی اسماعیل زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمکها شامل سه هزار بسته کمک معیشتی، ۱۲۰ سری جهیزیه ازدواج، ۱۰۰ هزار ماسک و مواد ضدعفونی کننده، لوازم تحریر برای ۶۵۰ دانش آموز، پوشاک و کفش برای ۶۰ نفر، احیای ۲ قنات، مرمت و بازسازی ۳۵ منزل مسکونی، پرداخت وام قرض الحسنه به ۳۶ نفر به مبلغ ۲ میلیارد ریال، معاینه و توزیع رایگان دارو در روستاهای محروم به مدت هفت روز و همچنین کمک به درمان نیازمندان برای مبارزه با ویروس کرونا و خدمات رسانی به خانواده های درگیر این ویروس بوده است. 

مشهد- رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۶ دانشجو در رشته طب سوزنی این دانشکده مشغول تحصیل هستند. دکتر مهدی یوسفی افزود: “طب سوزنی” دومین رشته راه‌اندازی شده در دانشکده طب سنتی و مکمل این دانشگاه است که برای نخستین بار در کشور از بهمن ماه امسال دانشجو پذیرفته است. وی ادامه داد: طب سوزنی در درمان بسیاری از بیماری‌ها نظیر امراض مزمن، سردردهای عضلانی، بیماری‌های استخوانی و حتی روحی و روانی کاربرد دارد. رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون تحصیلات ۵۰ پزشک متخصص در دانشکده طب سنتی و مکمل مشهد به پایان رسیده و هم‌اکنون مشغول طبابت در حوزه تخصصی خود هستند.

وی افزود: ۳۰ دانشجو نیز در مقطع تخصصی دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال تحصیل هستند. یوسفی به فعالیت ۱۰ ساله این دانشکده اشاره کرد و ادامه داد: پیش از این تربیت متخصص در دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها در رشته “طب سنتی ایرانی” انجام می‌شد. وی گفت: هم‌اینک خدمات طب سنتی این دانشکده به عموم مردم در درمانگاهها و کلینیکهای مستقر در بیمارستانهای امام رضا (ع) و قائم (عج) کلانشهر مشهد و همچنین هشت سلامتکده طب سنتی با همکاری بخش خصوصی در این شهرستان ارائه می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد