تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 10:49
کد خبر : 98683

۲ خبر کوتاه از میراث فرهنگی و گردشگری چهارمحال و بختیاری

۲ خبر کوتاه از میراث فرهنگی و گردشگری چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز شنبه ایرنا از اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، معاون میراث‌فرهنگی این اداره کل گفت: یک میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه در شهرستان بروجن اختصاص پیدا کرد. کوروش بابائیان افزود: بارندگی‌های اخیر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز شنبه ایرنا از اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، معاون میراث‌فرهنگی این اداره کل گفت: یک میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه در شهرستان بروجن اختصاص پیدا کرد.

کوروش بابائیان افزود: بارندگی‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری موجب تخریب بخشی از این بنای تاریخی شد که با اعتبار اختصاص یافته، اقدامات مرمتی و استحکام بخشی به زودی آغاز می‌شود.

وی درخصوص راهکارهای اضطراری احیا و مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه تصریح کرد: انجام شمع‌بندی اضطراری در سریع‌ترین زمان ممکن و جلوگیری از تخریب بخش‌های دیگر بنا به ‌دست استادکار مجرب و مشرف به قوانین ایستایی سازه‌های تاریخی، انجام ایزولاسیون اضطراری و جلوگیری از نفوذ رطوبت مضاعف در بنا و انجام پیگیری‌های حقوقی مرتبط با لرزش‌های ناشی از غلتک مجریان خیابان‌کشی و گرفتن خسارت‌های وارد شده، به‌سرعت در حال انجام است.

بابائیان یادآور شد: بر اثر بارندگی‌های اخیر تمامی طاق‌ها در اثر نفوذ رطوبت نزولی و جرزها و ستون‌های آجری به ‌علت رطوبت‌های صعودی دچار آسیب شدند و همچنین بخش‌هایی از آجرکاری مرمت‌های انجام شده در ستون‌های آجری، از ستون‌های آجری جدا شده و طاق جنوب‌غربی و بخش‌هایی از تویزه‌های اطراف آن  فرو ریخته است.

وی افزود: مسجد جامع نقنه شهرستان بروجن ۱۰ مهرماه ۱۳۸۰ به شماره ۴۱۸۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

موافقت اصولی برای ایجاد یک اقامتگاه بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: موافقت اصولی راه‌اندازی یک اقامتگاه بوم‌گردی از سوی بخش خصوصی صادر شد.

فرجام سمیعی با بیان اینکه بخش خصوصی برای راه‌اندازی این مرکز یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال  سرمایه‌گذاری می‌کند، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان فارسان زمینه اشتغال مستقیم برای دو نفر فراهم خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد